Har jag cancer?

Saeta

Trådstartare
Jag har dom senaste dagarna fått en skum smärta i magen. Till vänster om naveln ca 2-3cm. Det är på just den punkten. Det gör ont när jag klämmer och när jag vrider mig, lägger mig osv i vissa lägen. Djupa andetag gör också ont om jag andas med magen.

Vad kan detta vara?
Jag har försökt googla utan större resultat.
Vad finns där inne? Är det tarmar till vänster om naveln?
Har jag cancer eller kommer jag få stomi?

Jag vet att jag kanske är nojjig... Hjälp!
 
Sv: Har jag cancer?

Haha :D ja alltså jag tänkte försöka skippa kontakta läkare innan mitt besök i december. Därför frågade jag här!
 
Sv: Har jag cancer?

Men hur ska någon annan än en läkare du undersöks av IRL ha en chans att kunna veta om du har cancer?
 
Sv: Har jag cancer?

Det går inte att svara på över nätet, kontakta vc om du är orolig.
Eller ring 1177
 
Sv: Har jag cancer?

Det första doktorn kommer att fråga är när du bajsade senast, jättevanligt att man får lite ont i den delen om magen är lite trög.

Jag kan få ont lite överallt i magen om jag sovit i en konstig ställning, eller åkt bil länge och inte kunnat röra mig så mycket.

Jag hade inte sökt för den typen av smärta som du beskriver om den inte;
1. Var runt 8 på min smärtskala (1-10)
2. Blev värre och värre och inte gick över om jag gick på toa.
 
Sv: Har jag cancer?

Brukar få ont typ där om jag har gaser som "fastnat"

Nångång hade jag så ont att min inte allt för nojiga mamma funderade på att skicka mig på akuten, gick över efter lite nyponsoppa!
 
Sv: Har jag cancer?

Läs gärna hela inlägget istället för enbart rubriken. :banghead:
Jag läste hela inlägget innan jag svarade, och svaret är fortsatt detsamma: Hur ska någon annan än en läkare du undersöks av IRL ha en chans att kunna veta om du har cancer, en alienbaby eller något helt annat?
 
Senast ändrad:
Sv: Har jag cancer?

Jag tror inte hon är ute efter någon diagnos här utan bara en allmän undran vad det skulle kunna vara. Kan ju hända att nån här har haft samma problem?
 
Sv: Har jag cancer?

Tror som andra att det är gaser eller kanske något i fast form som håller på knyckla sig förbi någon tarm. Jag får ofta ont på olika ställen i magen pga. just detta. Men mina tarmar är sammanvuxna och trängre än genomsnittet så jag tror inte du kommer dras med problemet i flera omgångar.
 
Sv: Har jag cancer?

Tarmcancer är inte att leka med.

Fast detta är väl ganska onödigt? TS har haft ont några dagar, vilket inte är jättekonstigt (och jag med ibs tänkter ju - va? några dagar? Inte jämt? :p ) - det kan vara gaser, någon mat som magen inte gillar, stress osv. Visst skulle det också kunna vara allvarligt, men jag tycker det är onödigt att oroa någon som bara har haft ont några dagar. Det blir ju som att uppmana någon med huvudvärk att söka läkare för det är nog hjärncanser... (Blir det inte bättre ska TS såklart söka hjälp!)
 
Sv: Har jag cancer?

Haha, jag fick ont i exakt den delen senast jag hade sex. ;) Jag har inte dött än, och det var ett tag sen!
 
Sv: Har jag cancer?

Jag tror, att OM det skulle vara cancer (vilket är svårt för oss att säga) så är det lika bra att åka direkt till läkaren för att bli undersökt INNAN din tid i december. Så därför - cancer är inte att leka med!
 
Sv: Har jag cancer?

Jag skrev så för att du undrade om du kanske hade cancer men tyckte att det inte var nån fara när du fick veta att det är tarmar som sitter där du har ont. Man kan kan få cancer i tarmarna likaväl som någon annanstans. Jag har en väninna som är döende i tarmcancer och det är inget att rycka på axlarna åt så tror du på fullaste allvar att du kan ha cancer bör du inte nöja dig med att vända dig hit utan gå vidare med det snarast.

Hoppas dock att du mår bättre snart!
 
Sv: Har jag cancer?

Jag skrev så för att du undrade om du kanske hade cancer men tyckte att det inte var nån fara när du fick veta att det är tarmar som sitter där du har ont. Man kan kan få cancer i tarmarna likaväl som någon annanstans. Jag har en väninna som är döende i tarmcancer och det är inget att rycka på axlarna åt så tror du på fullaste allvar att du kan ha cancer bör du inte nöja dig med att vända dig hit utan gå vidare med det snarast.

Hoppas dock att du mår bättre snart!

Jag har absolut inte ryckt på axlarna åt cancer. Det är min mardröm, att någon i min närhet (eller jag själv) ska få det. Men det är väl alla rädda för antar jag.

Alltså, skulle jag springa till läkare varje gång jag har en nojja så skulle jag i princip kunna flytta in på vårdcentralen. Nej, jag har inte hypokondri som diagnos men jag är minst sagt inbillningssjuk. Jag tror alltid det värsta när jag får ont någonstans.

Ta bara detta exempel när jag tappade hela min pekfingernagel i somras. Jag vart handikappad och trodde jag skulle dö smärtdöden. Men innerst inne vet jag ju att det inte direkt är farligt att tappa en nagel. Och ja, jag var livrädd att jag skulle få en infektion och att det skulle sprida sig å lalala, men inte 17 ringer jag 1177 eller läkare för den sakens skull. Skulle dock mitt finger bli infekterat och jag skulle få hög feber hade jag väl kanske kontaktat sjukvården.

Så nej, jag kommer inte att kontakta sjukvården bara för att jag i min största fantasi tror att jag har cancer. :)

Beklagar att din väninna är sjuk.
Yes, det är bättre idag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 553
Senast: underensten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 899
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp