Har impulsiva självmordstankar till och från, nu insett att jag har klorokinfosfat hemma, vad göra?

Tack för länken. Ja att det ska vara så svårt :(
Får mig inte för att åka tåg eller taxi när jag mår såhär, får typ direkt social fobi när jag mår dåligt.
Har nog nån bekant jag skulle kunna be om skjuts men jag skäms. Då måst jag ju berätta varför jag vill ha skjuts? Tänk om personen aldrig ser mig på samma,a sätt igen? Har ju framstått för henne som en stabil, rolig, lugn och normal människa och vi börjar bli vänner., Vill inte förstöra detta med att be om hjälp till psyket liksom...¨åå vad allt är svårt just nu.

Det är ju det här du ska ha vännen till, att hjälpa dig när du mår kasst.
 
Ja, åk till psykakuten.

Tänk inte på att du måste göra dig av med medicinen. Låt den stå någonstans långt bak i ett skåp, skit i det nu och ring din vän och be om skjuts. Du har inget att skämmas för! Psykisk sjukdom är inte mer att skämmas för än fysisk sjukdom. Vem som helst kan drabbas av ångest och självmordstankar, likaväl som vem som helst kan drabbas av till exempel blindtarmsinflammation.

Och när du kommer till psyk, var ärlig. Ibland kan de vara lite motsträviga om man inte har remiss eller har ringt innan, men står du bara på dig och säger som det är (det behöver inte vara så svårt, säg bara att du har allvarliga tankar på att ta livet av dig) så släpper de in dig och kan hjälpa dig.

Du skrev samtidigt som mig. Jättebra om du klarar att ringa till psykakuten!
Då får du prata lite med någon, och de kan hjälpa dig med att lägga upp en plan för hur du ska ta dig dit om de också tycker att det behövs.
 
Har nog nån bekant jag skulle kunna be om skjuts men jag skäms. Då måst jag ju berätta varför jag vill ha skjuts? Tänk om personen aldrig ser mig på samma,a sätt igen? Har ju framstått för henne som en stabil, rolig, lugn och normal människa och vi börjar bli vänner., Vill inte förstöra detta med att be om hjälp till psyket liksom...¨åå vad allt är svårt just nu.

Jag fick en gång ett samtal från en tjej som jag inte kände särskilt väl, men hon var i samma situation som du – och hon ringde mig, av alla hon hade kunnat ringa. Jag släppte allt jag hade och åkte till henne utan att tveka. Hon skämdes och grät och ångrade sig och bad om ursäkt, men vi kom iväg till psykakuten och hon fick hjälp.

Hon var så tacksam efteråt och jag var rörd över att hon hade vågat ringa, trots att vi inte kände varandra så väl så hade hon ändå det förtroendet för mig och att jag skulle kunna hjälpa henne när hon var i nöd. Så starkt gjort.
 
http://suiciderescue.se/har-kan-du-fa-hjalp/

Här finns massor av nummer om du behöver hjälp och inte klarar av att ta dig någonstans eller inte vill ringa en vän eller familj.

Men de flesta människor har någon erfarenhet av psykisk ohälsa man pratar bara inte om det, du kommer inte framstå som "galen" i din väns ögon om du ringer. Dom flesta människor vill stötta och hjälpa!
 
Ringde och tydligen hörde jag inte till Linköping utan till annan ort utanför Linköping... att bara våga ringa krävde sån enorm kraft och nu känner jag mig helt tom.. fick ett nytt nummer men vet inte om jag orkar samla mig för ett samtal till. dessut0om måste jag till hästen idag och ge medicin...
 
http://suiciderescue.se/har-kan-du-fa-hjalp/

Här finns massor av nummer om du behöver hjälp och inte klarar av att ta dig någonstans eller inte vill ringa en vän eller familj.

Men de flesta människor har någon erfarenhet av psykisk ohälsa man pratar bara inte om det, du kommer inte framstå som "galen" i din väns ögon om du ringer. Dom flesta människor vill stötta och hjälpa!

Vilket av dessa nummer kan man ringa=? ngn som kan skjutsa en?
 
Ringde och tydligen hörde jag inte till Linköping utan till annan ort utanför Linköping... att bara våga ringa krävde sån enorm kraft och nu känner jag mig helt tom.. fick ett nytt nummer men vet inte om jag orkar samla mig för ett samtal till. dessut0om måste jag till hästen idag och ge medicin...
Men det här låter jättemärkligt. Nu vet jag inte hur det ser ut på södra delen utanför Linköping, men psykakuter finns det inte så gott om i länet?
 
Vilket av dessa nummer kan man ringa=? ngn som kan skjutsa en?
Ringer du 112 och säger att du är suicidal eller tänker ta livet av dig så kommer de och hämtar dig, men jag misstänker att det inte är den typen av skjuts du tänker dig?

Jourhavande medmänniska kan du ringa om du bara behöver prata med någon som kan lugna dig tex och hjälpa dig.
Nationella hjälplinjen kan också hjälpa dig, men jag vet inte exakt vad de gör.
 
Ringde och tydligen hörde jag inte till Linköping utan till annan ort utanför Linköping... att bara våga ringa krävde sån enorm kraft och nu känner jag mig helt tom.. fick ett nytt nummer men vet inte om jag orkar samla mig för ett samtal till. dessut0om måste jag till hästen idag och ge medicin...

Ring igen! Du orkar! Vart bor du?
Kan inte någon annan ge hästen medicin? Du behöver ju bara säga att det hänt något som du inte kan prata om i nuläget om du inte vill berätta.
 
Jag bor utanför linköping. Hjälper dig jättegärna att både ringa och åka. Och ge hästen medicin. Bor söderom

:love::love::love::love::love::love:

Till TS: Du kan! Tänk så stark du är och så mycket kämparkraft du har som öht skriver här. Som sträcker ut din hand för att få hjälp. Spara burken, men ställ tillbaka en längst in i skåpet igen. Sen gör du dig av med den när du har en riktigt bra dag och inte känner att du behöver den som utväg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp