MaRomer
Trådstartare
Blev lite ledsen när jag la ut en bild på FB på min lilla häst. Där jag skrev: Duger traven? Betänk att hon fick föl för 4 v sedan, fölet dog för 2 v sedan. Och hon är inte riden på ett antal månader. Och inte tränad på EVIGHETER!
Och bilden jag la in är:
Då utbröt denna konversation mellan mig och en person:
Hon: nä inte till dressyr
Jag: HEhe för att vara otränad så duger den bra
Hon: för att vara otränad kan man inte se men mer arbete med bakbenen behövs
Jag: Som om jag inte vet det Jag har inte köpt ett dressyr stammat halvblod
Hon: ok
Blev faktiskt sårad efter allt vi (Jag och hästen) gått igenom! Hästen kom till mig för bara 4 månader sedan. Då bara lite riden och körd. Inte tränat någon speciell dressyr. Fick hem henne och det visade sig att hon var dräktig. Red henne barbacka ca 10 ggr innan jag ställde av henne. Då endast i skritt. Hon fick den 5 juli ett underbart sto föl. Som tyvärr lämnade oss den 20 Juli Och efter det har jag fått rådan av vet att börja jobba henne direkt. Så här står vi idag. Och är det verkligen så fruktansvärt hemskt?? Det är ju inte ens 1 månad sedan hon fick sitt lilla föl och förlorade det nästan lika snabbt. Lägger in lite fler bilder i nästa inlägg.
Tanken är att hon ska kunna gå lättare klasser i dressyr och kanske hoppning om några år.
Och bilden jag la in är:
Då utbröt denna konversation mellan mig och en person:
Hon: nä inte till dressyr
Jag: HEhe för att vara otränad så duger den bra
Hon: för att vara otränad kan man inte se men mer arbete med bakbenen behövs
Jag: Som om jag inte vet det Jag har inte köpt ett dressyr stammat halvblod
Hon: ok
Blev faktiskt sårad efter allt vi (Jag och hästen) gått igenom! Hästen kom till mig för bara 4 månader sedan. Då bara lite riden och körd. Inte tränat någon speciell dressyr. Fick hem henne och det visade sig att hon var dräktig. Red henne barbacka ca 10 ggr innan jag ställde av henne. Då endast i skritt. Hon fick den 5 juli ett underbart sto föl. Som tyvärr lämnade oss den 20 Juli Och efter det har jag fått rådan av vet att börja jobba henne direkt. Så här står vi idag. Och är det verkligen så fruktansvärt hemskt?? Det är ju inte ens 1 månad sedan hon fick sitt lilla föl och förlorade det nästan lika snabbt. Lägger in lite fler bilder i nästa inlägg.
Tanken är att hon ska kunna gå lättare klasser i dressyr och kanske hoppning om några år.