Har era hundar fått några julklappar?

Sv: Har era hundar fått några julklappar?

våran numera inte så lilla golden tjej på 5 månader fick, den 23dje när vi firade med min pojkväns familj, en nallebjörn som har en sån där pip-grejs i magen, mycket uppskattad!
hon fick även en sån där liten halsduk, svart med texten "hot dog" av sin "farbror", väldigt söt var hon i den! :cool:

på julafton hos min familj fick hon sitt första grisöra :d

tycker det är självklart att djuren får nått på högtider, dom måste ju också få ha lite skoj när vi har det! :)
dock tycker jag det ska vara anpassat till hunden, inte människan.

Varför slår man in paket till en hund??
Är det inte lite varning för önskemål att förmänskliga?

Hunden skiter väl högaktningsfullt om den får sitt snask inslaget?

Jag har kraftiga men från tiden med Xets familj där ett helt gäng vuxna varje jul satt och kuttrade av fötjusning över vad familjens hund förväntades ta sig till med sitt "paket".
Det kunde ta 20minuter och slutade alltid med att någon assisterade hunden med paketöppningen.
Själv ansåg jag dem bara vara en hel drös med fullkomliga idioter.

Varför skulle man inte kunna slå in ett paket? Vi kollade en snabb omgång om han visste hur men det visste han inte, han bara nosade på den så pappa hjälpte honom att öppna, det var första gången vi hade slagit in åt han också. Men nästa gång så får han det utan att det är papper runtom.

godis, grisöron, latex gris, pip bollar, leksaker, täcken , koppel och halsband.. ja hundarna fick en del paket i år.. behöver jag säga att jag inte har barn så hundarna får allt istället :angel:

Ja min fick lite hundgodisar av mig, ben av mina föräldrar och tuggpinnar och grisöron av brorsan. Hon öppnade alla paket själv med stor glädje..
Hon är lite bortskämd. :angel:

håller med, man får ju oftast packa upp det för dom sen. och såå kul är det inte att slå in. :p

mamma ville slå in karmas tugg-grejer men hon fick inte för mig.

Nova fick ett märgben och tuggisar. Vi firade hemma hos mina föräldrar och hon tyckte väl att det var lite smaklösa klappar hon fick så hon sprang till grannens gård och snodde ben av deras hund! :angel: Gratis är gott! ;)

Kl

Rottisen hemma i föräldrahemmet, fick en sådan där aktivitetsboll, med godis i, haha..

Han hade lärt sig den på 5 minuter, och efter en kvart var allt godis uppätet. Men han nöjde sig inte med det, utan hade bestämt sig för att verkligen se så att där inte var något innuti, så han tuggade bestämt isönder bollen, hahaha.. Jädra hund, de har bra starka käkar!

Köpt i Ullared på GeKås så jag vet inte alls kvaliteten, men han hade kungligt roligt med den.

Men han fick inte den av oss, utan på paketen stod det: God Jul Dusty, önskar Twix. Twix är grannens hund :p

Buse-bebisen här i lägenheten fick en extra godis bara, hon var fullt nöjd med det.

Japp :D Vår lille fick en boll som piper och ett storpack Schmackos, båda sakerna mkt uppskattade :D

Nej min hund får inte jul o födelsedags presenter!
Han får saker när han behöver dom o har alltid tillgång till tuggben o leksaker o sin underbara säng!

Tova fick såklart julklappar, det var ju hennes första jul! :) :angel: Men det slutade ju med både jag och lillebror fick öppna hennes klappar!
Hon fick : En kråka som kraxar istället för piper (Hon valde den i djuraffären själv) , Ett lååångt hundben, Ett hundben som tydligen ska vara bra för tänderna, ett tuggben som var formad som en freesbee, och slutligen en gummiboll med rep i ena änden (Kastade iväg förra så att en hamnade i ett träd, vi fick inte ner den igen oc hunden blev väl ledsen eftersom det var hennes favorit :rofl:)

Men hon har alltid tillgång hundben annars också, och grisöron får hon ibland eftersom de luktar så himla illa när de ligger framme. ;)
Men julklappar till hunden är ju mest bara för att det "ska" vara julklappar :crazy:

håller med, man får ju oftast packa upp det för dom sen. och såå kul är det inte att slå in. :p

Min öppnar sina julklappar själv. Pappret yr som konfetti. Hon har dock lite svårt att hålla sig och vänta på sin tur, så när hon har öppnat en så springer hon direkt in under granen och hämtar nästa. Som tur är så kan hon lista ut vilka paket som är hennes.

Den som älskar julen mest i min familj, det är definitivt hunden! :p

I år blev det ett nytt halsband, en lagom slängig leksak, torkad lever och ett vomben.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 042
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 884
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 467
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka