Hej jag har då en fråga ang försäljning av häst.En kompis till mig har en häst som hon ska sälja det står i hennes kontrakt som hon skrev med förra ägaren att ska hästen säljas så ska hon kontaktas så hon kan köpa hästen tillbaka.Nu är det så att min kompis har sålt hästen ändå.det stog inget om vite i kontraktet! det stog endast om försälning ska ske så ville hon bli kontaktad och köpa tebaka för samma pris,o förra ägaren skrev med om pengar finns just då och om möjligheten finns,men nu är så som sagt hästen såld.Jag undrar då vad kan hända? inget vite är skrivet och när man sålt sin häst så är ju den ej ens ägedom lä'ngre det handlade bara om några tusen lappar alltså ingen dyr häst.har även googlar lite och hittade detta som en hade skrivit. så här: Måste finnas en vitesklausul om kontrakten ska gälla.
Ridfrämjandets jurist sa till mig att det enda råd jag kan ge dig är att hästar som man har sålt gör man bäst i att glömma.så vad kan hända nu? är orolig för kompisen.mycket tacksam för svar!!
Ridfrämjandets jurist sa till mig att det enda råd jag kan ge dig är att hästar som man har sålt gör man bäst i att glömma.så vad kan hända nu? är orolig för kompisen.mycket tacksam för svar!!