Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

vet inte hur udda de är men har trffat på en häst som älskade all dryck som hade bubblor i:P
samma

Nja, mina hästar älskar banan, om det är lite udda :) vet även en shettis som älskar maskmedel så mycket att hon brukar bita tag i sprutan och vägra släppa...:D och så ville min f.d hyrhäst ha hundgodis en gång, men hon ändrade sig efteråt och stod säkert en kvart och spottade...:D

Har du ramlat av när du skulle sitta upp/hoppa av?

Nja, hoppade upp och han skritta 3 steg när hingsten flyger rätt upp på bakbenen och vi slår nästan runt och då ramlade jag av.

Samma

ja jag blev överkastad av en liten tjej när hon skulle asta upp mig barbacka.. att tillägga är att jag vägde typ mer än dubbelt så mycket som henne:P

samma

Ja. Sadeln gled åt sidan och så skulle jag glida av när den låg helt snett. Så fastnade och dunsade i marken precis bredvid hästens ben. Tur att den var snäll och bara stod och undrade vad jag höll på med :p

Samma

Yes, fick "hjälp" upp fast hjälpen tog i för mycket så jag hamna på andra sidan hästen i stället :p

SAMMA

JA!

*Hände mig två gånger på samma helt oridna tävlingstravare:
1) Första gången jag hoppade upp skickade han mig åt helvete på två röda.
2) En annan gång när jag fick hoppa av honom på travbanan och skulle upp igen så STACK HAN HEM FULLT ÖS MEDVETSLÖS innan jag hade hunnit halvägs upp i sadeln så jag bara flög som en vante. Fick vackert gå hela vägen tillbaka till stallet och skamset erkänna att jag hade tappat bort deras V75 vinnare :S Honom hittade vi dock 5 min senare utanför stohagen ;).

*Första gången jag skulle hoppa av halvblodet på 184 cm så tänkte jag mig inte för när jag skulle hoppa av - utan gjorde som vanligt, men marken var mycket längre ner än vad jag hade förväntat mig och jag landade på något vis under magen på hästen!

*En gång halkade jag på isen och drattade i backen innan jag ens kom upp på lilla araben.
Faktiskt en av de få gånger jag verkligen har slagit mig i en avramling :rofl:

SAMMA!!!

Ja, två gånger har jag fastnat i sadeln när jag skulle hoppa av så jag ramlade, en gång skulle jag hoppa upp barbacka men stolen jag tog hjälp av gav efter, jag ramlade, hästen blev såklart skrämd och släpade mig en bit på baken - AJ! :D innan jag släppte honom! Skulle även en gång hoppa av och tänkte inte på att jag hade jättehala skor och det var blankis, så jag hann knappt landa innan jag föll handlöst magplask bredvid hästen...tack och lov såg ingen det! :D

Samma

jo. Tips: SLÄPP tygeln. Ramla inte framför hästen. Ramla inte framför hästen när hästen är mitt i ett språng.

Har du kramat en häst idag?

ja mååååånga gånger.. värsta var när hästen klev på mitt gäddhäng på nåt vänster.. kändes lite:P

har du någon gång haft(eller haft hand om på nåt sätt) som du till en början du skaffade den bara ville lämna tillbaka (tex pga att den stegrar hela tiden eller liknande)men som du senare aldrig kunde tänka dig att göra dig av med?

men svarar nej å skriver samma som jag skrev i de innan:P

har du någon gång haft(eller haft hand om på nåt sätt) som du till en början du skaffade den bara ville lämna tillbaka (tex pga att den stegrar hela tiden eller liknande)men som du senare aldrig kunde tänka dig att göra dig av med?

Hm kanske på sätt och vis. Tog lite vatten över huvudet gällande en häst en gång, trodde jag skulle reda upp det men det visade sig sen att hästen hade ett kroniskt fel. Däremot fick jag en stark vänskap eftersom hästen var otroligt speciell men tydde sig till mig.

följer du nån hästblogg? Vilken?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka