Har du en Martini avkomma??

L

Loolia

om du har en martini dotter eller son, skriv o berätta om psyke, va du gör me hästen o va ni kanske tävlar o så vidare. har pratat me nga få som har avkommor efter honom o de verkar inte vara så lika min.. e de nån som har koll på vad (om de finns) som e lite speciellt me hans avkommor? vore riktigt roligt o höra:d

Sv: Har du en Martini avkomma??

Har ett 19-årigt Martini sto i min ägo sedan snart 10 år!
Hon är helt underbar,men med mkt temperament.
Brun,bläs och 4 vita fötter.Mkt lik sin far,men är bara 157cm.
3 riktigt bra gångarter,men inte riktigt temperament för dressyrtävling (eller rättare,matte gillar inte att tävla dressyr).
Dock rids hon mkt dressyr och är utbildad LA.
Hoppar med riktigt bra hoppteknik,men jag har skadat min rygg,så 1m är vad hon har tävlat.
19år ung,men är som en 3,5-åring att rida och helt fräsch,fortfarande i toppkondition:bump:
Nybörjare och barn kan rida henne utan några problem,men sitter någon rutinerad ryttare upp testar hon gärna.
Dock har hon aldrig kastat av någon,men stå på bakben och sparka bakut i högre skolan kan hon:rofl:
Speciell är hon,men också min stora favorit:bump:
Berätta gärna om din Martini-avkomma!

Ja har ett 10 årigt sto, 163 cm hög:)
tävlar inte pga mitt ointresse men ja tänker hon kan kallas utbildad la/la iaf. även hon väldigt lik sin pappa. har blivit tillfrågad om ja vill ha henne som kalenderhäst en gång för 2 år sen faktiskt:p välbyggd o gångarterna bara växer o växer,rör sig vackert o kraftfullt. för stor trav för den lilla kroppen tror ja nästan ibalnd:banana: tempramentet e som ett fullblods. har son of a gun i sig bl.a. väldigt ambitiös!! extremt alltså. älskar o hoppa, e duktig men lite spänd i muskelaturen av sig själv. snäll i alla lägen. ja har haft henne i snart 4 år. känns som en allt i ett häst, en sån alla letar efter om man säger så:love:

ps. brun me vita strumpor bak, ål, "snopp", vit underläpp o stor bläs:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025