Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det ska jag göra. Nu känner jag att jag har kött nog på benen tack alla!
På hunddata står det att ingen svenskregistrerad kennel finns på hunden.Du kan alltid kolla med SKK vem som är registrerad innehavare till det aktuella kennelnamnet. Då vet du om det fortfarande är den som du köpte din hund av, eller om de har överlåtit kennelnamnet till den nya människan. Detta om kennelnamnet ursprungligen härrör från Sverige i alla fall.
Och googlar man hundens kennelnamn så hamnar man på en lettisk kennel som föder upp frallor och äger mamman. TS kan bara be påtryckarna fara och flyga, finns ingen chans att de kan kräva en kull på såld hund.På hunddata står det att ingen svenskregistrerad kennel finns på hunden.
Jo, jag hittade uppfödaren J redan. Himla massa hundar!Och googlar man hundens kennelnamn så hamnar man på en lettisk kennel som föder upp frallor och äger mamman. TS kan bara be påtryckarna fara och flyga, finns ingen chans att de kan kräva en kull på såld hund.
Hej alla!
Först vill jag tacka för all hjälp och svar som jag har fått här och saken är nu utredd.
Det sägs ha varit ett missförstånd från kvinnans sida. Det har varit påtryckningar från båda håll om att låta henne paras men jag har tackat nej (tills vidare iallafall).
Är jag dum som gör så? Är det bra att låta tiken få iallafall en kull i sitt liv eller spelar det egentligen igen roll? Och tycker ni att det är en "skyldighet" att para henne bara för att hon har fina linjer som dom säger?
Jag vart så himla livrädd igår när hon lät så barsk och slängde upp ordet avtal det första hon gjorde när jag pratade med henne att hon var rent utsagt otrevlig och jag blev paff. Det var tal om utställningar och att en valpköpare skulle få komma och titta på henne redan om några veckor och då kände jag att det fick va nog. Varför tar man ändå inte reda på saker innan så man vet att uppgifterna är korrekta? Det kommer jag nog inte få ett svar på.
Tråkigt att du blivit utsatt för det här! Klart att du ska tacka nej om det känns så. Du har ingen skyldighet att ta en kull på henne och det är inget som tiken lider av, tvärtom är det ju alltid en risk med dräktighet och valpning. På frallor är det väl dessutom vanligt med kejsarsnitt? Inget jag skulle vilja riskera utsätta min tik för. Om dom så gärna ville ha en kull efter henne borde dom ju inte ha sålt henne över huvud taget!
Se där ja. Det ante mig att de försökte sig på en fuling med att skrämma sig till en kull. När du svarade emot så kom ett "Hoppsan det var ett missförstånd"Hej alla!
Först vill jag tacka för all hjälp och svar som jag har fått här och saken är nu utredd.
Det sägs ha varit ett missförstånd från kvinnans sida. Det har varit påtryckningar från båda håll om att låta henne paras men jag har tackat nej (tills vidare iallafall).
Är jag dum som gör så? Är det bra att låta tiken få iallafall en kull i sitt liv eller spelar det egentligen igen roll? Och tycker ni att det är en "skyldighet" att para henne bara för att hon har fina linjer som dom säger?
Jag vart så himla livrädd igår när hon lät så barsk och slängde upp ordet avtal det första hon gjorde när jag pratade med henne att hon var rent utsagt otrevlig och jag blev paff. Det var tal om utställningar och att en valpköpare skulle få komma och titta på henne redan om några veckor och då kände jag att det fick va nog. Varför tar man ändå inte reda på saker innan så man vet att uppgifterna är korrekta? Det kommer jag nog inte få ett svar på.
Har skanner som kan läsa av chippet.Du kan ju börja med att kolla att hundens chipnummer stämmer? Veterinärer har men även de flesta (alla?) brukshundsklubbar.
Hoppas att jag helt är ute och cyklar!
För mig är det obegripligt att man kan vara så säker på att man vill avla på en hund man inte sett på två år och som står utan meriter och hälsokontroller. Hunden kan ju ha alla möjliga hälsofel, vara ett mentalt vrak och inte alls vara speciellt snygg som vuxen.
Det är ju först när alla bitar ligger på plats som man börjar funder på om hunden platsar i avel el inte....normalt sett. Och då ska det till en bra hane/tik också...
Hej alla!