Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller när det är jätte lätt att få den lösgjord, går lågt med huvudet och jobbar med ryggen ordentligt? Är det fel?
För att hon inte hade gått på 4 dagar ja.
Vad menar ni då? Kan hästen gå i olika sorters jämn rytm då? Eller tror ni att varken jag, min mamma, tränare eller hennes båda döttrar som tävlar i eliten vet hur det ska se ut och kännas?
Takten för mig är att hästen ska gå i ett jämt tempo, 2takt i traven.. När jag tänker på det så räknar jag tyst för mig själv. Sen är det ju svårt för mig som sitter på att se men frambenen ska lyftas lika mycket som bakbenen
Sen ska det ju inte vara allt för små snabba sumpiga steg utan mer lugna jämna. Det är så jag har lärt mig iallafall.
I galoppen känner jag väldigt tydligt när hon inte jobbar under sig och då är det bara att vara mer tydlig med sätet så får jag även med bakbenen. Där ser jag till att vi håller samma tempo även på långsidor. Håller det jämt och rytmiskt.
Där vet jag inte riktigt hur jag ska räkna takten?
Om man kollar noga så ser man även gummibanden på den översta bilden. Jag använde dom även då. Och då gick hon inte fel? Även den förra ägaren hade använt sig utav gummibanden.
Sen att hon inte var så fin på den andra bilden kan ju vara för att hon inte hunnit bygga musklerna än. Då red vi cirka en halvtimme för mer än så orkade om inte
Min tränare brukar ha som mål att om det svider när man kissar eter träning så har man suttit rätt! Det är mitt mål efter varje pass nu för tiden..