Ja, jag såg det och hur ska det kunna hjälpa ts att du inte har några problem med det?
Alltså blir mycket bättre av att du i dina inlägg ifrågasätter mig.
Det hjälper nog TS oerhört mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag såg det och hur ska det kunna hjälpa ts att du inte har några problem med det?
Alltså blir mycket bättre av att du i dina inlägg ifrågasätter mig.
Det hjälper nog TS oerhört mycket.
Hur hjälper din inställning ts?Jag skrev att JAG inte har några problem med det INTE att hon ska känna som jag gör.
Hur hjälper din inställning ts?
Du har helt rätt i att han nog inte är helt på det klara med hur pass illa jag upplever det.. han vet att jag inte tycker om mustsch då det sticks, och han märker ju att jag inte vill kyssas.. men thats about it.. jag tycker det är jobbigt att ta upp för jag skäms över hur jag känner![]()
Hon har ju inte pratat med honom på riktigt, det säger hon själv. Hursomhelst, jag hoppas hon vågar prata med honom på riktigt och att han rakar sig
Uppenbarligen gör det inte det. Då får ju TS förklara precis hur illa hon tycker det är. Han fattar inte läget.Vad innebär det att prata med någon på riktigt?
Han är ju redan medveten om att hon tycker att det sticks och märker att hon inte vill kyssas. Hur kan det INTE räcka för att reagera och ta upp diskussionen?
Det är ju en del av våra personliga uttryck, de tafsar man inte på.
Mitt alternativ två: klipp av den när han sover.
Det skulle kunna ses som gränslöst, elakt osv men du får väl fundera på om det är okej för dig eller inte.
Så sjukt otippad kommentar från dig tycker jag![]()
Uppenbarligen gör det inte det. Då får ju TS förklara precis hur illa hon tycker det är. Han fattar inte läget.
Tycker du lyckades bra, kändes som att det var ett stort kliv utanför Hyacinth-boxenJapp. Jag försöker tänka utanför boxen.
Jag tycker det beror alldeles på hur hon sagt det till honom. Om han inte tycker kyssar är viktigt kanske han faktiskt inte reagerat på det . Eller kanske är det så långt ifrån rimligt för honom att mustaschen är ett sånt problem. Jag tycker att den som äger problemet är den som har ansvar för att ta upp diskussionen. Hon skriver att han nog inte fattar problemet. Fattar han inte så får hon vara tydligare.Ja, för mannen har inget eget ansvar att reagera när han får höra att flickvännen tycker att skägget sticks och hon slutar att kyssa honom.
Det är ju jättebra att du uppmärksammat att det blivit en maktkamp. Nu är frågan mest vad du gör med den kunskapen. Du kan ju vänta ut honom och hoppas att han tar första steget till en dialog eller så kan du göra det själv. Jag skulle försöka lägga upp diskussionen så att den inte pekar ut någon som den som felar. Istället kan man säga tex att "jag saknar vårt samliv, jag älskar att kyssas med dig men jag klarar inte av mustachen, det är läskigt den sticks och jag får hår i munnen så jag blir helt avtänd. Det är jättetråkigt för jag vill ligga med dig och hångla med dig och jag vet att du tycker om din mustasch. Men jag vet faktiskt inte hur vi ska komma till rätta med det här problemet. Hjälp!"Det jag misstänker att han gör just nu är att försöka vänta ut mig *om jag väntar tillräcklig länge kommer hon ge efter*
Jag håller helt med er om att det är som ett maktspel, och det platsar inte i ett förhållande. Tror inte någon av oss har den avsikten att det skulle bli så..
Det är ju upp till dig vad du köper eller inte, jag står bara för vad jag säger och jag säger att den som har problemet är den som bör ta upp problemet.
Hon skriver att de gosar och myser, är kärleksfulla ändå. Hon skriver inte att sexet är helt uteblivet. Och nej som jag sa, han kanske inte saknar kyssar Kyssar är inte viktigt för alla. Jag har en kompis som vägrar "hångla" Hon tycker det är vidrigt så alla hennes relationer har varit kyssfria Du utgår ifrån att han ser läget som ett problem, det kanske han inte gör. Om vi visste att han ser det som ett problem, då hade jag hållit med dig .
Vi har inte kysst varandra på månader nu. Sexlivet ekar tomt för jag tänder på kyssar och distsnsen mellan oss har blivit för stor. Har svårt att ens bli våt vid förspel när vi inte kysser varandra.
Den här gången är det TS som har problem med partnerns mustasch.
Vem tycker du bör ta upp frågeställningen?
@Fresubin:
Personligen fick jag ett lätt spel när partnern rakade av sig sitt skägg första sommaren vi var ihop (jag hade skämtat och sagt att "Undrar hur du ser ut utan skägg?") och då rakade han av den .