hanhundsaggressivitet

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare isse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 968
I

isse

Min hanhund är väldigt osäker mot andra hundar och det grundar i att han har blivit attackerad av andra hanar förrut och då utvecklat ett aggressivt beteende mot andra hundar.
Han gör alltid utfall om det går en hund förbi oss, oavsett om den är snäll eller ej. Jag har försökt träna bort det här på olika sätt men ingenting har funkat.
När han är lös med en kompis hanhundså går han runt mig och piper, han vågar alltså inte göra något om den andra hunden inte tittar på honom för då morrar han direkt.
Jag får skämasså fort jag träffar någon hund på promenad för han gör utfall och låter som om han skulle vilja äta upp den andra hunden.
Med tikar går det bra löst men är han i koppel så gör han utfall, han gör utfall mot alla hundar som kommer för nära.

Vad ska jag göra?

Sv: hanhundsaggressivitet

Oj, ja nu ser jag.. dubbelkollade inte innan jag sände men det stämmer säkert som du säger :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 277
Senast: Liran
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?