hanhund på utställning, som inte gillar andra hanar

Sv: hanhund på utställning, som inte gillar andra hanar

jovisst är det väl bättre och utföra lite psykologi men ajg vill inte att min hund ska tycka att det är obehagligt att möta andra hundar.

du får gärna pm:a lite information om den kursen etc, eftersom den låg i Gävle, så är det nära att åka till den.

Ok, pm kommer på dennes hemsida så kan du läsa i lugn och ro, och eventuellt slå en pling och höra vad du ska göra. Det är nog det bästa att ta kontakt med någon som vet vad det handlar om och som får se er. Lycka till och hör gärna av dig hur det går i framtiden.

det går ju faktiskt att lära hunden att stå upp OCH focusera samtidigt :p

kan börja med att säga att jag aldrig har förstått vitsen med att avla fram aggressiva hundar som är så stora att folk inte kan hålla dem. ts har i det här fallet spridit dessa gener vidare, så jag antar att det är okej för rasklubben?

TS's hund är inte meriterad på utställning så det finns knappast någon rasklubb som kan uttala sig i det här fallet.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
3 057
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Nu har jag ett "nytt" hundproblem att rådfråga om :p Jag har en 8½ år gammal tik vid namn Zala, som är helt fantastisk på alla punkter...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 030
Senast: Red_Chili
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·
I
Övr. Hund Hejsan! Undrar om det är någon som har bra tips på vad jag ska göra åt familjens 2 åriga hanhund. Så fort han ser en annan hane så...
2
Svar
31
· Visningar
2 731
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka