Handlat webhotell och domän...

snurpe

Trådstartare
...and now what?

Köpte plats hos Loopia nu och betalade. Fick då tillbaka kundnummer, användarnamn och lösenord idag.

And now what?

Kan jag bara logga in på dessa nu med Frontpage ftp-program? Testade att skriva in användarnamn o lösenord, men det fungerade inge vidare. Skriver jag in ftp://ftp.loopia.se som adress eller hur går jag till väga?

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Aha! :idea: Hittade något om att jag måste aktivera ett frontpagestöd hos loopia kundzon eller ngt sådant - ska testa det!

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Nja det kan ta några dagar innan domänen är aktiverad men när det är det så är det bara att skriva in i FTP adressen ftp.dittdoman.nu eller vad för domän du har.

Nu minns jag inte men de kan ha så du kan använda en tillfällig adress men det ser du mer på kontrollpanelen på FTP konto.
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Nu är jag igång med publiceringen :banana: Allt verkade lösa sig när jag lyckades logga in på kundzonen :D

Det stod ngt om tillfällig adress tills domänen är igång.

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Bra att det löser sig.
Glöm inte att fixa till adressen i din profil.

Sedan kan du passa på att göra en egen e-mail adress är mer roligare när man nu har domän :D
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

:( Men jag lyckas ju inte komma in på mailen... :(

Klickar på genvägen till webbmailen men när jag fyller i användaruppgifter kommer det bara upp "failad to log in". Och publiceringen lyckas jag inte heller med :( Den går igenom alla filer, men avbryter sedan...

...vad roligt det är...

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Jag blir så arg... det kommer upp i frontpage att hemsidan har publicerats... men på min adress (både min domän och den tillfälliga) kommer det bara upp att den är "under construction"... det är den inte alls :mad:

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Men det ser ju nästan ut som att det är det i kundzonen... iaf så pass att jag kan använda t ex mailen...

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Nja mailen kan du inte använda eftersom den är beroende av domänet.
Du använder ju domänet för att logga in på kontot medan kundzone är det Loopias egna kundnamn och det
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Testa att lägga upp den via en FTP klient istället för Frontpage och se om det ändras när du går in på den tillfälliga adressen.
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Men jag har ingen annan ftp-klient och det känns onödigt att sätta sig in i hur det fungerar när jag har ett annat alternativ (som ska gå att fungera). Jag har ju aktiverat frontpagestödet och gjort allt som de skrivit i instruktionen...

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Japp men kör man med FTP klient och det inte fungera då vet du ju att det inte är Frontpage eller du som har gjort något fel utan Loopia som har gjort fel eller håller på att fixa det så det fungerar. kanske inte går igång föen domänet är klart vad vet jag för jag har aldrig kört Frontpage på många år.

Är inte så svårt att hantera FTP-klient.
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Jag får avvakta lite. Just nu har det fått spel helt. Nu får jag inte ens gå in för att publicera...

/snurpe
 
Sv: Handlat webhotell och domän...

Det är lungt.
Bara säga till om du behöver hjälp :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 115
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 898
Senast: Crossline
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
42 982
Senast: Artline
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skriver inte på Buke längre, jag hänger inte här mer än att jag kanske kollar lite lite ibland. Men det är ändå en del som följt mig...
Svar
9
· Visningar
2 801
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp