Handen på hjärtat?

Sv: Handen på hjärtat?

svea skrev:
Men du, ett tips, man kan ordna med utlåningshjälmar till dem man skjutsar! :idea:
Vi funderade på det.
Men brudparen går ju bort av förklarliga skäl.
Sen skulle det helt enkelt bli för dyrt.
Vi har ofta 12-14 pers på vagnen. Så ska man alltså ha 14 extra hjälmar i storlek barn, lika många i storlek ungdom och lika många i storlek vuxen. 42 st hjälmar är rätt många.
Sen skulle det krävas folk som hjälper till att sätta på och ta av hjälmarna, så mycket ideela medhjälpare har vi svårt att få fram. Sen skulle inte jag orka ta den diskussionen med allt folk, dom gnäller över att dom måste ha hjälm vid ponnyvarvet :crazy:
När vi kör handikappade skulle det ta en välldig massa tid att få på alla varsin hjälm, varme moment tar lååång tid och hjälmarna måste passa perfect, annars går det inte alls.
Det skulle bli mycket mera väntetider för hästarna, när alla ska hinna av vagnen, ta av sig hjälmarna, sen få på nästa gäng hjälmarna, dom ska ta sig upp på vagnen, betala och sen köra en runda.

Vi diskuterade det vid några möten när klubben startades och beslöt oss för att låta bli.

Kör jag i paddocken så brukar jag inte alltid ha hjälm, men alltid när jag kör ut!!!

Alltid hjälmen på vid körning, tömkörning och ridning!

hmmmmmm nån som skulle städa, plugga, göra nåt annat oviktigt men fastnade framför buke möjligen???? :rofl: lite gammalt kanske... Men nog så viktigt... ;)

*knapplån*
använder alltid hjälm... o alla som skall åka med skall också ha det...

Jag hade bara hjälm när jag körde trav. Inte nu, när jag kör bruks och inte med shettisen heller.

jag har alltid hjälm på mej när jag kör. Särsligt eftersom en kompis berättade om hennes kompis som var med om en olycka, ramlade ur vagnen o slog i bakhuvudet i en sten... blev förlamad :( . Så jag kör alltså alltid med hjälm :smirk:

jag använder alltid hjälm vid ridning och körning

Nuförtiden använder vi hjälm när vi kör.:angel: Vi har "bytt upp oss" Från en ponny på ca 115 cm hög till en nordis på 153 cm - och det är MYCKET mer kraft i Nordisen! Så nu har vi tagit vårt förnuft till fånga och kör med hjälm. Eftersom vi fortfarande har kvar ponnyn oxå så kanske vi lär oss att ha hjälm på oss när vi kör henne med. Vi har hjäm på så fort barn åker med oss även med den lilla ponnyn...

Vi är nog som sagt i ett "övergångsstadie" där vi går från hjälmlösa till att bli hjälmburna - Vi går åt rätt håll i alla fall!

Säkerhetsväst har jag bara på mig när jag rider en unghäst -inte min häst och inte min väst - känns säkrast så både för mig och ägarinnan!

/Kristin

Kör alltid med hjälm. Kör en unghäst( 3 i augusti) och dessutom är även jag newbie på körning.

Jag använder aldrig hjälm vid körning OM jag inte kör trav vilket jag inte har gjort på 5 år:D

Jag har idag kommit hem från sjukhuset där jag legat en vecka på akuten. Orsaken var hästhantering utan hjälm och nu har jag sprucket huvud och trumhinna och synsvårigheter ett tag framöver :crazy:. Trodde aldrig det skulle hända mig med mina två snälla hästar, men efter detta kommer jag vara mer nogrann med hjälm! Var rädda om er....

Jag måste det för Mamma, Skulle gärna hoppa över ;)

Liknande trådar

Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 053
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 191
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar