Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hanoirocks skrev:jag förstår men samtidigt så handlar det om att hästen har NOLL respekt och i det läget måste man knäcka hästen och sedan utifrån det jobba upp ett sammarbete och en lite trevligare respekt.
BJÖRKIS skrev:Faktiskt en ganska intressant sak det här med brunster, jag hade en diskussion med min ET igår angående ston, jag har väldigt svårt att kunna ha ston i min ägo, de är alldeles för lika mig, tro det eller ej.
Och just vid brunst upplever många ägare att deras ston är griniga och "putta" små djävlar som bara ska bråka, men hur många stoägare är det som tänker på att även ston har mensvärk precis som vi människor? Det är nog inte många på den listan. Men så är det faktiskt, även våra små älskade småtanter har emellanåt mensvärk, det drar, krampar och känns för jävligt, ett typiskt beteende vid brunster är även att en del ston "tappar" sin ben och blir snubbliga. De mår helt enkelt inte bra, det skulle vara kul om några stoägare kollade upp sina hästar vid brunst och antecknade små detaljer som hästen annars inte gör, man kan ofta se ett mönster som förekommer vid ägglossning.
Bara en liten tanke för alla de ägare med ston, jag hade inte varit sugen på att ut och springa om jag haft mensvärk, likadant för våra "pantertanter".