Och nu är jag mormor!
Igår föddes (självklart) den sötaste flickan i världen. Mitt barnbarn
Nä nu börjar jag lipa ju.
Världens största grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och nu är jag mormor!
Jag vet garanterat att i alla fall hans fd jobbarkompisar är medvetna om det inträffade. Jag skulle bli väldigt förvånad om de såg genom fingrarna med det när han kommer ut. Men jag har fått för mig att boendet är på en annan ort än den fd arbetsorten.
Jag hoppas du har rätt! Brottet är så vidrigt att det känns fjuttigt att "avtjäna ett straff" i fängelse några år. Det är så att man kan hata det svenska rättssystemet!Jag vet garanterat att i alla fall hans fd jobbarkompisar är medvetna om det inträffade. Jag skulle bli väldigt förvånad om de såg genom fingrarna med det när han kommer ut. Men jag har fått för mig att boendet är på en annan ort än den fd arbetsorten.
ÅH!Och nu är jag mormor!
Jag får känslan av att du vet vem han är, det gör mig ingenting så ta det inte så. Men ja, han bodde inte i samma stad som han arbetade.
Jag hoppas du har rätt! Brottet är så vidrigt att det känns fjuttigt att "avtjäna ett straff" i fängelse några år. Det är så att man kan hata det svenska rättssystemet!
Jag hoppas på kollektiv "bestraffning". Att han bara ska kunna gå vidare med sitt liv och slippa bli påmind om det fantastiskt genomelaka han gjort känns så orättvist!
Mvh Miks
Jag tror att du ska tillåta dig de mörka stunderna. I synnerhet nu, det har ju inte gått några eoner av år sedan det uppdagades.När jag har mina mörkaste stunder så vill jag bara hämnas, jag vill att han ska lida resten av sitt patetiska skitliv i vetskap om att ingen av oss vill ha med honom att göra. Jag vill ha honom ensam och övergiven och han ska veta om vad han förlorat för alltid och ja jag hoppas det gör riktigt jävla ont. Jag har sagt att den dagen dottern förlåter honom ska jag börja fundera på saken. Sitta inne ett par år för att sen komma ut som en fri man, där allt är glömt och förlåtet kan han ju fetglömma. Jag vet att hat inte är en så acceptabel känsla och många tycker att jag ska förlåta för att kunna gå vidare. Men dom kan faktiskt fara och flyga. Jag hatar honom och kommer aldrig förlåta honom. Det finns inget han kan göra för att göra det här ogjort och därför kommer han aldrig kunna göra sig förtjänt av att bli förlåten. Jag är inte här jätteofta, i dom här mörka tankarna men det händer. Orättvist är det, milt sagt.
När jag har mina mörkaste stunder så vill jag bara hämnas, jag vill att han ska lida resten av sitt patetiska skitliv i vetskap om att ingen av oss vill ha med honom att göra. Jag vill ha honom ensam och övergiven och han ska veta om vad han förlorat för alltid och ja jag hoppas det gör riktigt jävla ont. Jag har sagt att den dagen dottern förlåter honom ska jag börja fundera på saken. Sitta inne ett par år för att sen komma ut som en fri man, där allt är glömt och förlåtet kan han ju fetglömma. Jag vet att hat inte är en så acceptabel känsla och många tycker att jag ska förlåta för att kunna gå vidare. Men dom kan faktiskt fara och flyga. Jag hatar honom och kommer aldrig förlåta honom. Det finns inget han kan göra för att göra det här ogjort och därför kommer han aldrig kunna göra sig förtjänt av att bli förlåten. Jag är inte här jätteofta, i dom här mörka tankarna men det händer. Orättvist är det, milt sagt.
Jag har läst och följt den här tråden och du är en sån fantastisk människa och mamma så jag har inte tillräckliga ord för att beskriva hur imponerad jag är av dig.Jag vet att hat inte är en så acceptabel känsla och många tycker att jag ska förlåta för att kunna gå vidare. Men dom kan faktiskt fara och flyga. Jag hatar honom och kommer aldrig förlåta honom. Det finns inget han kan göra för att göra det här ogjort och därför kommer han aldrig kunna göra sig förtjänt av att bli förlåten. Jag är inte här jätteofta, i dom här mörka tankarna men det händer. Orättvist är det, milt sagt.
Jag önskar livet ur min pappa för det han gjort (och det är inte ens i närheten av vad dina barns pappa gjort). För mej skulle det var lättare om han dog. Jag skulle slippa råka stöta på honom och jag skulle slippa tänka på honom. Framför allt kanske jag skulle sluta vara så otroligt arg eftersom det inte längre skulle finnas någon att vara arg på.När jag har mina mörkaste stunder så vill jag bara hämnas, jag vill att han ska lida resten av sitt patetiska skitliv i vetskap om att ingen av oss vill ha med honom att göra. Jag vill ha honom ensam och övergiven och han ska veta om vad han förlorat för alltid och ja jag hoppas det gör riktigt jävla ont. Jag har sagt att den dagen dottern förlåter honom ska jag börja fundera på saken. Sitta inne ett par år för att sen komma ut som en fri man, där allt är glömt och förlåtet kan han ju fetglömma. Jag vet att hat inte är en så acceptabel känsla och många tycker att jag ska förlåta för att kunna gå vidare. Men dom kan faktiskt fara och flyga. Jag hatar honom och kommer aldrig förlåta honom. Det finns inget han kan göra för att göra det här ogjort och därför kommer han aldrig kunna göra sig förtjänt av att bli förlåten. Jag är inte här jätteofta, i dom här mörka tankarna men det händer. Orättvist är det, milt sagt.
Jag önskar livet ur min pappa för det han gjort (och det är inte ens i närheten av vad dina barns pappa gjort). För mej skulle det var lättare om han dog. Jag skulle slippa råka stöta på honom och jag skulle slippa tänka på honom. Framför allt kanske jag skulle sluta vara så otroligt arg eftersom det inte längre skulle finnas någon att vara arg på.
Helst skulle han dö i någon jävligt plågsam sjukdom Eller bli långsamt uppäten av en tiger
Jag förstår dej precis! Att du inte är i de mörka tankarna oftare imponerar (som det mesta du delar med dig av i tråden )
Mvh Miks
Det är helt okej, konstigt vore om du inte ville skada honom efter det han har gjort. Tillåt dig tänka ut hemska saker du önskar honom- en tid. Tillåt dig att hata honom med en brinnande intensitet och helt utan filter och skrupler- en tid. Tillåt alla våldsamma tankar du har om honom- en tid. Men det är viktigt att man kan skilja på tankar för att få utlopp för sin frustration, sin ilska, sin sorg och det man faktiskt och genuint önskar honom. Och du är ju väldigt klar på att det är just stunder och inte något som tar upp all din tid och då är det helt okej.Jag förstår dig helt och fullt. Många gånger har jag önskat att han halkar i duschen och bryter nacken. Det bästa vore om han blev förlamad från näsan och nedåt, helt klar i skallen kan han sitta i sin rullstol och inte ens kunna nysa själv och sitta där och fundera på hur ensam han är, resten av hans petetiska skitliv. Däremot vill jag inte att någon annan ska skada eller döda honom, för jag vill inte att någon annan ska sitta inne pga av honom. Han är helt enkelt inte värd det. Men som sagt halka i duschen och bryta nacken låter inte helt fel vissa dagar.
Nu har tagit tag i det här och så ska vi se om kommunen har något att erbjuda i form av hjälp och stöd. Jag och döttrarna som är utsatta är helt och fullt överens om att vi inte varken, kan eller vill bo kvar i samma stad som honom. Hotet är helt enkelt för stort och för påtagligt. Min samtalskontakt tyckte att jag skulle ringa upp barnombudsmannen på anstalten och fråga henne om varför hon inte sa hur det var istället för att säga att han vill bo i Göteborg när han kommer ut. När hon vet om att det är socialtjänsten i den här kommunen som är ansvarig för honom. Jag vet inte hur jag ska göra, en del av mig vill, den andra delen är rädd för att bli skitarg på henne eftersom jag upplever att hon har undanhållit sanningen för mig.
En sak är i alla fall säker, även om dom faktiskt i lagen mening är vuxna nu (kan ni tro att dom är 19 och 21 nuförtiden! ) så är dom mina barn och jag tänker fortsätta slåss tills vi kan känna oss trygga!
Jag undrar ofta vad "förlåta" egentligen betyder, ordet alltså. Att man inte längre är arg, upprörd, ledsen? Att man inte bryr sig? Att man raderar det som hänt? Vad betyder ordet egentligen? Det är ett märkligt ord, tycker jag. Det ska ju vara positivt, men ...... Att man ska släppa det som hänt? Hur gör man det? Ska man, ens?Jag tror att du ska tillåta dig de mörka stunderna. I synnerhet nu, det har ju inte gått några eoner av år sedan det uppdagades.
Men förlåta, det tycker jag är ett fånigt ord i sammanhanget. Jag tycker inte att du ska behöva komma längre än att du på några års sikt tänker mindre och mindre på det. Förlåta känns mest patetiskt när det gäller en sådan här sak.
Anstaltens barnombudsman borde ha sekretessbestämmelser att ta hänsyn till. Jag skulle själv aldrig uttala mig om sådana saker öht till en anhörig.
Hoppas att kommunen kan hjälpa er!
Jag undrar ofta vad "förlåta" egentligen betyder, ordet alltså. Att man inte längre är arg, upprörd, ledsen? Att man inte bryr sig? Att man raderar det som hänt? Vad betyder ordet egentligen? Det är ett märkligt ord, tycker jag. Det ska ju vara positivt, men ...... Att man ska släppa det som hänt? Hur gör man det? Ska man, ens?
Små saker kan man "förlåta", sånt man vet var slarv, oavsiktligt, korkat osv. Men annat... Nä, jag vet inte.
Jag har hatat min också men jag behövde inte förlåta för att sluta hata. Jag tycker ju inte det är offrets sak att förlåta den som gjort en illa ... men alla fungerar ju olika.Jag har hatat min pappa. Verkligen varit totalt svart av hat. Och jag har spottat honom i ansiktet för vad han gjorde.
Men hatet förpestade mitt liv och det som hänt kunde ju inte göras ogjort. Så länge jag levde kvar i det förflutna och hatade, kunde jag inte må bra. Jag kunde inte uppleva frid.
Så jag har förlåtit. Inte för att det som hände var okej någonstans eller blivit okej. Men jag har accepterat att det förflutna inte går att ändra. Jag har slutat älta och hata. Man skulle kunna se det som en likgiltighet. Men jag mår inte längre dåligt över det som hände. Så det är för min egen sinnesfrids skull som jag förlåtit.
För mig har det här kommit spontant men det finns tekniker för att jobba med känslor. The Sedona Method är ett sätt.
Jag har hatat min också men jag behövde inte förlåta för att sluta hata. Jag tycker ju inte det är offrets sak att förlåta den som gjort en illa ... men alla fungerar ju olika.