Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Det råkade en släkting till mig ut för. Misshandlad och fick kontaktförbud och skyddad identitet, flyttade till en annan stad. Gärningsmannen flyttade till ett hus på samma gård, vet inte om han visste att hon bodde där eller om det var en slump.

Herregud, vilken panik! Jag bor ju nu i ett sånt där område där soc har lägenheter, tänk om dom fixar en i samma område!?! I samma hus blir det inte, min hyresvärd är privat och hyr inte ut till soc, vilket andra hyresvärdar i området gör.

Herregud, vilken panik! Jag bor ju nu i ett sånt där område där soc har lägenheter, tänk om dom fixar en i samma område!?! I samma hus blir det inte, min hyresvärd är privat och hyr inte ut till soc, vilket andra hyresvärdar i området gör.
Kan du kontakta soc och fråga hur de agerar i en sån här situation?

Åh citron, försök glömma det där inlägget. Andras skräckhistorier är det sista du behöver i den här tråden. Det var så onödigt. Dessutom låter det som ett väldigt olyckligt extremfall. Det kommer inte att hända.

Vad gäller dina yngre barn önskar jag att du försöker att inte lyssna på de som uppehåller sig vid hur farlig han är för dem. INGEN vet något om huruvida han är farlig när han kommer ut. Och att någon som är dömd för våldtäkt på sina egna barn skulle få umgängesrätt låter inte troligt alls.

Försök andas, om du kan. Och försök bara ta till dig inlägg som @Lillgrådis och @LadyCovergirl s som har nyttig, saklig information.

Kan du kontakta soc och fråga hur de agerar i en sån här situation?

Jag jagar soc i detta nu, har pratat med skattemyndigheten om sekretessmarkering och skyddade personuppgifter. Vilket också innebär att vi måste flytta, men det hoppas jag vi kan lösa (barnslig dröm om gård på landet med då två hus vore fantastiskt just nu men inser att det bara är en dröm). Har även pratat med en juridiskt kunnig vän som rekommenderade mig att kontakta polisen igen, kontaktförbud ska sökas igen. Så fan heller att han ska vinna!

Åh citron, försök glömma det där inlägget. Andras skräckhistorier är det sista du behöver i den här tråden. Det var så onödigt. Dessutom låter det som ett väldigt olyckligt extremfall. Det kommer inte att hända.

Vad gäller dina yngre barn önskar jag att du försöker att inte lyssna på de som uppehåller sig vid hur farlig han är för dem. INGEN vet något om huruvida han är farlig när han kommer ut. Och att någon som är dömd för våldtäkt på sina egna barn skulle få umgängesrätt låter inte troligt alls.

Försök andas, om du kan. Och försök bara ta till dig inlägg som @Lillgrådis och @LadyCovergirl s som har nyttig, saklig information.

Jag försöker ignorera det, just nu är ovissheten det värsta. Den samlade bedömningen av honom är att han för farlig för att ha obevakade permissioner, hans tidigare kontrollbehov, spionerandet, förföljandet och att han sagt att han ska söka upp dom två äldsta barnen för "att reda ut det som hänt" senare. Fast han kan visst få vårdnad om barnen han inte gjort något med, det finns ju pappor som får vårdnad om barn fast dom slagit ihjäl deras mammor. Och ja, hon från soc verkar ju överlycklig över att pappan vill ha kontakt med sina barn. Det skrämmer mig av någon anledning.

Jag jobbar stenhårt på att ta reda på vad som kommer hända och när och vilken hjälp vi kan få.

Jag jagar soc i detta nu, har pratat med skattemyndigheten om sekretessmarkering och skyddade personuppgifter. Vilket också innebär att vi måste flytta, men det hoppas jag vi kan lösa (barnslig dröm om gård på landet med då två hus vore fantastiskt just nu men inser att det bara är en dröm). Har även pratat med en juridiskt kunnig vän som rekommenderade mig att kontakta polisen igen, kontaktförbud ska sökas igen. Så fan heller att han ska vinna!
Heja dig! Du är så jävla bra :bow:

Jag försöker ignorera det, just nu är ovissheten det värsta. Den samlade bedömningen av honom är att han för farlig för att ha obevakade permissioner, hans tidigare kontrollbehov, spionerandet, förföljandet och att han sagt att han ska söka upp dom två äldsta barnen för "att reda ut det som hänt" senare. Fast han kan visst få vårdnad om barnen han inte gjort något med, det finns ju pappor som får vårdnad om barn fast dom slagit ihjäl deras mammor. Och ja, hon från soc verkar ju överlycklig över att pappan vill ha kontakt med sina barn. Det skrämmer mig av någon anledning.

Jag jobbar stenhårt på att ta reda på vad som kommer hända och när och vilken hjälp vi kan få.
Ja, det där med mördarna är förstås oroande. Men våldtäkterna var ju brott direkt riktade mot barnen, medan morden var brott riktade mot kvinnan.

Allt det du räknar upp med spionerande, kontrollbehov osv borde starkt tala för kontaktförbud.

Och förresten @citron, du är så grym, och så stark, och så bra. Du kommer att lösa det här också. Jag hoppas att du kan hitta tillbaka till känslan du hade när du vittnade i rätten. Du var så stark och han var så ynklig. Han är lika ynklig idag, och du är minst lika stark.

Och förresten @citron, du är så grym, och så stark, och så bra. Du kommer att lösa det här också. Jag hoppas att du kan hitta tillbaka till känslan du hade när du vittnade i rätten. Du var så stark och han var så ynklig. Han är lika ynklig idag, och du är minst lika stark.

Tack <3 Han ska ge fan i mina barn och min familj! Vi ska inte behöva leva begränsade för att han är en idiot!

Jag är verkligen inte ett smack troende, men en del kloka och allmängiltiga saker har ju råkat sägas också under religiösa rubriker. Och det känns som att du personifierar "give me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference". Med en förmåga att maximera det som går under "courage to change the things I can".

Det är en attityd som jag själv försöker hålla mig till (men utan att förvänta mig att någon gud ska förse mig med detta) men ibland måste påminna mig om. Bara fortsätt så! :)

Tyvärr är det väll kanske så som ni är inne på. Att folk i allmänhet har en förmåga att "glömma bort" det fruktansvärda som den som kommit ut gjort. Det kanske handlar om att människor i allmänhet är konflikträdda och inte vill skapa "rubriker" med att ta avstånd.

Det hemska vore om ni flyttar till en ny stad, etablerar er, börjar trivas och att han hux flux flyttar in i grannhuset :nailbiting: :cry:

Hur ärlig tycker du att du kan vara med din yngsta dotter? Jag menar så att hon förstår allvaret och hur farlig han är.

Mvh Miks

Jag vet garanterat att i alla fall hans fd jobbarkompisar är medvetna om det inträffade. Jag skulle bli väldigt förvånad om de såg genom fingrarna med det när han kommer ut. Men jag har fått för mig att boendet är på en annan ort än den fd arbetsorten.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama