Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag tror du har gjort samma som jag men använder inte ordet "förlåta". Jag vet inte riktigt hur du tolkar ordet, men för mig handlar det om att sluta fred med det förflutna.
Jag tolkar "förlåta" som att man säger att det är okej att personen gjorde det den gjorde. Jag tycker att den som gjort fel får försöka hitta förlåtelsen i sig själv i stället.

Inte för att jag är @Linda8142 men hon menar väl bara att offret inte behöver förlåta. Vilket jag håller med om. Tycker också att hon tänker rätt om det där med att förövaren får försöka hitta förlåtelsen inom sig (att försonas med vad han gjort, stå för det).

Det där låter mer som att förövaren tar ansvar för sina handlingar, vilket inte är samma sak som förlåtelse.

För mig är förlåtelse frid i sinnet och likgiltighet inför det inträffade som ändå inte kan göras ogjort. Man slutar vilja förändra det som varit.

Kan ni tro att jag har pratat med en socialassistent som faktiskt undrade vad hennes kollegor pysslat med tidigare eftersom "bristen på hjälp är extrem" Men hon hoppas på att hon kan ge den nu. Nåja, jag har blivit så skadad av soc att jag vill se upp till bevis först. Jag pratade också med polisens personskydd och den där sa att kontaktförbud skulle vi alla tre avgjort ha, mina två yngsta barn kommer per automatik falla in under det då.

Soc kommer troligen hjälpa oss med att hitta nya lägenheter så vi kan flytta och söka om sekretessmarkering hos myndigheter.

Jag är så förvånad, dom lyssnar på mig, tar mig på allvar... Det finns hopp om framtiden igen!

Kan ni tro att jag har pratat med en socialassistent som faktiskt undrade vad hennes kollegor pysslat med tidigare eftersom "bristen på hjälp är extrem" Men hon hoppas på att hon kan ge den nu. Nåja, jag har blivit så skadad av soc att jag vill se upp till bevis först. Jag pratade också med polisens personskydd och den där sa att kontaktförbud skulle vi alla tre avgjort ha, mina två yngsta barn kommer per automatik falla in under det då.

Soc kommer troligen hjälpa oss med att hitta nya lägenheter så vi kan flytta och söka om sekretessmarkering hos myndigheter.

Jag är så förvånad, dom lyssnar på mig, tar mig på allvar... Det finns hopp om framtiden igen!
Ja! Åh så skönt :)

:up:
Sa de något om kvarskrivning?

Ja vi kommer söka om både kvarskrivning och sekretessmarkering om jag förstod det hela korrekt.
Det trista är att jag älskar den här lägenheten på nästan alla sätt (någon tyckte att köket i en fyrarummare ska vara mindre än hallen) men för övrigt är den bra, bra läge och vettig hyra. Kommer bli svårt att hitta något likvärdigt...

Nu märker man vad man missar när man inte läser på samtliga forumdelar här på Buke. Har skummat igenom hela tråden (det tog ungefär en halv arbetsdag :angel:) och är så otroligt tagen av den här historian. Tårar har runnit när jag läst, och jag har även känt en otrolig glädje i alla positiva saker som ändå hänt. Ett stort grattis i efterskott till mormor!

Jag hoppas verkligen att er framtid löses på bästa sätt. Att ni slipper ha kontakt med honom och att ni kan fortsätta leva era liv som ni kunnat göra de senaste åren. I min mening borde han aldrig få komma ut!

Jag undrar hur jag kunnat missa den har traden. Jag ocksa tycker att det ar helt otroligt sa stark du/ni varit och hoppas verkligen att ni slipper all kontakt med honom nar han kommer ut.
Dessutom ar jag i chock over hur mycket hjalp forovaren far och hur lite hjalp men ger till offren. Det ar helt sanslost. Hur kan man slappa ut nagon i frihet, innan han suttit av hela straffet, nar det bedoms som risk att ge honom obevakad permision?

Jag undrar hur jag kunnat missa den har traden. Jag ocksa tycker att det ar helt otroligt sa stark du/ni varit och hoppas verkligen att ni slipper all kontakt med honom nar han kommer ut.
Dessutom ar jag i chock over hur mycket hjalp forovaren far och hur lite hjalp men ger till offren. Det ar helt sanslost. Hur kan man slappa ut nagon i frihet, innan han suttit av hela straffet, nar det bedoms som risk att ge honom obevakad permision?
Det är någonting som vi är många som funderar över. Varför öht döma ut straff som ändå inte gäller? Jag håller dock alla tummar och tår att @citron med familj får den hjälp de har rätt till och att @citrons önskan om ett fall i duschen går i uppfyllelse. :angel:

Det finns människor jag aldrig förlåter men jag tänker inte på dem om jag kan undvika, jag skulle däremot inte pissa på dem ens om de brann och jag vill absolut inte att någon tar saker i egna händer. Jag håller dock tummarna att Karma är en bitch och att förr eller senare så hänger de sig själva bara repet är långt nog. :cautious:

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna berätta det här men här kommer vi behöva göra ytterligare en polisanmälan. Sonen har misshandlats fysiskt av idiotfan...Yngsta dottern är vittne och var också den som berättade för mig. Hon trodde jag visste. Det gjorde jag inte. Sonen bekräftar "jag visste inte att det var olagligt" Vi inväntar en autismdiagnos, vilket kan förklara en del. Pratade med soc idag och hon sa att hon tyvärr inte är förvånad, misshandel är väldigt vanligt i familjer med sexuella övergrepp och barn med npf diagnoser är överrepresenterade när det gäller misshandel. Hon är däremot fantastisk, hon sa att när jag pratat ordentligt med sonen så hör vi av oss så hjälper hon till med anmälan om jag inte vill göra den själv. Och hon skulle hjälpa till så sonen får samtalsstöd och även dottern om det behövs.

Som om det inte räckte så fick jag idag veta att idiotfan kommer få sekretessmarkering på sin adress från månadsskiftet. Han vet alltså vart vi bor, vi kommer inte veta vart han kommer bo! Vi vill liksom inte flytta, vi trivs här. Och jag vill inte att han ska få driva bort oss från våra hem, släktingar, vänner och familj!

Men det är klart, han måste ju skyddas. Det är ju honom det är synd om i vanlig ordning.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna berätta det här men här kommer vi behöva göra ytterligare en polisanmälan. Sonen har misshandlats fysiskt av idiotfan...Yngsta dottern är vittne och var också den som berättade för mig. Hon trodde jag visste. Det gjorde jag inte. Sonen bekräftar "jag visste inte att det var olagligt" Vi inväntar en autismdiagnos, vilket kan förklara en del. Pratade med soc idag och hon sa att hon tyvärr inte är förvånad, misshandel är väldigt vanligt i familjer med sexuella övergrepp och barn med npf diagnoser är överrepresenterade när det gäller misshandel. Hon är däremot fantastisk, hon sa att när jag pratat ordentligt med sonen så hör vi av oss så hjälper hon till med anmälan om jag inte vill göra den själv. Och hon skulle hjälpa till så sonen får samtalsstöd och även dottern om det behövs.

Som om det inte räckte så fick jag idag veta att idiotfan kommer få sekretessmarkering på sin adress från månadsskiftet. Han vet alltså vart vi bor, vi kommer inte veta vart han kommer bo! Vi vill liksom inte flytta, vi trivs här. Och jag vill inte att han ska få driva bort oss från våra hem, släktingar, vänner och familj!

Men det är klart, han måste ju skyddas. Det är ju honom det är synd om i vanlig ordning.
:cry::cry: Skall det aldrig ta slut?

Orden räcker inte till i detta fullkomligt bisarra som händer nu!

Jag kan bara sända all sympati och omtanke jag har!

(och fyfan så förbannad jag blir å era vägnar - det är fan inte sant - hur kan HAN skyddas men inte ni? - varför är karma such a bitch?)

På nåt sätt känns det som det är uppochnervända världen här?
HUR i all sin dar blev detta något som kunde bli möjligt ??

Med förhoppning om att ni ska slippa både idiot och fan i fortsättningen....:rage:

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama