Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Den 14 juli släpps han ut, han kommer bosätta sig någonstans i södra delarna av landet. Mer får jag inte veta eftersom han sökt och fått skyddade personuppgifter. Han har tydligen blivit hotad (borde han kanske ha tänkt på innan han våldtog sin barn kan jag tycka). Han är polisanmäld för misshandel och sexuellt ofredande på dom två yngsta barnen. Ja, dom är inte så unga längre i ordet ålder, men i alla fall.

Han saknar tydligen barnen, enligt uppgifter från hans mamma, borde han också ha tänkt på innan kan jag tycka. Jag hoppas han får lida resten av sitt patetiska liv för det han gjort och i ensamhet ruttna bort ett hål någonstans.

Tack alla ni som följt oss på den här resan, genom alla tårar, för all uppmuntran, för alla fina ord, för all den kärlek ni visat mig och mina barn.

Kärlek och respekt!

Den 14 juli släpps han ut, han kommer bosätta sig någonstans i södra delarna av landet. Mer får jag inte veta eftersom han sökt och fått skyddade personuppgifter. Han har tydligen blivit hotad (borde han kanske ha tänkt på innan han våldtog sin barn kan jag tycka). Han är polisanmäld för misshandel och sexuellt ofredande på dom två yngsta barnen. Ja, dom är inte så unga längre i ordet ålder, men i alla fall.

Han saknar tydligen barnen, enligt uppgifter från hans mamma, borde han också ha tänkt på innan kan jag tycka. Jag hoppas han får lida resten av sitt patetiska liv för det han gjort och i ensamhet ruttna bort ett hål någonstans.

Tack alla ni som följt oss på den här resan, genom alla tårar, för all uppmuntran, för alla fina ord, för all den kärlek ni visat mig och mina barn.

Kärlek och respekt!

Jag tänkte på dig, eller er, häromdagen. Jag önskar er all lycka i framtiden.

Kärlek och respekt!
Jag förstår känslorna kring detta. Jag hoppas att relationen till honom blir precis så som ni alla önskar, att han inte söker upp er om ni inte vill osv. Hoppas att allt går bra för dig och din barn. Jag är otroligt imponerad av dig och även barnens styrka!

Den här tråden är utan tvekan den tråd som har gjort djupast intryck på mig av alla jag har läst och skrivit i här på buke. Din styrka och rakhet i att tillsammans med dina barn ta dig och er igenom det här saknar motstycke!

Dra dig inte för att vända dig till oss igen om du behöver det, @citron . Jag har nog ingen koll alls på var du bor, men jag hoppas att han den där i alla fall bosätter sig på hyggligt avstånd från er.

Jag har också tänkt en del på er på sista tiden och undrat hur du och barnen har det med tanke på att frigivningen närmade sig.

Jag och många med mig hade hoppats att det skulle vara över nu när straffet är avtjänat och att lugnet skulle sänka sig över er men tyvärr kom mer upp i ljuset. Jag är verkligen imponerad över att du orkar kavla upp ärmarna och ta strid ännu en gång. Bra för er att Soc står på er sida från början, det hjälper.

Precis som @Petruska är din tråd den som har engagerat mig mest och som jag har följt från början och kommer att fortsätta följa. Vi står här bakom dig med en enad front om du behöver @citron .
Varm kram till hela citron-familjen:heart

Ord är små, fattiga och kan inte på långa vägar beskriva allting jag känner och allt ni har gjort och betytt (och fortfarande betyder) för oss.

Ni får mig att orka fortsätta slåss.

Vi väntar på beslut om kontaktförbud, vi har alla sökt den här gången. För vår enda önskan är att han låter oss vara ifred, att han fattar att vi inte vill ha med honom att göra, någonsin mer. Hur det blir med den saken får vi snart veta antar jag, ska vara snabb handläggning på sådana ärenden.

Jag håller tummarna för att ni får igenom kontaktförbudet och slipper veta av honom igen. Jag hoppas att han går under jorden med sina nya personuppgifter och vet sitt bästa i att inte försöka ta kontakt med er.

:heart

Nu tänkte jag ha er som bollplank, för jag måste gör ett mycket svårt telefonsamtal, möjligen kanske också skicka ett brev. Till barnens farmor. Hon har valt sin son och jag förstår det verkligen. Men det valet har ju konsekvensen att vi kommer säga upp kontakten med henne och det känns på alla sätt så hemskt. För hon är ju faktiskt oskyldig. Hon säger sig vara arg på honom för det han har gjort och att hon aldrig kommer förlåta det. Men hon pratar med honom, minst en gång i veckan och har gjort så sen det var möjligt för honom att ringa henne.

Hon har sprungit på barnen på stan och då och då och hon har alltid sagt till dom hur mycket han saknar barnen och liknande saker. Hon är äldre, delvis dement så hon förstår inte heller att han utnyttjar henne för att komma åt oss, vilket är ytterligare en orsak till att vi måste bryta med henne.

Men jag vet inte hur jag ska lägga fram det, för jag känner mig jättehemsk som klipper banden till hennes barnbarn på det här sättet, för något som i grund och botten inte alls är hennes fel.

För övrigt så väntar vi på svar om kontaktförbud, poliserna var här för jag vet inte vilken gång i ordningen idag. Jag tror dom också börjar bli trötta på åklagaren för dom tyckte att vi inte skulle behöva hålla på och motivera varför vi inte vill/vågar/klarar träffa honom eller på något sätt ha med honom att göra.

Han har i senaste brevet skrivit att vi(han och jag alltså) har ett avtal om umgänge. Det brevet lämnade jag till polisen och åklagaren undrade om jag kunde bevisa att vi inte har något umgängesavtal så jag halade fram papperna han skrev på om ensam vårdnad för mer än fyra år sedan. Där är det snyggt och prydligt ikryssat att inget avtal om umgänge finns. Så den kan han ju ta och köra upp någonstans!

Alla tips mottages!

@citron: Är farmor dement kommer hon med största sannolikhet inte att förstå och/eller glömma bort det tämligen omgående. Jag har tyvärr alltför stor erfarenhet av demens, jag tog hand om mamma så länge hon kunde bo hemma och har sett på nära håll hur de fungerar.

Har du tänkt att säga upp bekantskapen helt dvs hon har inte er adress, telefonnummer osv? Jag är rädd för att det är det enda som kommer att fungera om hon är dement för alla andra överenskommelser kommer hon att glömma bort att hon gått med på.

@citron: Är farmor dement kommer hon med största sannolikhet inte att förstå och/eller glömma bort det tämligen omgående. Jag har tyvärr alltför stor erfarenhet av demens, jag tog hand om mamma så länge hon kunde bo hemma och har sett på nära håll hur de fungerar.

Har du tänkt att säga upp bekantskapen helt dvs hon har inte er adress, telefonnummer osv? Jag är rädd för att det är det enda som kommer att fungera om hon är dement för alla andra överenskommelser kommer hon att glömma bort att hon gått med på.

Så dement är hon inte(ännu) mer i stadiet förvirrad. Hon har valt hans parti och som den manipulativa sate han är så har han inget problem att dupera sin mamma och få henne att göra som han vill utan att faktiskt förstå vad hon egentligen gör. Hon bor hemma utan större problem än dom fysiska skador hon har.

Eftersom vi inte flyttar så vet både hon och han vart vi bor, telefonnumret har hon sen tidigare, men bara mitt och det går att byta. Barnens nummer är kontantkort och oregistrerade. Men tanken är att klippa banden helt mest för att han inte ska kunna utnyttja henne för att komma åt oss eller information om barnen.

Så dement är hon inte(ännu) mer i stadiet förvirrad. Hon har valt hans parti och som den manipulativa sate han är så har han inget problem att dupera sin mamma och få henne att göra som han vill utan att faktiskt förstå vad hon egentligen gör. Hon bor hemma utan större problem än dom fysiska skador hon har.

Eftersom vi inte flyttar så vet både hon och han vart vi bor, telefonnumret har hon sen tidigare, men bara mitt och det går att byta. Barnens nummer är kontantkort och oregistrerade. Men tanken är att klippa banden helt mest för att han inte ska kunna utnyttja henne för att komma åt oss eller information om barnen.

Nu är ju jag absolut ingen expert på demens men jag tror faktiskt inte du kommer att kunna få henne att förstå och komma ihåg det. Även fast de inte är långt gångna så är det svårt att få nya saker att fastna. De kan hålla med och gå med på något för att några dagar senare inte ha en susning om det.

Då är det ännu viktigare att bryta med henne så han inte kan få någon information ur henne som hon fått via oss. Riktigt tråkigt. Men jag känner att jag fortfarande måste berätta om det för henne, även om hon inte kommer komma ihåg det. Kan inget bara vara enkelt !?!

Då är det ännu viktigare att bryta med henne så han inte kan få någon information ur henne som hon fått via oss. Riktigt tråkigt. Men jag känner att jag fortfarande måste berätta om det för henne, även om hon inte kommer komma ihåg det. Kan inget bara vara enkelt !?!

Det förstår jag och jag tycker absolut att du ska prata med henne. Förvänta dig som sagt inte att hon kommer ihåg det någon längre tid. Om jag vore du skulle jag nog ha bytt mitt telefonnummer just för att kunna kontrollera kontakten helt från din sida.

Tyvärr är det sällan enkelt, speciellt inte om demens är inblandat :(

Skulle en mellanväg kunna vara att du har kontakten med henne (dvs, svarar om hon ringer, inget mer) men aldrig släpper fram henne till barnen? Och om hon frågar, du bara säger Nej, eftersom jag är rädd att han ska få kontakt med barnen via dig så får det bli såhär.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama