Han är tillbaka:)

Sv: Han är tillbaka:)

kl.

Någon som vet mer hur hans fertilitet på TAI och AI varit?
Jag vet inte hur det varit när han varit äldre, men när han gjorde sin första betäckningssäsong som fyraåring stod han på den station jag använde då. Och stationschefen där var då alldeles lyrisk över hur pigga hans simmare var och hur länge de levde.

Hurra, som jag har längtat!
Blir definitivt Master på mitt ena sto e. Corrado WL-xx (kan ev. bli Gigolo om han är tillgänglig).
Tilltänkta ston tror jag bör ha lite höjd (både mkh ocg benlängd), lite utstrålning och bra ben.

Jarrah: Tycker du ska satsa!:laugh:

KL
jag tror att jag ska överge mina planer på Masters barnbarn Valdo o Verdi för att istället ta farfar Master på mitt Bernstein sto, trots att hon bara är 162. Jag vill inte avla giraffer utan häst för sånna som mig (vi som inte når över 160 sträcket själva)

Frågan är bara hur det blir med humöret. Ceylon o Nepal?:crazy:

Ett sånt temperament hanterar en skicklig hästmänniska enkelt;)

Masters morfar Iran är farfarsfar till ditt sto. Det finns många sämre hingstar att ha så nära i stammen, han blev elit efter att bara betäckt fyra säsonger, men jag tycker att du ska vara medveten om det.

KL
jag tror att jag ska överge mina planer på Masters barnbarn Valdo o Verdi för att istället ta farfar Master på mitt Bernstein sto, trots att hon bara är 162. Jag vill inte avla giraffer utan häst för sånna som mig (vi som inte når över 160 sträcket själva)

Frågan är bara hur det blir med humöret. Ceylon o Nepal?:crazy:

Fast det behöver inte bli fel - i stallet där jag rider står just en Master-Nepal, och tåligare och snällare häst har sällan skådats. Ägaren är verkligen varken någon hästmänniska (rädd och hetsig) eller en god ryttare (sitter snett och ostadigt), men hästen tuffar på som ett litet lamm, de både rider ut och rider på banan utan problem. Nå ok, den har kanske inte längre den gång och de muskler den hade vid inköpet, men ryttaren har uppenbart inga problem med den, och verkar ha roligt med den.

Låter trevligt. Just så snäll är mitt sto. Hon är bara lite bitshig mot andra hästar, som de flesta ston är men oh så snäll vid all hantering. Lite tittig men inte mer än att jag överlever det:love:

Jag tror att det är en superbra idé !

klart attraktiv stam om den råkar bli för stor !

Vad bra!! Då kanske jag hinner få jobb och skaffa ett Napoleonsto och betäcka med. De som är Master-Napoleon stammade är precis min typ av häst... Åhh ryser bara jag tänker på det...

Känner en med Napoleonblod i sig, men hon är lite lågt ansatt i halsen och lågställd och jag vill ha en högt ansatt hals... hmm får leta lite:)

kl
jag har funderat på master tidigare om jag skull få för mig att betäcka om mitt lånesto men uteslutit honom lite för att han bara varit tillgänglig på fryst men och om han kommer finnas på TAI nästa säsong så är han definitvt en kandidat!

Hmm.. En liten fundering bara. Undrar hur han kommer att ligga till prismässigt? Vore tråkigt om han var väldigt dyr i seminkostnad då jag tyvärr tror att det kan slå tillbaka i antal betäckningar!!

*kl*

Jag får nog ta mig en allvarlig funderare på Master till mitt sto e: Napoleon-Pajazzo-Labrador nästa säsong. Är just nu väldigt förälskad i chirlon men jag har ju dräktigt med honom i år så man kanske ska våga försöka. Har funderat på master i flera år nu så varför inte slå till när han ändå är här. Hoppas han får många ston nu när han äntligen kommer hit.

Billigare än de travhingstar jag betäckt med, måste ju bara hitta ett napoleonsto, sen ska jag ringa min vet. Hon bor 50 mil härifrån men jag vet hur hon arbetar och hon vet hur jag vill ha det och jag har jobbat hos henne så vi kan diskutera olika saker:) sen har hon bra dräktighetssiffror:)

knapplån

Vet ni vad han nedärver temperamentsmässigt? Jag har ett sto med många fördelar men en nackdel, hon ser spöken där det inte finns några... Fux efter Warsteiner med två virvlar i pannan kan tilläggas :p

JA jag har mött så olika, några efter Master -strauss och den ene var nervig den andre kollugn, de efter Master Napoleon var stöpta i samma form, väldigt coola hästar. Sen hade vi några andra som var lite mer nerviga så visst kan han förvärva nerv om det finns i mamman.

Hade jag haft ett sto så hade inte tvekat att betäcka med Master över huvud taget! :)

kl

Någon som hört nåt mer om hur det blir med Master denna säsongen? Var kommer han att stå? (Flyinge?) och kommer han finnas på TAI?

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 024
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 295
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit