Han är tillbaka:)

Fiorano

Trådstartare
Master är hemma igen! Någon som ska använda honom om han blir tillgänglig på transport el färsk?

länk borttagen av moderatorn

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Han är tillbaka:)

Ha, ha den var kul ;)

Hoppas fler använder Master medan han finns i livet...
Själv har jag ju honom som morfar till min första uppfödning här hemma Calisse HSS, med Last Liberty som pappa :)

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen hem gubben!
Jag är rätt säker på att jag var den första som någonsin satt på honom och jag kommer aldrig att glömma vilken härlig galopp han visade som tvååring. (morrar lite över att min syster inte fick köpa honom då men för svensk avel var det nog bäst att det blev som det blev!).

*kl*

Jättekul att han är hemma igen! Jag skulle gärna kunnat tänka mig att använda honom men tyvärr har jag inga passande ston. Vårt nuvarande avelssto (eBayron) har Chirlon som morfar;) 08,an e DP-Magritte-Stratos** hade en mamma med veka kotor bak - precis som Master, så det vågar jag inte:crazy: Nu önskar bara att sonen Tip-Top kom hem också;) Eller att han får en (fertil) förärvningssäker son godkänd i Sverige!

Vad roligt!
Hoppas många tar chansen!
Har själv ett underbart Mastersto och hade gärna haft fler.....
Det andra stoet som jag i sig är lite inne på att betäcka är e.Cesam,så det blir nog dessvärre lite väl mkt Ceylon i så fall!

nu har jag fixat bort den tokiga länken och kommentarerna till den. :D
(och lilla My får se till att granska sina inlägg en extra gång innan hon trycker på posta ;))

Vad roligt!

Hoppas att så många som möjligt använder honom så länge möjligheten finns!

Kan tyvärr inte använda honom till stoet jag har eftersom hon också är e Ceylon men ska försöka övertala så många jag kan att välja honom;)

KL

Jag kan tänka mig att använda honom på ngt sto. Kanske på fullblodsstoet? Eller på Jarrah kanske? Jag gillar de gamla välmeriterade hingstarna som visat att de nedärver bra. jag använde tex Maraton flera gånger.

Görel, om du fick välja helt fritt. Vad skulle du använda på min gamla Jarrah (Martini-Flamingo-Unikum)? Det kanske blir sista gången hon betäcks och jag önskar mig ett sto att spara för avel.

Jag är ju inte Görel.. men säger som Görel - alla som har ett gångartsto utan samma blod skulle jag vilja uppmuntra till att använda Master !

Alltså skulle jag välja Master till Jarrah

Senast ändrad:

kl

:love: välkommen hem!
Nu måste jag nog på allvar börja leta sto för våren.... eller påbörja "operation EXTRA mycket" till ägaren av en dotter till mitt förra sto. god damn vad jag vill ha ett mastersto undan den linjen. :D

Det frysta har varit av synnerligen bra kvalitet har jag hört från olika källor som använt det.

Jag hade tänkt använda Master förra året men då stod han i England(?) men står han i Sverige till våren/sommaren då är han högaktuell för mig, om han inte blir allt för dyr att använda alltså! Kommer han att stå på Flyinge?

Master kan vara ett intressant val om Jarrah inte är för långlinjerad. Har sett många Ceylon och Master som är långa i länden, inklusive min egen, som gör att de kan upplevas som aningen lågställda även fast de är högbenta.

Så himla fantastiskt och efterlängtat!:love:
Nu är det bara ett problem och att det är att jag har fel sto i avel.. Det är nog inte den som känns som den perfekta matchningen, det hade nog den andra varit.
/U

Åh, nu blir jag sugen!
(Vi är lite griniga på varandra, fröken och jag, så just nu känns mammaledigt heeeelt OK... :angel:)

Men kan man använda honom på ett sto e. Epson-Kaliber, eller blir det "kaka på kaka" med Utrillo? Han dyker ju upp sisådär sjuttifjorton gånger i fölisens stamtavla isf...;)

Jätteroligt!!

Hoppas att han får massvis med ston, tyvärr har jag inget själv, har ju slutat med halvblodsaveln. Kanske kan använda honom till ett av ponnystona...:cool::idea:

skulle han kunna funka på ett lane courtxx - marino sto?
kort å kompakt madam. om inte annat kommer han finnas på fryst om man skulle få för sig att använda honom längre fram. han är ju ändå några år. har ingen möjlighet att betäcka nån av hästarna än. den ena är ju dessutom för liten än ;) är väldigt sugen på honom.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 024
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 295
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit