S

Stallflicka

Vilken hamster ras är eran favorit? Vilken är lättast/svårast att tämja? Vem lever längst av tex. guld och dvärg hamster?
Har hitills haft Angorahamster och Guldhamster. Så underbara :love: :rofl:

Nu är ju "angorahamstern" ett gammalt namn på långhårig guldhamster ;)
Vilken som är lättast svårast att tämja beror på temperament vilket beror på avel :angel:
Roboroski har lite längre medelålder än hos dom andra hamstrarna som förövrigt har samma livslängd.
Långhåriga rex är min favorit och robbarna är ju så söta.
Hade en som varje gång jag satte ner handen skulle klättra upp och vägrade gå ur handen :D
Har förövrigt en liten plutt på 96 g som är en långhårig normalfärgad dominantspot (guldhamster) :cool:

Tack för ditt svar. Har läst någonstans att angorahamster inte är någon ras fast där jag (eller syrran) köpte den sa dom angorahamster så jag har sagt angorahamster. Kul att veta att det egentligen är långhårig guldhamster :)

Hur ser Roboroski ut? Är dom vanliga? :p

Zoo affärer hänger sällan med när det gäller smådjur utan fortsätter att ha gamla benämningar som tex sibirisk dvärghamster (rysk vinetervit) mongolisk dvärghamster (rysk campbell) angorahamster (långhårig guldhamster).
Långhår hos hamster styrs dessutom av hormoner så det är oftast bara hannar som har den där längre längden på pälsen.
En robbe, en annan robbe.
En guldhamster som jag köper till min kompis :cool:

Min favvo är angora! Jag har haft en sån som hette Kurre, för 15-16 år sen. han var väldans speciell! Jag fick borsta hans hockeyfrilla med tandborste för det blev så tovigt med allt spån...

Syrran hade en brun (vet inte vad för ras) men den var inte alls lika kul (tyckte jag... ;) )

M.

Har bara haft vintervita dvärgisar, så jag måste väl säga att det är min favorit. Har träffat massa andra sorter, roborovski, campbells och guldhamstrar men jag gillar de vintervita bäst.
Min "plutt" var dessutom väldigt tam och go´. Uppe och sprang varje kväll i tre långa år......tomt nu utan honom!

Kul med lite bilder :).

Hihi.. hockeyfrilla det var bra Raeman.. Det stämmer! :D

Kul att höra vad era favorit raser är allihop. :rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 260
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 915
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30