Hamsterutställning

morris

Trådstartare
Måste bara fråga - är det vanligt med hamsterutställningar?
Jag har aldrig hört talas om det förut, men så råkade jag bli vittne till en för några helger sedan, och det var helt enormt många utställare! (flera hundra marsvin)
Själv är jag ingen marsvinsfantast, men jag blev så förvånad över mängden deltagare att jag bara måste fråga!

Hejsan! :) Vad skoj!

Har aldrig varit på en hamsterutställning men skulle gärna vela! ;) Har däremot varit på en marsvin/kanin utställning en gång och kollat, köpte där ett marsvin faktiskt :). Verkar inte vara så jätte ovanligt med hamsterutst. fast här i Norr där jag bor finns det nog inte så många tyvärr.. på denna sida finns det att läsa om hamsterutställningar: Hamsterlandet Vet du om man får ställa ut hamstrar utan stamtavla? *nyfiken*

<--- Min hamster :love:

Jag är med i hamsterföreningen, och det är väl en 5-10 utställnigar per år tror jag ...

I skåne har sydsveriges smådjursvänner hamsterutställningar.

Min lillasyster har nyss köpt en utställnings hamster. jåätte fin. så vi ska nog iväg på någon utställning innim kort :)

Jag har ingen aning om man får ställa ut hamstrar utan stamtavla... Men det borde väl finnas någon "blandisklass" som för hundar?
Som sagt, annars är inte marvin riktigt min grej... :crazy:

Man behöver inte ha stamtavla, däremot ska man vara medlem i SHF om man ska delta i deras utställningar.

Nu måste jag fråga! Var det en hamsterutställning eller en marsvinsutställning du var på. Verkar lite virrigt i din tråd tycker jag :confused:
Eller var det både hamstrar och marsvin på samma utställning??

Okej :). Vet du vart dom "nordligaste" utställningarna i sverige är? finns det kring Luleå? skulle va kul att se :D

Jag tror det var ett önsketänkande... :p
liksom att det skulle bli en häromkring i västsverige....
allting är centrerat i mitt-Sverige..läs Stockholm med omnejd!

Oh, f'låt! Nu har jag verkligen virrat till det... :o
Det var en marsvinsutställning det var och inget annat! Typiskt att man ska vara så snurrig :crazy:

Alltså, det var en marsvinsutställning du var på....ditt inlägg handlar inte alls om hamstrar, har jag fattat rätt då??? :confused: :confused: Isåfall har du ju fått lite fel svar, dom som svarat har ju gett dej förslag på just hamsterutställningar....

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 236
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar