Hamster eller gerbil???

R

rattalskare

Hej just nu har jag två marsvin och två råttor sedan när de inte finns nå mer( :cry: :cry: :cry: :cry:)
Så funderar jag på att skaffa en hamster eller två gerbiler men vad skulle passa mig bäst??? har en oanvänd bur som är 71Lång 41Bred 30Hög (I cm)
jag går på gymnasiet så jag har inte så himla mycket tid i veckorna men om helgerna brukar jag kunna prata med djuren väldigt mycket! (Givetvis tar jag upp mina djur varje dag men dock inte så lång tid

Själv tycker jag mer om gerbiler då de är mer aktiva på dagen.. Hamstrar är ju nattdjur och ofta inte lika alerta som gerbiler.

Jag skulle skaffat hamster. Dels för om du har lite tid på dagarna så passar det, dom är nämligen vakna på kvällen/ natten och sover helst på dagen.
Har inte haft gerbiler men skött om. Fina dom också..

Jag tycker du verkar bry dig för lite (ingenting?) om djuren och bara ser de som leksaker, så jag tycker du ska låta bli helt och sälja vad du redan har.

nope jag ser dem inte som leksaker jag kelar med dem minst en timme/Dag och marsvina + Råttorna får springa ute minst 1 ½ timme /Dag under Läxläsningen

jag kanske borde tillägga att det är en plast bur med galler tak

Efter dina trådat om klogrodor, blå gurami, guppys osv så tror jag knappast att du bryr sig speciellt mycket om djurens behov. Hade du gjort det hade du sluppit att folk är "taskiga" (njae, snarare ärliga) för då hade du inte ens startat tjafstrådarna.

Så länge du inte kan sköta dina djur ordentligt ska du inte ha några djur heller. Min personliga åsikt är att du ska inte skaffa fler och de du redan har ska säljas.

Ingen som kan ge ett tips på vad av de här två djuren trivs i plastbur gerbil eller hamster?????

Är det sant att hamstrar tar sig ut ur en plastbur med bara tänderna?????

ingen av arterna trivs i bur om de aldrig får springa fritt...
Men ja, särskilt gerbiler kan äta sej ur plastburar, i synnerhet om de vantrivs...

ja men jag menade inte så jag menade om den skulle kunna bo i den självklart skulle djuret få komma ut varje dag och röra på sig!

Ja då så.
Jag har en jättegallerbur till mina gerbiler, en MaryRåtta som är 80*50*37. Den är inredd med platåer, broar, sandbad och klätterrör. Den stortrivs de i. Men nu har de ju blivit osams och fått bli delade på, så jag fick köpa även en Gabber, plastbur som är 71*46*29. Den hatas av gerbilen som bor i den, men det kan bero på att hon är van vid den andra, och att jag inte hunnit med att inreda den ordentligt ännu, det krävs lite byggnadsarbete för att få till stadiga platåer när det inte finns galler att fästa i.
Men annars är just Gabber eller StoraDuna det som rekommenderas till gerbiler av gerbilföreningarna. Hamstrar måste också trivas i denna typen av bur, eftersom den rekommenderas även till dem, men jag har aldrig haft hamster så det vet jag ingenting om.

Okej jag har också en gabber bur den plastburen jag nämt!

Men gerbilerna som jag tänkt köpa senare bor just nu i en plastbur på ett zoo

Men det blir ju inte gerbil köp av förns om ett par år skulle jag väl tro och hoppas på!

-------------------------------------

jag är här för att lära och
inte för att bli skälld på

Okej "Gul_zebra" nu har jag fått en köpare på mina djur H*n ska ha dem till Ormmat men det spelar ingen roll för "jag" Är ju ändå så dum så jag skiter ju toltalt i mina djur fast jag har dem uppe minst en timma/dag och ute 1 timme för att springa käka gräs men men nu finns det ingen återvändo de får det säker bättre när de blir uppkäkad av en 2½ m lång anakonda eller vaddet var för orm.....¨då behöver de inte *Lida* något mera enligt allas åsikt..

Men, just de gerbilerna lever kankse inte om ett par år? Men jag fattar vad du menar...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat