Hamster eller gerbil???

och de är väl sålda då skulle jag tro men jag har ju djur hemma men sedan när inte de finns längre.... :cry: :cry: :cry: så vill jag ha ett djur som inte är så krävande...

Men alla djur kräver ju sin tid? Eller hur menar du? På vilket sätt är dina råttor och marsvin krävande? Både gerbiler och hamster kräver ungefär lika mycket tid som både råttor och marsvin? Enda skillnaden är att de är mindre i storlek..

JA självklart emn då har man ju "bara" en bur om du förstår så det blir ju bara ett-två djur att ha uppe och kela med... just nu har jag två råttor och två marsvin plus en hund och ett akavrium så det blir lite jobbigt.....

Men ALLVARLIGT tror du att jag är så Korkad att jag skulle sälja mina bästa vänner?????????????

så sluta säga sådanahära saker om mig nu för jag tror att det är du som misssköter dina djur och skyller på andra! :mad:

Kan inte ni två ta en time-out eller nånting?
Jag erkänner att jag inte tycker om ditt sätt att ta hand om djur, men gulis, du kan välja dina ord bättre!
Det är jättetrist att ni ryker ihop hela tiden...

:rofl:Nu duckar jag för slag från båda håll! :rofl:

Efter dina trådar så tror jag nog på det förstnämnda, fast inte att du skulle sälja de. Snarare bara skaffa fler och fler och fler utan att tänka på djuren du redan har och de du skaffar.

Du får tro vad du vill, jag säger bara min uppfattning om dig efter dina djurtrådar där du ska trycka ner en blå gurami i för litet akvarium, klogrodor som ska trängas i för litet akvarium, råttor som inte springer fritt... :smirk:

Säger bara min uppfattning om henne, inget annat. Tycker att om man inte kan sköta de djur man redan har ordentligt (med tanke på de förra trådarna som du nog har förstått) så ska man inga djur ha. Bara det jag försöker få fram.

*rak höger* :devil: ;) :angel: :D

<Jo, där håller jag ju fullkomligt med dej, men det finns andra sätt att uttrycka sej på... ;)
Jag är den borne diplomaten, så länge inte diskussionen rör mitt barn (senior det är jag det)
:love:

DET håller jag med om också! Just därför försöker ´jag hålla ner antalet djur. Hellre 110% engagemang i 2 djur är halvhjärtat i 6 st. Hur gärna jag än vill ha MILJONER!

;)

Ja vad ska man säga... jag är klumpig, "elak" och allt vad det är. Får jag skylla på att det ligger i släkten? :angel: Sen att det är djur det är tal om gör bara saken värre :angel:

SANT! MIna djur kommer snäppet efter min son i "viktighet"...de är också mina barn!
:p
Måste berätta:
MIn karl (KK+) har gjort en jättefin hylla i plexiglas med ben och ramp till nya buren och Ella är jättejättenöjd! Min gubbe är fasiken gnagarnas konung! :love:

Här är det djuren som är viktigast, men så bor man ju med föräldrar med en skruv lös och syskon som gärna får lägga sig och dö i en myrstack lite då och då :devil: :D

Åh kul! Själv är jag snart klar med ny bur till Cacharel, Kattmat och Tarja... Blir tre små tjejer i en bur med plats för 8, blir helt perfekt så har jag plats för fler rådisar sen också :D :love:

Sv: Hamster eller gerbil???

Nu vet ju inte jag exakt hur din gallerbur ser ut men jag skulle nog ändå föreslå att du byter... Gerbiler är grävande djur (bör ha minst 20cm bottenmaterial såsom kutterspån, jord, torv, papper o likn.) och är absolut inte gjorda för att vistas på höjder. Ett relativt låg fall kan leda till allvarliga skador eller rent av dödsfall. Som sagt, gerbiler ska gräva. Inte klättra...

svartavingar skrev:
Nu vet ju inte jag exakt hur din gallerbur ser ut men jag skulle nog ändå föreslå att du byter... Gerbiler är grävande djur (bör ha minst 20cm bottenmaterial såsom kutterspån, jord, torv, papper o likn.) och är absolut inte gjorda för att vistas på höjder. Ett relativt låg fall kan leda till allvarliga skador eller rent av dödsfall. Som sagt, gerbiler ska gräva. Inte klättra...

Men herregud varför tar ni upp den här gamla tråden igen, den är ju stenåldern??? :confused:

Gerbiler och hamstrar är båda fina djur!! Men själv skulle jag vilja ha hamster hellre! Har två st.. dom är inte i samma bur, är två hanar.
Min kompis har två st gerbiler och dom bits väldigt mkt! Det har gett mej en dålig erfarenhet av dom men OBS! jag drar inte alla över en kant. kan vara för att dom är lite ouppfostrade ;) hehe

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka