Hamster eller gerbil???

Sv: Hamster eller gerbil???

Stallflicka skrev:
Gerbiler och hamstrar är båda fina djur!! Men själv skulle jag vilja ha hamster hellre! Har två st.. dom är inte i samma bur, är två hanar.
Min kompis har två st gerbiler och dom bits väldigt mkt! Det har gett mej en dålig erfarenhet av dom men OBS! jag drar inte alla över en kant. kan vara för att dom är lite ouppfostrade ;) hehe

Bits jättemycket? - gerbiler? :crazy: Vad har hon gjort med dom egentligen? :eek:

jag vet inte.. dom höll nog inte i dom nog mkt när dom var små :(

:eek: Gerbiler bits i regel inte alls! Har haft 6 st (en sjunde på väg) .. Hamstrar bits nog mer i så fall.. (nej, jag tycker inte om hamstrar, drar alla över en kam och tycker att dom är allmänt menlösa :devil: förlåt alla hamsterälskare..)
Tacka vet jag gerbilder! :banana:

Jag tror inte djuren lider av att inte bli handskades med hela dagarna. Har de en timme var så tycker jag det är helt OK. Däremot skulle jag inte skaffa mer djur om jag var du. Om du går på gymnasiet och så. Det gör jag också och tycker det är jobbigt med två marsvin!:eek: :cool: Men skulle jag valt nåt av djuren så blir det en hamster! :) Vad för hamster tänker du på? Sen vet jag inte vad du har skrivit i andra trådar osv.

Sv: Re: Hamster eller gerbil???

tja ormar behöver ju åxså mat.
Det är väl inte värre att mat ormar med råttor än att ge hunden en burk hundmat.
Tvärtom, råttor tar man ihjäl själv och då vet man att de har dött snabbt jämfört med köttet i hundmaten som man inte kan styra över.

Jag tycker du ska skaffa dig två gerbiler. Hade det för några år sedan, roliga djur. Har ett hål (med galler) upp i taket till mitt sovrum och en kamin som står där nere och på vintern satt mina två gerbiler och myste uppe på gallret när vi eldade...så söta, den ena hängde liksom över den andra och sov. Och så är dom ju så söta när dom leker. Hade mina lösa i rummet en stund varje dag och jäklar vad dom sprang. När min morfar var här på besök brukade han roa sig med att sitta på golvet och låta gerbilerna springa ut och in genom byxbenen. :D

Nu förtiden har jag alltid två djur, har sett hur mycket glädje de har utav varandra och har insett hur ensamt det måste vara att bo själv i en bur....:crazy: Har just nu en kanin och ett marsvin, har inte tänkt skaffa mer smådjur men när ett dör blir det ändå att jag skaffar en ny kompis, blir liksom en "ond" cirkel....:angel:

Kan tillägga att jag hade gallebur och att dessa två var tvungna att aktiveras mkt för att de inte skulle bita på gallret.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 397
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka