Halvblodsstoet Nike

Inna

Trådstartare
Hej!

Letar med ljus och lykta efter information om stoet Nike e. Nepal. Hon är född i Lidköping tror jag.. Är intresserad av att hör om avkommor etc. Kanske det till och med är någon som har en häst undan henne.

Det finns två Nike e:nepal i senaste stamboken. Den ena är född i Lidköping.

Nike 14790
fx bls, 3 vt ff, 167 cm född 1979 hos Arne Burenius, Mauritzgården, Rackeby, Enköping. Tillhörde Marianne Hermann, Hotell Sköldmön, Lidköping t o m 1985, Sofia Stenbrink, Lerdala 1986-88 samt Gun-Britt Bohman, Rasegården, Hasslösa, Lidköping 1989-1995. Ägare Fam Richthoff, Olofsdal, 305 95 Halmstad. Tredjeplacerad riksutställning 1982. Kvalitetsbedömd klass I hopp och dressyr. Placerad msv hoppning.

1984 H fx 04-84-1207 e:Tammer Fors xx
1984-86 ej betäckt
1988 H ljb 04-88-2577 e:Ramiro 210389565
1989 ej bet 1988
1990 H br e:Robin Z Nicko plas H msv
1991 gall
1992 H br 04-92-2031 e:Maraton
1993 H fx 04-93-3194 e:Martini
1994 ej bet 1983
1995 gall
1996 H mbr 04-96-3110 e:Bellini

Tackar! Har en valack efter Bellini undan henne så det var ju kul att se att det finns ett helsyskon.

vi hade för ganska många år sedan en "Nike" e.nepal-piaff, hon fick ganska många föl, bla en e.pepe som jag red upp till St:Georg på. Vet inte om det kan ha varit hon, vet ej var hon föddes, bara att erik lette utbildade henne en gång i tiden!

Tänk att det finns två ston med samma namn och samma far. Det är ju lite lustigt.. Antagligen är det stoet som Görel skriver om den jag är på jakt efter, men tack ändå. Trevligt att höra att Nepal som morfar har gett en bra dressyrhäst. Hoppas att min grabb också skall bli det :D

kan tala om att enavkomma till samma sto (e.maraton) är exporterad till irland som dressyrhäst! Så nog kan det komma dressyr ur en Nepal stam! Lycka till med din häst!

Om denna Pepe-avkomma var född 1990 kan jag tala om att denna finns på ridskolan hemma, som ridskoleägarens "tjänstehäst" *ler*. Maraton-avkomman exporterades inte till Irland - däremot har HENNES avkomma (e Vivaldi om jag inte minns fel) exporterats till Irland (och i sin tur fått en avkomma). Maraton-stoet finns numera även hon på ridskolan hemma, som inlån då ägaren inte rider för närvarande.

jodå! Nike fick tre maraton avkommor på raken, men visst åkte även"VIM" e. vivaldi över!
Den ni har på ridskolan har jag ridit in och tävlat upp till LA dressyr och 1.20 hoppning.

Men det måste ha varit ett tag sedan hon var i form för att tävla dressyr i LA? Det märks att hon är van att hoppa högt - formligen FLYGER över! :) Mycket trevlig häst.
Pepe-avkomman tränas för Lette numera emellanåt.
Har inte kollat så noga på övriga avkommor till Nike - visste inte att hon hade så många som tre Maraton-avkommor! Roligt! Om du har några bilder (på Mim "in action" eller syskon) eller så skulle det vara roligt att se - pm'a gärna! :D

Liknande trådar

Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 253
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar