Sv: Haltande

Och apropå stanna över natten, så är det väldigt ovanligt att de låter djur stanna över helgerna, du skulle ju dit fredag. Så du lär nog få hem honom samma dag. :)

Vi har bara blivit kvar vid uttorkning så att de har legat med dropp. Det är nog få djursjukhus som behåller hundar "bara för att" liksom.. Hoppas jag iaf...

Nja, vet inte. Det känns som om de suger pengar ur en ibland. Förvara en liten hund i bur över natten och sedan ta 1000 i pröjs morgonen därpå låter väl som en bra idé :crazy:

Vet inte. När jag inte var så klok som jag är idag :angel: så fick jag faktiskt vid två tillfällen lämna in min hund över natten för att de ville ha tillgång till den direkt på morgonen för vidare undersökning.

Nu säger jag nej och frågar bara om vilken tid hunden ska vara inne morgonen därpå.

Jasså... Usch då... Efter tre dagar ringde de mig och sa att jag gääääärna fick hämta hunden. Hon var lite... Kontaktsökande *hi hi* Kan tänka mig hur hon försökte att krypa in under deras kläder typ ;)

Ja, en "kladdig" labbe vill man säkert bli av med så fort som möjligt. :D :angel:

Jag tänker INTE låta honom vara kvar över natten såvida han inte är döende. Det var han sist vi var där med honom och han fick stanna tills nästa dag. 5000:- kostade det kalaset och det var från en fredag till en lördag. Jag höll på att bli tokig därhemma. Man fick/kunde inte ens ringa från nästa dag 24timmar senare. Det tycker jag är dåligt.

Är orolig inför imorgon.

Det går nog bra ska Du se!

Rapportera gärna när Ni kommit hem.

Idag på djursjukhuset blev jag ganska missnöjd men vad ska man göra. Veterinären började med att känna på Jasons ben och ingen smärta kunde framställas. Han fick lugnande och somnade och sen blev han röntgad. Efter det så kunde inte veterinären se något på plåtarna alls som var fel och hon tyckte att vi skulle åka hem med tabletter som hon skrev ut och låta Jason gå på vila o 14 dar och äta sina tabletter mot inflammation.

Efter 14 dagar skulle vi se om det hade blivit bättre och om inte så skulle vi höra av oss för en ny tid till ortopeden som är duktiga på sånt. Dom tittar och känner då igen och gör ny röngen och sen får man kanske operera sa hon :(.

Jason var helvild där inne och jag har aldrig sett honom så. Det var hemskt. Lång tid tog det med. Allt som allt så tog det 2½ timme. Jag tyckte så synd om honom.

Så idag har jag alltså inte fått reda på mer än vad jag visste innan och han har fått smärtlindrande och ska vila. Jag är säker på att Jason kommer att halta igen efter vilan eftersom jag redan har gjort detta med vilan och det kom tillbaks efter det men veterinären tyckte vi skulle prova en gång till och då med smärtlindrande.

Så nu får vi se hur det går med lillens ben. Jag hoppas att vilan och dessa tabletterna hjälper nu. Jag kan ju inte göra annat än att hoppas även om jag inte tror det innerst inne. Operera honom är det sista jag vill, bara tanken skrämmer mig.

Lustigt att hon förbereder dig med att det kan bli en operation, när hon inte ens vet vad som är fel på hunden.
:confused:

Jag tyckte att allting var väldigt konstigt där idag. Jag tyckte det var sjukt att vi i så fall inte fick komma till ortopeden direkt i såna fall. Hon sa så många saker som fick mig att undra vad det var frågan om. Jag funderar på hur jag ska göra nu om han haltar igen efter vilan o tabletterna. Ska man ringa ortopeden eller vad ska man ta sig till?

Får man fråga var du var.

Jag har slutat vara trevlig på djursjukhus och kräver raka svar och fullständiga undersökningar. :devil: Har lärt mig efter att ha accepterat allt och bara slussas runt hit och dit utan direkta svar.

Jag var på Malmö Djursjukhus som jag för övrigt inte är så förtjust i. Jag hade med bestämt mig för det innan jag åkte dit denna gången men jag fick knappt några rejäla svar av henne. Blir tokig på sånt. Jag menar jag betalade en massa för att inget veta ju :(. Var så himla ledsen när jag åkte hem och synd om Jason var det som blev sjövild av att vänta :(.

Jag ska inte vara trevlig jag i heller om det är så dom ska behndla en.

Ok, fel del av sverige. Kan bara våra kliniker här i sthlm.

Ja, det är tråkigt att komma från ett dyrt besök utan att känna att man fått hjälp. Hoppas att det ändå visar sig att han blir bättre efter ytterligare en vila på 14 dagar.

Jag tog chansen att väga honom idag med föresten och han vägde 33 kilo!! Hur kan det vara möjligt? Han är ju bara sju månader gammal nu. Det kan ju inte vara bra. Hur mycket kommer han då inte väga som vuxen?

Här är några bilder från förra veckan:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/ata1.JPG

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/skickas.JPG

Det är ju bättre att dom är smala än tjocka och jag tycker att han är i fintb hull. Men när han stod på vågen trodde jag att jag såg fel.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 583
Senast: fixi
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar