Har hon ätit metacam eller liknande?Hej!
Jag tänkte skriva en liten uppdatering om ponnyn här, hon har kommit igång med igångsättningen och första uppsittningen var i Tisdags och då kändes hon fräschare än någonsin men tyvärr så kan matte inte få det lugn för länge då hade man kanske slappnat av igår morse började hon att enbart pilla i sin mat och hon är en matglad fjordhäst tror att jag tillslut hade lyckats tvinga i henne 2,6 kg på hela dagen vilket är typ ett mål för henne idag har hon ätit lika dåligt kanske lite lite mer intresse för maten, hon har även svettats i boxen vi har ett kallstall och 2 dörrar öppna och hon är klippt och går utan täcke och enbart ”fläckvis” som typ vid bogbladet,magen och lite på halsen imorse uppvisade hon även stress beteende och sprang runt i boxen och verkar allmänt loj och låg och inga rutiner har ändrats utom att detkommit en ny kompis som hon tycker är ganska rolig. Men hon har även verkat ganska låg och loj så matte håller på att slita sitt hår för att hon förstår inte vad problemet är ena sekunden är hon jätte glad och busig nästa sekund är det som att hon inte orkar göra en knop mer värt att tilläggas är att ingen feber har upptäckts ännu men jag tempar henne morgon och kväll
Några idéer och kan det ha ett samband med skadan? Bör man kontakta vet för detta?
Kan ge kolik och körig mage. Hur är tarmljuden? Bajsar hon?