Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag glömde att lägga till någon sorts ironisk symbol !
Och jag hpller naturligtvis med dig helt och hållet.
Ja, jag är nog definitionen av white trash. Lågutbildad, piercad, tatuerad, har barn med fler än 1 man osv.
Men jag har konstigt nog samma syn på det mesta som min närmaste vän, som är högutbildad, haft samma karl i 7 år, bor i hus, tjänar bra osv.
Och båda vi kallar oss feminister. Konstigt va....
För mig är det där bara yttre atribut. Det spelar ingen roll hur många samtal en pappa är med på. Det spelar ingen roll hur många vagnar han köper, hur mycket kläder han köper eller om han byter bil. Är det en oengagerad pappa är han det oavsett. Det är jättelätt att skylla på att man "hoppar på tåget på slutet". En engagerad pappa kan komma hem från en jordenrunt resa två dagar efter att barnet är fött utan att för den skull bli en dålig pappa med en dålig anknytning.
Jag är glad över att kunna gå hemmifrån utan att behöva berätta vad ungarna ska ha på sig, hur de ska sova eller vart maten finns. Så har jag haft det sen första barnet var en vecka gammal. Sådant går inte att träna in hur många gånger man än följer med till MVC, det krävs lite annan närvaro för det. Inte bara fysisk.
Låt dig inte luras till att fysisk närvaro automatisk gör en till en bra förälder. Oavsett kön.
Sen begriper jag inte logiken i det resonemang som ofta kommer i såna här diskussioner om att föräldraskap inte är en fråga om kvantitet utan om kvalitet och att kvällar och helger är lika bra som på heltid.
Vi såg nog MVC-besöken som just mödravård i första hand, inte som fostervård.
Det heter ju mödravård av en anledning, man ser alls inte enbart till fostret, utan till mamman också. Graviditetsdiabetes och havandeskapsförgiftning är allvarliga sjukdomar, inte enbart för fostret.
Problemet är bara att med husdjur så kommer oftast inte några könsroller in i ansvarsfrågan. Jag tror att vi alla kan hålla med om att ett specifikt besök hos bm inte är avgörande. Men det är en symbolfråga att bägge föräldrar är mentalt inställda på att engagera sig i barnet i samma utsträckning och besöken hos bm är ett mycket gott tillfälle till förberedelse. Går inte det så kan man tänka sig att pappan gör något annat men risken är att detta andra liksom faller i glömska eller inte blir av. Med tanke på hur få man känner och känner till som verkligen har en 50-50-uppdelning så finns det ju verkligen anledning att ta det säkra före det osäkra i denna fråga. Att man har en medveten högt utbildad modern man är inte någon garanti, enligt vad jag kan se runt mig.Att ha barn är något helt annat, barnet kan ju bägge ta ansvar för och ta hand om. Jag tycker att ett gemensamt husdjur som bägge tar ansvar för är en bättre förstudie för föräldraskap än en graviditet.