Halsförlängare

Sv: Halsförlängare

JA eller hur!!!

Det funkar faktiskt jättebra, allrahelst när man har en lite mindre pool som vi har.

// M

TS:
Nej, det låter inte vettigt.
Samling kommer bakifrån. "Samling" som sker med tygelns hjälp (eller inspänning) resulterar endast i en falsk samling. Att din häst har problem med formen i tölten kan du inte lösa genom att sätta på honom en halsförlängare. Lösa problemet kan du endast göra genom att lära honom att bära sig själv.

//Julia

knapplån.
påtal om inspänning och korrekt form....har du tittat/äger magnus skulassons(stavas?) nya bok "vägen till framgång med hästen som partner" vad tycker du om att han använder sig av inspänning?
går hans hästar men inspänning i rätt form?

Du har inte funderat på en martingal då?:smirk:

knapplån.
påtal om inspänning och korrekt form....har du tittat/äger magnus skulassons(stavas?) nya bok "vägen till framgång med hästen som partner" vad tycker du om att han använder sig av inspänning?
går hans hästar men inspänning i rätt form?

Ja, jag har tittat i den. Jag kan itne påstå att jag läst igenom den ordentligt, men jag reagerade lite på inspänningarna och formen på hästarna. Jag gillar mycket i hans upplägg av träningen. Den är varierad och stärkande för hästen.

Men jag är i 99% av fallen emot inspänningar, så den biten gillar jag inte. Jag tycker att hästarna i boken ibland går i helt felaktig form, och övningarna är inte alltid korrekt utförda i mina ögon.

//Julia

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 867
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka