Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prova att lägga in mer från början. låt säga ungefär 10-15 cm djup bädd (när pelletsen är söndertrampad). Ett alternativ är att ha ett lager torv först och sedan lägga pellets. Det blir bra när det har blandat ihop sig lite.Jag har 2 stora halvblod & ett föl på 4 månader.
Till 4-åringen går det åt minst 1st 13 kg förp/veckan.
Stoet m. föl som står i fölbox, där går det 2 förp/veckan.
Mockar ut kisset där det är så blött att det är alldeles svampigt, oftast i mitten av pölen. Bajset tas ut varje dag. Dom står inne ca 7-8 timmar beroende på väder.Är det varmt el. inte regnar står dom ute.
Kan ju inte tänka mig att det går åt mindre då dom ställs in till hösten.
Har testat att låta kisset ligga så det blir en hård kaka som alla säger att det ska bli, men det är lika svampigt efter en hel dag, & tar jag inte bort det svampiga så stinker det ammoniak i hela boxen !!Har provat att kratta ny pellets över pölarna, men dom kissar på samma ställe så blir det dygnsurt hela tiden, så det måste tas bort varje dag. Fyller jag inte på med nytt så minskar ju bädden dag för dag. Tro mig jag har testat.
Ni andra måste ha mindre hästar. Vad gör jag för fel ?Jag har svenska foders pellets, luktar ingenting & ena hästen som haft besvär med hosta i ett år, har slutat.
Så jag är jättenöjd, förutom att kostnadern blivit högre än som sagts.
Prova att lägga in mer från början. låt säga ungefär 10-15 cm djup bädd (när pelletsen är söndertrampad). Ett alternativ är att ha ett lager torv först och sedan lägga pellets. Det blir bra när det har blandat ihop sig lite.
Ett alternativ är att ha ett lager torv först och sedan lägga pellets. Det blir bra när det har blandat ihop sig lite.
Jag har haft lite torv i botten precis när jag lagt in första gången (en bal till en 9 kvm box). Det har funkat när jag gjort det. Men då har jag mockat ur kisset (eftersom det hamnar i torven). Jag gjorde så första gången jag hade halmpellets för att få upp bädden snabbt och har gjort det i år också av bara farten. Men efter det första lagret lägger jag inte in mer torv utan kör bara med pellets resten av säsongen.Jag provade att blanda torv och halmpellets, vi hade ju torv från början. Men för min del, bläää vad äckligt det blev. Men prova, så får vi veta sedan vad du tyckte.