Halloweenparty!!! (Ulvlek)

jag sa inte att den var bättre, jag skrev bara vilken effekt det hade i eftersnacket i den leken.

Det jag tänker är att med lite tur kan man få reda på om nånting om flera samtidigt.
Att bara fråga är xx ond är ju typ rätt trist, det blir som en siare som bara får veta ond eller god, då är det ju flexiblare och möjligt att få mer info (och risk risk att det blir mindre)

Jag kan tänka mig trixiga frågor senare i leken som kan ge mer information, men alla kräver att man vet en del mer än vi gjorde efter första lynchen. Jag är ärligt nyfiken på hur man i detta läget kan få något till mer positivt. Jag ser det heller inte som roligare att fråga om någon av x, y och z är onda än att fråga om X är god, båda är urtrista.

Men tack för svaret, jag gissar att frågan ställdes senare i leken du syftar på.

jag sa inte att den var bättre, jag skrev bara vilken effekt det hade i eftersnacket i den leken.

Det jag tänker är att med lite tur kan man få reda på om nånting om flera samtidigt.
Att bara fråga är xx ond är ju typ rätt trist, det blir som en siare som bara får veta ond eller god, då är det ju flexiblare och möjligt att få mer info (och risk risk att det blir mindre)

Vet du hur många personer besserwissern frågade om då samt när i leken det var? Tänkte att om det var senare i leken finns det ju oftast mer att gå på och då kan ju en så öppen fråga vara väldigt användbar. :)

Vet du hur många personer besserwissern frågade om då samt när i leken det var? Tänkte att om det var senare i leken finns det ju oftast mer att gå på och då kan ju en så öppen fråga vara väldigt användbar. :)

Nej jag minns inte, jag hade inte den rollen

Koppen, vet inte ens var jag ska börja här. Jag köper hennes enkla röst igår med tanke på det som hände runtomkring, men hennes inlägg idag ... Förmodligen har hon mycket annat att tänka på men just nu är hon en av de som jag är mest tveksam till. Vill egentligen inte följa med i flocken men tyvärr kan det bli så. :(

Suck, hinner inte mer nu.
FiaM röstar på Koppen, hon är trots allt den som jag har reagerat mest på nu under kvällen.
Fias röst igår känns lite sisådär. Först ber hon om ursäkt för att hon troligen kommer rösta på koppen och sen röstar hon. Eftersom jag är fundersam om henne så känns det lite som att "Jag ber om ursäkt 'tidigt' för att jag kommer rösta på en god så kanske folk ser att jag var tveksam och därmed inte reagerar så mycket om hon åker ut."

@Lilltess verkar nästan desperat med att försöka få igenom att Koppens testamente inte går att använda, något skaver med Lilltess, jag har sagt det förut och jag säger det igen... Jag har egentligen inte mer än känslan att gå på men det är något med teorierna som gör att det inte känns helt genom ärligt.
@LenaH det kan vara så att du kanske sätter fart senare i leken och det är det jag kommer ihåg, men även här är det något som gnager.
@cirkus kan lura mig fullständigt men har hittills haft samma tankar som mig och känns god och letar aktivt.
@FiaM neutral just nu för mig..
@Lobelia klurar och verkar tänka liknande som mig även hon, vilket inte är helt vanligt men just nu känns det bra! ;)
@Shaggy jag är lite rädd att koppen hade en personlig vendetta och egentligen struntade i allt annat, men jag måste ändå ha i bakhuvudet att det kan vara så att koppen visste något.
@Mammas inget som sticker ut idag, försöker reda ut frågetecken och känns som om hon letar onda. Men är skicklig...

Lite intet sägande om Lilltess. Jag har återigen inte gått igenom allt utan bara de senaste sidorna. I början av dessa sidor är det ganska mycket ot som mest ser ut som fyllnadsinlägg. Efter ett tag kommer Lobelias röst på Lilltess och då reagerar hon mycket kraftigt. Jag har en känsla av att något är skumt med det.
Tyvärr håller min hjärna på att säga upp sig nu (därav det mycket knapphändiga inlägget om Lilltess) så den ska få krypa i säng en stund så får jag se om den klarar av att läsa vidare sen.

Jag försökte förklara att det var inte menat som så kraftigt, jag såg det sen att jag gick på som fan på lobelia.

Men jag förstår inte riktigt @Snurrfian när hon säger att jag blir desperat, jag sa att jag inye hirtade något med koppens testamente men när shaggy tror sig hitta något håller jag med? Du får gärna förklara vad du grundar det på :)

Som jag ser det är just vinsten med besserwissern jämfört med typ en siare att det går att få veta fler saker än att någon är god eller ond. Utan man kan typ få veta att någon av de som röstade på en viss person är ond, det är ju betydligt roligare än en enskild person. Dels ger det en någonstans att börja kolla, och sedan kan man få som en sia senare, om övriga åker ut vet man tex att en person är ond. Så jag ser det inte som automatiskt att någon använt den som en sia.

Men jag kan säga att som någon (shaggy?) sa att koppens inlägg efter sin död låter som ett testamente, jag tänker att det inte bör vara så. tänkte först att isf borde de typ fått ett extrakäk och det är osannolikt att de isf missat helt. Å andra sidan kan de ha fått typ spioninfo eller något, något som inte syns? Och IOM att koppen varit rätt less på att bli utröstad tidigt kan det lika gärna syfta på det. Men ja, jag har helt enkelt inte kapacitet att läsa ut något av koppens inlägg, om hon fått någon info eller inte.

Nej jag har inte kallat det Koppen skrev för testamente. Jag tycker bara det är så luddigt och kan tolkas så brett så det riskerar att påverka leken.
Är det någon som röstat idag? Du kanske menar för tidigare dagar?

Shaggy
Har jag varit inne lite på innan att hon är ond, mest en känsla och att hennes inlägg mest går ut på att försvainlägg Såklart ska man få försvara sig om man tycker något blivit fel, men tycker inte jag har sett så mycket annat utöver det. Sedan kan man ju undra om koppens röst på shaggy var för att hon visste något eller om det var e hämndröst.

Lobelia
Har jag hållit som god fram tills nu, hon får va neutral mot ond. Min teori om att hon satt i lyan med koppen rasade ihop ganska snabbt eftersom koppen visade sig vara besserwisser. Dock så tycker jag fortfarande att hennes röst på mig är lite underlig.

Cirkus
Kommer med tankar och funderingar som är väldigt bra. Jag har hållt med i vissa funderingar, cirkus känns god.

Mammas
Skrev igår att jag höll henne som misstänkt. Vill inte säga att hon är ond men farlig. Hon ser sånna småsaker som ingen annan ser och går på hårt tills hon fått sin vilja igenom. Jättepositivt men OM hon är ond är det inget bra

Snurrfian
Snurrar på och kommer med tankar och funderingar, är inne på oss som röstade på koppen, inget konstig med det. Tycker snurrfian letar onda. Neutral mot god

LenaH
Nu när jag sitter och skriver kommer jag på mig själv att jag inte lagt så stor vikt vid hennes inlägg, ska läsa igenom som en gång till. Kanske för att min känsla sagt att hon är god, men känslan kan ju inte säga allt ;)

FiaM
Känns lite försiktig och inte gjort något som sticker ut, möjligtvis om hon är ond och förstått att koppen
var besserwisser, och därför röstat på henne. Hon får vara neutral än så länge.

Detta kommer vara min sämsta röst men helt ärligt bryr jag mig inte just nu, jag har början till migrän så nu ska jag ta en tablett och gå och lägga mig. eftesom jag i inlägget jag citerat håller shaggy mammas och lobelia som misstänkta kommer min röst hamna på en av dom. Shaggy har dock börjat komma med bra tankar och ideer så på henne vill jag inte lägga min röst på, mammas vill jag inte heller lägga en röst på då hon bara känns farlig, därför:

Lilltess röstar på lobelia (det går inte att göra texten fet)

Jag hoppas på att min röst är ofarlig för jag vill inte att lobelia ska åka på att jag lägger en riktigt kass röst. Som sagt är ledsen för detta men hellre det än att missa en röstning. Imorgon bör jag vara back on track.

Dag 1:
17:05
Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas

Idahoe MAGIKER lynchas
bumpo ULV dras med

Natt 1:
Matmissbrukaren BYBO käkas

Röstlista dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH
21:41 LenaH röstar på Shaggy
21:49 Lobelia röstar på Lilltess
21:53 FiaM röstar på Koppen
21:55 Mammas ändrar sin röst till LenaH
21:57 cirkus röstar på LenaH

Besserwissern går lynchas

Nej jag har inte kallat det Koppen skrev för testamente. Jag tycker bara det är så luddigt och kan tolkas så brett så det riskerar att påverka leken.
Är det någon som röstat idag? Du kanske menar för tidigare dagar?

Nej, det var mitt ordval, jag hade för mig att någon skrev om att hon hade kunnat mena på saker relevanta för leken, och det var det jag resonerade om.

Ja, jag menar dag ett och två. :) så himla rörigt att klippa och klistra med paddan, till skillnad från att skriva som går så bra (not, hatar att göra annat än att spela spel på den här!)

Nej, det var mitt ordval, jag hade för mig att någon skrev om att hon hade kunnat mena på saker relevanta för leken, och det var det jag resonerade om.

Ja, jag menar dag ett och två. :) så himla rörigt att klippa och klistra med paddan, till skillnad från att skriva som går så bra (not, hatar att göra annat än att spela spel på den här!)

Nej paddor (nej inte du @Paddis) är inget vidare att "leka" med.

Fias röst igår känns lite sisådär. Först ber hon om ursäkt för att hon troligen kommer rösta på koppen och sen röstar hon. Eftersom jag är fundersam om henne så känns det lite som att "Jag ber om ursäkt 'tidigt' för att jag kommer rösta på en god så kanske folk ser att jag var tveksam och därmed inte reagerar så mycket om hon åker ut."

Ber om ursäkt? Det var inte så det var menat utan jag ville bara säga att jag köpte hennes förklaring första dagen och att det som hänt möjligen fortfarande påverkade hennes spel. Trots det var hon en av de som jag reagerat mest på under dagen och om inget annat dök upp så skulle min röst förmodligen hamna där.
Jag trodde att jag skulle hinna komma med någon mer teori men tyvärr blev det inte så utan min röst hamnade på Koppen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Bråkande hundar
  • Vad heter den här?

Hästrelaterat

Tillbaka