Halloweenparty!!! (Ulvlek)

själv kommer Koppen utklädd till superwoman eftersom hon tycker det är roligare att klä sig sexigt än läskigt :p

Apropå Koppen - fan jag borde ju ha reagerat på detta - vem om inte en Besserwisser är en Superhjälte i sina egna ögon?

Det känns som om åtminstone två saker pekar i Shaggys riktning nu - det ena är Koppens röst på henne(om hon visste att någon var ond så bör hon rimligtvis ha lagt rösten där) , det andra är Shaggys röst på Koppen.

Antingen så gjorde ängeln sitt jobb eller så försökte ulvarna ge sig på den välsignade. Iom att magikern är ute så har ingen heller omvandlats.

Sen måste jag credda @Paddman - uppdateringarna är :D :D :nailbiting::crazy::laugh::up:

Men vad har jag lärt mig av gårdagen... Att Koppen spelar väldigt väldigt märkligt, med hennes testamente så borde alltså Shaggy vara ond, men samtidigt så vet man aldrig med Koppen... :crazy:
Men om det nu är så att Koppen var något på spåren så faller naturligtvis blickarna på de som röstade på Koppen.
Jag som vet min roll kan ju säga att koppens testamente bara innebär att koppen vill hämnas på mig för att jag framförde att hennes teori om vilka som röstat på Idahoe är väldigt långsökt. Hon tog den teorin som att jag misstänkte henne vilket jag inte gjorde vid det tillfället. Misstankarna kom senare bla på grund av hennes starka reaktion på det inlägget.

Jag som vet min roll kan ju säga att koppens testamente bara innebär att koppen vill hämnas på mig för att jag framförde att hennes teori om vilka som röstat på Idahoe är väldigt långsökt. Hon tog den teorin som att jag misstänkte henne vilket jag inte gjorde vid det tillfället. Misstankarna kom senare bla på grund av hennes starka reaktion på det inlägget.
Möjligtvis förklarar det din röst på Koppen men det var två till som röstade på henne...

Det finns 3 personer jag skulle vilja titta lite mer på då de för mig är väldigt annonyma. Det rör sig om Lilltess, LenaH och FiaM. Jag får se om det dyker upp tid till det nu under dagen eller om det får bli kvällsbestyr.

dock känner jag lite att sitter man på information så är det ju rätt dumt att lägga en hämdröst, sen vet ju inte jag om hon kanske inte fått ut något av sina besserwisser påstående..

Det finns 3 personer jag skulle vilja titta lite mer på då de för mig är väldigt annonyma. Det rör sig om Lilltess, LenaH och FiaM. Jag får se om det dyker upp tid till det nu under dagen eller om det får bli kvällsbestyr.
Då är vi inne på samma spår... Jag ska försöka få tid under dagen, ikväll blir det svårare för mig.

Äh dafuq! Mammas ändrar sin röst från LenaH till Shaggy

Med motiveringen att jag tror att framförallt rösten från FiaM men möjligtvis även Snurrfian kan vara röster för att få det mindre troligt att den onda [min fetning] Shaggy åker.
Jag sitter och läser lite och återkommer till det här inlägget. Mammas och jag har diskuterat mer eller mindre utan resultat mer än att vi inte förstår varandra. Jag tycker dock fortfarnde att det är konstigt att använda så kategoriska som "den onda" när det finns så lite att gå på. Det är inte rösten i sig som stör mig utan just den kategoriska motiveringen.
Ja är så osäker på Mammas. Hon har en tendens att bita sig fast vid någon och köra på. Jag vet att det inte kan röra sig om en sia eftersom jag för det första inte är ond och för det andra har det inte funnits tillfälle att sia. Eftersom jag vet hur hon biter sig fast så ser jag det inte som bevis på att hon är ond samtigit skulle det inte vara första gången hon lurade upp mig på läktaren.

Shaggy
Har jag varit inne lite på innan att hon är ond, mest en känsla och att hennes inlägg mest går ut på att försvara sig själv. Såklart ska man få försvara sig om man tycker något blivit fel, men tycker inte jag har sett så mycket annat utöver det. Sedan kan man ju undra om koppens röst på shaggy var för att hon visste något eller om det var en hämndröst.

Lobelia
Har jag hållit som god fram tills nu, hon får va neutral mot ond. Min teori om att hon satt i lyan med koppen rasade ihop ganska snabbt eftersom koppen visade sig vara besserwisser. Dock så tycker jag fortfarande att hennes röst på mig är lite underlig.

Cirkus
Kommer med tankar och funderingar som är väldigt bra. Jag har hållt med i vissa funderingar, cirkus känns god.

Mammas
Skrev igår att jag höll henne som misstänkt. Vill inte säga att hon är ond men farlig. Hon ser sånna småsaker som ingen annan ser och går på hårt tills hon fått sin vilja igenom. Jättepositivt men OM hon är ond är det inget bra

Snurrfian
Snurrar på och kommer med tankar och funderingar, är inne på oss som röstade på koppen, inget konstig med det. Tycker snurrfian letar onda. Neutral mot god

LenaH
Nu när jag sitter och skriver kommer jag på mig själv att jag inte lagt så stor vikt vid hennes inlägg, ska läsa igenom som en gång till. Kanske för att min känsla sagt att hon är god, men känslan kan ju inte säga allt ;)

FiaM
Känns lite försiktig och inte gjort något som sticker ut, möjligtvis om hon är ond och förstått att koppen
var besserwisser, och därför röstat på henne. Hon får vara neutral än så länge.

Jag har även tittat på LenaHs röst i första. Den lades på bumpo med en i sammanhanget förvånande stark motivering. Hon röstade ungefär i mitten på fältet och rösten lades 22 min före dl. Det känns som det kan vara lite vanskligt att dra fram en ulvkompis i ljuset med en så stark motivering när det är så många till som ska rösta och det inte finns ågon klar ledare i röstomgången utan 2 st med 2 röster på sig.

Lobelia
Har jag hållit som god fram tills nu, hon får va neutral mot ond. Min teori om att hon satt i lyan med koppen rasade ihop ganska snabbt eftersom koppen visade sig vara besserwisser. Dock så tycker jag fortfarande att hennes röst på mig är lite underlig.

.

Vad har gjort att du har ändrat dig angående Lobelia?
Tanken om att hon satt i lyan rasade ju ihop?

Jag reagerar på samma sak i det inlägget.
Jag håller med om det som skrivs om Mammas men anser att det kan vara farligt även om hon är god.

Vill bara tillägga att det var inte rösten på mig.i säg jag reagarade på för känns det rätt så gör det men köpte inte det riktigt.

dock känner jag lite att sitter man på information så är det ju rätt dumt att lägga en hämdröst, sen vet ju inte jag om hon kanske inte fått ut något av sina besserwisser påstående..

Fast hur vet du att besservissern fått veta att någon är ond? Jag tycker att det låter som att Koppen misstänkte Shaggy, sedan om det var pga info pga rollen eller om det var för att hon bara tyckte att Shaggy verkade ond vet jag inte, men alternativet är ju att inte rösta alls så rösta måste hon ju göra liksom.

Obehagligt att det är just de tre som jag känner att jag vill kolla närmare på. När någon skriver sådär känner jag alltid att jag är på väg att bli upplurad på läktaren. :p

Jag sitter och läser lite och återkommer till det här inlägget. Mammas och jag har diskuterat mer eller mindre utan resultat mer än att vi inte förstår varandra. Jag tycker dock fortfarnde att det är konstigt att använda så kategoriska som "den onda" när det finns så lite att gå på. Det är inte rösten i sig som stör mig utan just den kategoriska motiveringen.
Ja är så osäker på Mammas. Hon har en tendens att bita sig fast vid någon och köra på. Jag vet att det inte kan röra sig om en sia eftersom jag för det första inte är ond och för det andra har det inte funnits tillfälle att sia. Eftersom jag vet hur hon biter sig fast så ser jag det inte som bevis på att hon är ond samtigit skulle det inte vara första gången hon lurade upp mig på läktaren.

Fast min teori byggde ju på att du var ond, är du inte ond faller teorin. Alltså för mig är det där mest sematiskt, typ hypotetiskt formulering för att tydliggöra min teori.

Fast hur vet du att besservissern fått veta att någon är ond? Jag tycker att det låter som att Koppen misstänkte Shaggy, sedan om det var pga info pga rollen eller om det var för att hon bara tyckte att Shaggy verkade ond vet jag inte, men alternativet är ju att inte rösta alls så rösta måste hon ju göra liksom.

Nej men alltså, det var ju shaggy som sa att hennes röst bara va en hämndröst. Så menade jag på att OM hon hade information om att någon skulle vara ond så hade det varit dumt att lägga en hämndröst i stället för att försöka få ut den onda. Om hon kanske har fått reda på att någon är god så skulle hon ju lagt energi på att hinta om det. Dock har jag inte läst igenom hennes inlägg än om jag kan hitta några sånna hintar men skall göra det när tid finns på jobb. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka