Dels tycker jag inte att jag drev den speciellt hårt, sedan vet jag inte vart jag är likgiltig inför om Shaggy är ond eller inte? Jag tycker att resonemanget är jättemärkligt, annars hade jag ju inte röstat på henne? Vart har jag skrivit att jag är likgiltig inför om hon är god eller ond?
[/QOUTE]
Här tolkar jag det så:
Alltså, jag tycker i regel att det är bra om de jag misstänker åker, oavsett om de är goda eller onda (eller ja, såklart jag vill att de ska vara onda, vill ju alltid ha rätt liksom), men åker en person jag misstänkt och den visar sig vara god går det så gott som alltid att läsa ut något av det, och dessutom får jag då veta att jag hade fel och behöver inte fundera mer om just den personen.
Att du nu dessutom skriver om det till att jag helst ser att goda personer jag misstänker åker gör mig väldigt fundersam över dig. Klart jag vill att onda åker, men precis som jag personligen väljer att inte taktikrösta för att rädda kvar mig själv om jag är misstänkt så ser jag att det ibland kan vara positivt för den goda sidan om en mycket misstänkt god person åker, för att den annars drar fokus från där det borde ligga - på de onda. Säg att två eller tre goda tycker att en annan god verkar ond och röstar på personen i varje lynch. Personen är kvar men allt deras fokus ligger där + att onda har jättestort utrymme att styra lyncherna, eftersom 2-3 goda inte deltar i vem som röstas ut utan snöar in sig på en annan god. Inte positivt för goda sidan. Åker personen däremot direkt finns det ingen möjlighet att ha den misstänkta goda som avledningsmanöver.
Nej, jag har inte sagt att du helst ser att goda åker. Jag tycker att du förvrider mina ord.
Jag ser inte något gott i att en god åker, förutom möjligen magikern då. Jag tycker att det är ett konstigt resonemang rakt av faktiskt. Det är väldigt sällan som i det scenariot du beskriver ett gäng goda som fastnat på en annan god. Antingen så åker den ju eller så släpper folk misstankar vartefter de får mera info