Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Dels tycker jag inte att jag drev den speciellt hårt, sedan vet jag inte vart jag är likgiltig inför om Shaggy är ond eller inte? Jag tycker att resonemanget är jättemärkligt, annars hade jag ju inte röstat på henne? Vart har jag skrivit att jag är likgiltig inför om hon är god eller ond?

[/QOUTE]

Här tolkar jag det så:
Alltså, jag tycker i regel att det är bra om de jag misstänker åker, oavsett om de är goda eller onda (eller ja, såklart jag vill att de ska vara onda, vill ju alltid ha rätt liksom), men åker en person jag misstänkt och den visar sig vara god går det så gott som alltid att läsa ut något av det, och dessutom får jag då veta att jag hade fel och behöver inte fundera mer om just den personen.

Att du nu dessutom skriver om det till att jag helst ser att goda personer jag misstänker åker gör mig väldigt fundersam över dig. Klart jag vill att onda åker, men precis som jag personligen väljer att inte taktikrösta för att rädda kvar mig själv om jag är misstänkt så ser jag att det ibland kan vara positivt för den goda sidan om en mycket misstänkt god person åker, för att den annars drar fokus från där det borde ligga - på de onda. Säg att två eller tre goda tycker att en annan god verkar ond och röstar på personen i varje lynch. Personen är kvar men allt deras fokus ligger där + att onda har jättestort utrymme att styra lyncherna, eftersom 2-3 goda inte deltar i vem som röstas ut utan snöar in sig på en annan god. Inte positivt för goda sidan. Åker personen däremot direkt finns det ingen möjlighet att ha den misstänkta goda som avledningsmanöver.

Nej, jag har inte sagt att du helst ser att goda åker. Jag tycker att du förvrider mina ord.

Jag ser inte något gott i att en god åker, förutom möjligen magikern då. Jag tycker att det är ett konstigt resonemang rakt av faktiskt. Det är väldigt sällan som i det scenariot du beskriver ett gäng goda som fastnat på en annan god. Antingen så åker den ju eller så släpper folk misstankar vartefter de får mera info

Suck, hinner inte mer nu.
FiaM röstar på Koppen, hon är trots allt den som jag har reagerat mest på nu under kvällen.

[USER=962]@Shaggy Har hakat upp sig på både Koppen och Mammas och hamnar mest i både attack och försvar. Jag skulle vilja se lite mer hur hon resonerar kring deras roller istf att hamna i svaromål.
Jag fick lite hämndröstkänsla efter röständringen igår men jag förstod aldrig poängen med den? Hade hon ändrat till Idahoe hade hon ju sluppit hamna i lottning? Det gnager lite att jag inte får känslan av att hon letar onda utan fastnar på de som ifrågasätter henne.[/USER]

Här är LenaHs tidigare teori om Shaggy. Och tja, jag håller inte riktigt med. Framförallt i det inlägg jag citerar tycker jag att Shaggy verkar vilja hitta onda. Och om hon skrev som hon gjorde pga jobbstress så är ju även hennes tankar om mig ett försök att hitta onda - även om det imo föll i och med att hon inte hade rätt i sak (dvs vad jag skrivit). Men ja, håller alltså inte med LenaH, och att rösten kommer så sent och utan att hon motiverar det speciellt övertygande gör att jag känner mig mer tveksam till LenaH än Shaggy just nu. Därför:

Mammas ändrar sin röst till LenaH

Jag ska också lägga en röst nu.

Jag har mest funderat på LenaH idag
Jag tycker heller inte att hon letar onda som vanligt och sen den där frågan om varför just Mm blev käk, den skaver, det är som om hon vill göra ett statement att hon inte tillhör lyan. Och jag är ju lite skeptisk till rösterna på Shaggy (ävne om denne inte är direkt god för det - men motiveringarna rakt över har varit så tunna

cirkus röstar på LenaH

@cirkus Då håller vi inte med varann. Det är klart att det inte är bra om en god åker, men i regel vill jag alltid ha ut den jag misstänker, jag jobbar för det. Ibland har man fel och ibland har man rätt, men det gör inget gott att basha sig själv för det? Jag försöker se det goda i allt i livet, även i ulvlekar när jag bidrar till att en god åker ut, då får jag se det positivt i det som finns att finna?

Lobelia röstar på Lilltess

Enligt ovan dvs

Röstar på koppen för att koppen kopierade sin röst igår. Det känns som en kryptisk motivering och att hon till hör dem som de som "ondradarn" siktat in sig på. Å andra sidan verkar ingen ha något att gå på ändå som sagt.

Det känns också sisådär att motivera sin svaga röst med att jag hade en svag förstadagsröst istället för att försöka övertyga mig om sin oulvighet.

Fast jag vet inte hur jag ska kunna göra det med tanke på att jag inte gjort något ulvigt alls, bara röstat på de som stuckit ut i mina ögon, detta känns som en typisk ulvröst för att få ut en som är god.

Oj, Lilltess känns ju jättemärklig i sina resonemang här, både i motiveringen och även svaret, känns som en klassisk "Men durå!"-taktik här, och den sista skaver för mig.

Röstlista dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH
21:41 LenaH röstar på Shaggy
21:49 Lobelia röstar på Lilltess
21:53 FiaM röstar på Koppen
21:55 Mammas ändrar sin röst till LenaH
21:57 cirkus röstar på LenaH

LenaH 3
Koppen 3
Shaggy 2
Lilltess 1

Röstlista dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH
21:41 LenaH röstar på Shaggy
21:49 Lobelia röstar på Lilltess
21:53 FiaM röstar på Koppen
21:55 Mammas ändrar sin röst till LenaH
21:57 cirkus röstar på LenaH

Röstlista för otäckaste avatar:
LenaH III
Lilltess III
Mammas II

Oj, Lilltess känns ju jättemärklig i sina resonemang här, både i motiveringen och även svaret, känns som en klassisk "Men durå!"-taktik här, och den sista skaver för mig.
Jag håller med, jag var på väg att följa strömmen, och så fick jag så starka reaktioner så det blev Lilltess.

De kan vara lekovana förstås.

jag tyckte det var tråkigt att fast jag försökte förklara mig så hamnade rösten på mig, sen blev det väldigt dåligt formulerat, det håller jag med om:) eftersom jag anser att jag inte gjort något udda öht, försöker hitta onda osv, så kanske lobelia faktiskt är ond och försöker få strålkastaren riktad mot mig hon höll mig, snurris och koppen som onda, låt oss säga att det ser ut såhär: god, god, ond. Snurris har haft smått misstankar om sig och även koppen. Lobelia vill inte rösta på koppen eftersom dom sitter i lyan tillsammans men vill ändå va där och nosa eftersom det kan komma till hennes fördel om koppen åkte ut, sedan drar hon in mig så att jag och snurris blir nästa misstänkta. Bara en liten tanke, men jag får gå igenom lobelias inlägg innan jag anklagar henne för att vara ulv!

@Lobelia du kanske syftade på det jag skrev innan om våra olika motiveringar? Det var inte alls menat så utan jag ville verkligen bara veta hur du tänkte :)

Koppen vaknade med ett ryck, lite konstigt för hon kom inte ihåg att hon gått och lagt sig. Hon måste ha fått mer att dricka än hon trott. Hon gillar verkligen inte skräckfilmer och den här maskeraden hade tagit på hennes krafter, aldrig mer, aldrig mer en Halloweenmaskerad! Den ena kostymen värre än den andra hade passerat förbi under kvällen, och hon hade inte kunnat värja sig.

Det måste ha varit en mardröm hon vaknat av. Hon slog upp ögonen till en disig, dimmig värld. Vad var det här, hon försökte gnugga sig i ögonen men kunde inte röra sina händer, hon slet och drog men händerna satt ohjälpligt fast. Hon kände ett tryck mot ländryggen, det kändes, det kändes som ett, ett knivhugg och ett till!!! Hon försökte skrika men inget ljud kom över hennes läppar. Paniken stegrade sig, hon försökte skrika igen och igen, någonstans inom sig insåg hon att hon nu drömde en mardröm och var tvungen att försöka få sig själv att vakna. Hon slet och tuggade mot något i sin mun. Hon bet sig i tungan och vaknade med ett ryck. Hon låg insnodd i täcket med en flik av lakanet i munnen.

En oskyldig barnramsa ringde i hennes öron....

1.2. Freddy's coming for you.
3. 4. Better lock your door.
5. 6. Grab your crucifix.
7. 8. Gonna stay up late.
9. 10. Never sleep again.

Hon tände nattlampan och rummet såg ut som när hon gått och lagt sig, hon försökte slappna av men vågade inte somna om, till slut övermannades hon av trötthet, hon ska inte somna, inte somna, inte somna….

Koppen var Besserwisser

jag tyckte det var tråkigt att fast jag försökte förklara mig så hamnade rösten på mig, sen blev det väldigt dåligt formulerat, det håller jag med om:) eftersom jag anser att jag inte gjort något udda öht, försöker hitta onda osv, så kanske lobelia faktiskt är ond och försöker få strålkastaren riktad mot mig hon höll mig, snurris och koppen som onda, låt oss säga att det ser ut såhär: god, god, ond. Snurris har haft smått misstankar om sig och även koppen. Lobelia vill inte rösta på koppen eftersom dom sitter i lyan tillsammans men vill ändå va där och nosa eftersom det kan komma till hennes fördel om koppen åkte ut, sedan drar hon in mig så att jag och snurris blir nästa misstänkta. Bara en liten tanke, men jag får gå igenom lobelias inlägg innan jag anklagar henne för att vara ulv!
Lobelia och Koppen sitter i lyan?!
Nä nu... :rage:

och det allra allra värsta med uppdateringen ovan är att stycke två är helt självupplevd och min värsta mardröm någonsin!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka