Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Röstlista dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH

Röstlista för otäckaste avatar:
LenaH III
Lilltess III
Mammas II

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro idag, de som vibbar på min ulvradar idag så här långt av olika anledningar är:
@Koppen Men hon spelar märkligt så jag vågar faktiskt inte hänga upp mig på det idag.
@Lilltess något skaver men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är... Det kan vara hennes avatar... :cautious:
@LenaH är inte riktigt så på i sin jakt som hon brukar, lite avslagen och det får mig att fundera.

Jag har egentligen inte så mycket teorier att komma med, LenaH har visserligen många inlägg men lite ont om driv att leta onda känns det som... Så jag tror att min röst får hamnar där idag, jag tror inte att hon var synsk när hon röstade på Bumpo utan hon försökte sig på en alibiröst.
Snurrfian röstar på LenaH

Asså chucky blir ledsen, han försöker faktiskt vara söt på denna bilden:cry:

För mig står det mellan @Snurrfian och @Shaggy idag. Snurris för att hon verkar rätt välsorterad ;) trots rösten på mig och Shaggy för att jag inte ser att hon letar ulvar utan bara försvarar sig. Och jag kan ju inte hålla på och lägga uddaröster så:

LenaH röstar på Shaggy

Tycker du att det är märkligt resonemang att reagera på att någon verkar driva en tes rätt hårt (inte sagt att du gör det just nu, men tidigare idag då och på ett sätt som jag inte riktigt känner igen) och sen vara likgiltig inför om den är ond eller god som resonemanget drevs emot. DET tycker jag är märkligt. Eller jag fattar verkligen inte hur du tänker. Dessutom så tycker jag att du resonerar olikt hur du brukar resonerar, du brukar hävda att du vill att din sida vinner, men jag tolkar dig som att du vill att den du misstänkt ska åka oavsett om den är ond eller god.

Dels tycker jag inte att jag drev den speciellt hårt, sedan vet jag inte vart jag är likgiltig inför om Shaggy är ond eller inte? Jag tycker att resonemanget är jättemärkligt, annars hade jag ju inte röstat på henne? Vart har jag skrivit att jag är likgiltig inför om hon är god eller ond?

Det är klart att det är bättre om den jag misstänker lyckas övertyga mig om sin godhet om den är ond, men i regel ser jag inte något problem i att den jag misstänker åker. Speciellt inte så att jag, som du antydde, skulle vilja spela ner min teori för att inte få med mig andra på tåget, för ve och fasa - då kan den jag misstänker åka? Det var ju det som drog igång hela grejen, att du tyckte att jag skulle välja att inte skriva om en teori - för om den jag misstänker åker och visar sig vara god kan jag få misstankar mot mig. Ett helt bakvänt sätt att resonera enligt mig.

Att du nu dessutom skriver om det till att jag helst ser att goda personer jag misstänker åker gör mig väldigt fundersam över dig. Klart jag vill att onda åker, men precis som jag personligen väljer att inte taktikrösta för att rädda kvar mig själv om jag är misstänkt så ser jag att det ibland kan vara positivt för den goda sidan om en mycket misstänkt god person åker, för att den annars drar fokus från där det borde ligga - på de onda. Säg att två eller tre goda tycker att en annan god verkar ond och röstar på personen i varje lynch. Personen är kvar men allt deras fokus ligger där + att onda har jättestort utrymme att styra lyncherna, eftersom 2-3 goda inte deltar i vem som röstas ut utan snöar in sig på en annan god. Inte positivt för goda sidan. Åker personen däremot direkt finns det ingen möjlighet att ha den misstänkta goda som avledningsmanöver.

Röstlista dag 2
21:41 LenaH röstar på Shaggy

LenaH III
Lilltess III
Mammas II

Röstlista dag 2

LenaH III
Lilltess III
Mammas II
Jag som läste otäckast avatar som röstsammanräkningen och höll på att anmärka på att den inte går ihop, för många röster ;)

Koppen, vet inte ens var jag ska börja här. Jag köper hennes enkla röst igår med tanke på det som hände runtomkring, men hennes inlägg idag ... Förmodligen har hon mycket annat att tänka på men just nu är hon en av de som jag är mest tveksam till. Vill egentligen inte följa med i flocken men tyvärr kan det bli så. :(

Och det var ju också ett sätt att uttrycka det på O_o

För mig står det mellan @Snurrfian och @Shaggy idag. Snurris för att hon verkar rätt välsorterad ;) trots rösten på mig och Shaggy för att jag inte ser att hon letar ulvar utan bara försvarar sig. Och jag kan ju inte hålla på och lägga uddaröster så:

LenaH röstar på Shaggy

Oj, det här skaver lite för mig. Jag vet inte vad jag ska tro om LenaH, men det är något som känns väldigt off tycker jag.

Koppen, vet inte ens var jag ska börja här. Jag köper hennes enkla röst igår med tanke på det som hände runtomkring, men hennes inlägg idag ... Förmodligen har hon mycket annat att tänka på men just nu är hon en av de som jag är mest tveksam till. Vill egentligen inte följa med i flocken men tyvärr kan det bli så. :(

Jasssssååå, vilken flock tillhör du? :D

Usch snart måste jag rösta och jag har bara 2 personer jag hakat upp mig på.
Som nog ingen kan ha missat är Mammas och jag inte särskilt överens. Frågan är om det gör henne till ulv? Jag undrar om det inte sitter en lya och hån ler samt att ¨ågon möjligen kommer in och slänger en liten pinne på elden.
Den andra är Koppen. Jag förstår inte resonemanget och det känns ulvigt. Samtidigt så är det ett helt normalt spelsätt för henne så det säger egentligen inte så mycket. Det finns dock ett stort men i det hela och det är bumpos relativt sena röst just på Koppen

Det här är alltså Shaggys inlägg, motiveringen till rösten på Koppen. Och tja, jag tycker nog att hon verkar som att hon vill hitta onda?

(Tillägg: I röstinlägget skriver hon att hon inte hinner läsa ikapp, och hänvisar till tidigare teorier, det måste vara detta inlägg. Såg att jag var otydlig.)

Lobelia röstar på Lilltess

Enligt ovan dvs

Röstar på koppen för att koppen kopierade sin röst igår. Det känns som en kryptisk motivering och att hon till hör dem som de som "ondradarn" siktat in sig på. Å andra sidan verkar ingen ha något att gå på ändå som sagt.

Det känns också sisådär att motivera sin svaga röst med att jag hade en svag förstadagsröst istället för att försöka övertyga mig om sin oulvighet.

@LenaH Har du teoriat om Shaggy tidigare idag? Vet du vilka inlägg? :)
Nej herregud, i ett av samlingsinläggen. Kan dock dra det igen:

Jag reagerar på att Shaggy hamnar i attack/försvar, inte kommer med egna teorier vilket får mig att misstänka att hon är en ulv som hamnat i försvarsställning. Jag har heller inte uppfattat att hon verkligen letar onda och det skaver.

Det är möjligt att det är hennes spelstil men jag har ingen erfarenhet av Shaggy och går på det jag ser.

Lobelia röstar på Lilltess

Enligt ovan dvs

Det känns också sisådär att motivera sin svaga röst med att jag hade en svag förstadagsröst istället för att försöka övertyga mig om sin oulvighet.

Fast jag vet inte hur jag ska kunna göra det med tanke på att jag inte gjort något ulvigt alls, bara röstat på de som stuckit ut i mina ögon, detta känns som en typisk ulvröst för att få ut en som är god.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka