Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Nej men alltså, det var ju shaggy som sa att hennes röst bara va en hämndröst. Så menade jag på att OM hon hade information om att någon skulle vara ond så hade det varit dumt att lägga en hämndröst i stället för att försöka få ut den onda. Om hon kanske har fått reda på att någon är god så skulle hon ju lagt energi på att hinta om det. Dock har jag inte läst igenom hennes inlägg än om jag kan hitta några sånna hintar men skall göra det när tid finns på jobb. :)

Fast det är inte säkert att man vill hinta såpass att det blir tokuppenbart om en åker - det är ju drygt om ens sida straffas för att man bedöms vara för uppenbar med det?

Sitter och läser igenom koppens inlägg och helt ärligt.. det finns inget att gå på, Först röstar hon på shaggy sen sen påstår hon att snurrfian fiaM och lobelia är mest misstänksamma och sen röstar hon på shaggy igen. Där emellan så försvarar hon bara sig och var arg och typ svor.. Kanske hade hon inte fått någon användbar information alls..

Förlåt mitt huvud hänger inte med, vad menade du med det jag har fetat?

Ja, du skriver ju att hon, om hon fått veta att någon är god, bör skriva det så att vi vet - jag menar att eftersom vi har en regel emot hintning är det inte säkert att man vill göra det, om man är osäker på hur uppenbar man vill vara, och hur hårt LL straffar.

Ja, du skriver ju att hon, om hon fått veta att någon är god, bör skriva det så att vi vet - jag menar att eftersom vi har en regel emot hintning är det inte säkert att man vill göra det, om man är osäker på hur uppenbar man vill vara, och hur hårt LL straffar.

Okej nu är jag med! Nä men jag tänkte ju lite att hon borde ha godförklarat någon men hon har ju knappt teoriat, och det hade varit i ett teoriinlägg som hon lätt hade kunnat godförklara någon utan att det blev konstigt.

Bord ekommenterat det hä rigår men var ltie väl trött
Lilltess kommer med en röst som jag uppfattar som väldigt billig. En simpel motivering och lite drev-varning. Igår lag hon förstarösten på Shaggy. Idag andrarösten på Koppen och jag känner mig skeptisk. Lite för tunt
Kan bara hålla med jag har helt klart Lilltess lite åt det onda hållet just nu.

verkar pressad av att få misstankar på sig, det kan vara en god som blir lite desperat. Samtidigt så gillar jag inte hur hon går igång på Koppen av mest personliga orsaker, varför inte ge sig i kast med Mammas?
Varför jag inte gav mig i kast med Mammas var för att jag kände att jag inte kunde titta obejktivt på det hela utan lät persolig irritation spela in. Personlig iritation tycke jag är väldgit kontraroduktivt i de här lekarna. Angeånde Koppen så är det missuppfattning att jag gick igång av personliga orsaker. Jag tyckte hennes tanke att flera ulvar bör ha röstat på Idahoe var osannolik och när hon tog mitt exempel som ett påhopp så kändes det som en kraftig överreaktion (ja jag är också bra på sådana ;) )

Senast ändrad:
Med tanke på röstningen funderar jag lite på de som röstade på Idahoe. Troligtvis är nån av dem ulv, kanske tom två av dom.
Snurrfian, FiaM och Lobelia.
Bumpo var iaf den som valde en helt annan väg genom att rösta på mig.
Vanlig ulvtaktik enligt mig.
Samtidigt fick även Shaggy tre röster, så ja... Vad ska man säga. Jag är ff osäker
Jag insåg helt plötsligt en sak kan det här vara en hint om Besserwisserinformation? Jag hade fått för mig att inlägget kom före Natt DL men det kom efter.
Kan koppen ha ställt frågan
Var någon av de som röstade på Idahoe ulv (ond)?
Om hon fått ett ja på det så finns det 3 att välja bland och hon kan inte peka ut någon speciell.

Jag insåg helt plötsligt en sak kan det här vara en hint om Besserwisserinformation? Jag hade fått för mig att inlägget kom före Natt DL men det kom efter.
Om hon fått ett ja på det så finns det 3 att välja bland och hon kan inte peka ut någon speciell.

Där sa du något, det missade jag. Dock förklarar det inte rösten på dig. Eller ville hon inte rösta på någon av dom innan hon visste säkert, så hon röstade på dig för du hade redan fått en röst på dig och det skulle inte verka så konstigt..

Om frågan var ställd så så fanns det ju inte så mycket att gå på. Om hon inte hittade något uppenbart kan hon mycket väl ha tänkt ta det senare när det kanske blev lättare att hitta teorier eller hon kunnat ställa en förtydligande fråga.

Men varför skulle man som besserwisser vilja ställa en så vag fråga? Om jag varit besserwisser hade jag ställt frågor typ "är xx ond", åtminstone så här i början så att jag har något att gå på. Det är möjligt att det finnas undantag senare i leken och specialfall. Det är mycket värt att få svaret "nej" på en sådan fråga också.

Ja jag vet inte men kan se en anledning. Om man får nej på den frågan har man direkt kunnat godförklara 3 personer. Frågan är om Koppen tänkt på det sättet. Jag skulle kunna göra det även om det innebär en risk att man egentligen inte vet mer efter än före.

För övrigt har jag börjat titta igenom @FiaMs inlägg (men jag fastnar ju på annat hela tiden) och det är något som stör mig där. De inlägg jag tittat på hitills så känns det som om hon flyter med. Inläggen har innehåll men de jag läst innehåller inga nya tankar utan bekräftar bara tankar som andra redan haft.

Det är just det som jag tycker är "otäckt" med Koppen. Jag får ofta känslan att hon spelar mer personligt och röstar efter en egen agenda än för sitt lag då hon ofta verkar rösta på de som röstat på henne. Det kanske inte stämmer med hur hon tänker men det är så jag ser det och därför blir jag väldigt osäker när det gäller henne.

I rollen som besserwisser hade jag, precis som Lobelia, hellre ställt en riktad fråga kring en specifik person och sedan försökt hitta något att teoria runt den.

Har börjat kolla lite på ett par, fler kommer när/om jag får tid.

Lilltess - Är du bara ny i leken och totalt överreagera (been there done that) på min röst? Jag hade lite vaga misstankar mot dig, nu har de stärkts - orsaken är det du skriver som reaktion på mina vaga spekulationer. Istället för att bemöta mina misstankar eller ignorera dem för att de är så vaga så blir svaret motanklagelser av stilen du är inte bättre själv. Det är kanske inte ulvigt i sig men gnager ordentligt. På detta har vi den nästan totala avsaknaden av teorier (bortsett från att jag sitter i lyan med koppen).

Shaggy - har varit i skottlinjen för koppen hela tiden. Vid första lynschen kunde koppen inte veta något, men har hon utifrån de vara misstankarna ens brytt sig om att ge ett påstående om Shaggy+ I synnerhet som Koppen knappast var på topp i RL? Och om hon sedan verkligen använt "besserwisserförmågan" och fått reda på något, skulle hon då inte lagt mer energi på sin teori? Helt klart är att Koppen var ute efter Shaggy och det hela tiden.

Här är LenaHs tidigare teori om Shaggy. Och tja, jag håller inte riktigt med. Framförallt i det inlägg jag citerar tycker jag att Shaggy verkar vilja hitta onda. Och om hon skrev som hon gjorde pga jobbstress så är ju även hennes tankar om mig ett försök att hitta onda - även om det imo föll i och med att hon inte hade rätt i sak (dvs vad jag skrivit). Men ja, håller alltså inte med LenaH, och att rösten kommer så sent och utan att hon motiverar det speciellt övertygande gör att jag känner mig mer tveksam till LenaH än Shaggy just nu. Därför:

Mammas ändrar sin röst till LenaH
Jag kan väl se att min röst igår när jag ser den idag inte ser jättevass ut, dag två är det fortfarande rätt lite att gå på.
Däremot kan jag ju säga att jag tyckte du var något på spåren och bestämde mig helt enkelt för att våga tro på att du hade mer info.

Jag har tidigare blivit skälld på (;)) för att jag gått min egen väg och inte vågat tro på vad andra ser som självklarheter och tänkte väl att nån gång ska man göra annorlunda.

@cirkus , @Snurrfian och @Lobelia har kommenterat att jag inte känns som vanligt, att jag är hal och inte teoriar som jag brukar och här måste jag invända.

Jag har lekt två lekar. Två. De två senaste har jag åkt ut dag 1 och jag tror inte att någon kan dra några slutsatser om min spelstil baserat på dem. De två lekar jag lekt har jag varit rätt avvaktande fram till dag 4 ungefär då jag sett ett mönster. Det är väl det jag själv kan säga om min spelstil, jag lägger pussel.
När jag väl ser motivet tillräckligt tydligt så ger jag mig inte men innan dess är jag väl inte den vassaste kniven i lådan. :p

Nu ska jag läsa, tänka och begrunda leken i sin helhet igen innan jag ger mig på att redovisa några tankar om er andra efter att ha kört lite navelskådning nu då. ;)

Men varför skulle man som besserwisser vilja ställa en så vag fråga? Om jag varit besserwisser hade jag ställt frågor typ "är xx ond", åtminstone så här i början så att jag har något att gå på. Det är möjligt att det finnas undantag senare i leken och specialfall. Det är mycket värt att få svaret "nej" på en sådan fråga också.

Jag har för mig att första gången besserwissern var med så ställdes just en sån fråga och den var rätt framgångsrik just för att då hittades en ulv. Det diskuterades efteråt och var hyllad, så jag är inte förvånad om det kan ha kommit en liknande fråga även denna gången.

Jag tänker i allafall ta det inlägget från Koppen med i beräkningen.

Jag har för mig att första gången besserwissern var med så ställdes just en sån fråga och den var rätt framgångsrik just för att då hittades en ulv. Det diskuterades efteråt och var hyllad, så jag är inte förvånad om det kan ha kommit en liknande fråga även denna gången.

Jag tänker i allafall ta det inlägget från Koppen med i beräkningen.
Du får gärna förklara varför en fråga av den typen ( är en av dessa tre ond) skulle vara bättre, särskillt vid första natten som här, när informationen är milt uttryckt sparsam.

Du får gärna förklara varför en fråga av den typen ( är en av dessa tre ond) skulle vara bättre, särskillt vid första natten som här, när informationen är milt uttryckt sparsam.

jag sa inte att den var bättre, jag skrev bara vilken effekt det hade i eftersnacket i den leken.

Det jag tänker är att med lite tur kan man få reda på om nånting om flera samtidigt.
Att bara fråga är xx ond är ju typ rätt trist, det blir som en siare som bara får veta ond eller god, då är det ju flexiblare och möjligt att få mer info (och risk risk att det blir mindre)

@Lobelia jag tar det igen om du missade mitt inlägg

Ja jag vet inte men kan se en anledning. Om man får nej på den frågan har man direkt kunnat godförklara 3 personer. Frågan är om Koppen tänkt på det sättet. Jag skulle kunna göra det även om det innebär en risk att man egentligen inte vet mer efter än före.
Det är en risk men om man vinnner högvinsten har man fått reda på det viktiga om 3 roller om man förlorar får man iallafall veta att minst 1 av 3 är ond.

Shaggy har äntligen börjat komma med lite funderingar om andra än Mammas och Koppen. Hon tar upp att Koppen kan ha använt en av sina frågor till att fråga om någon av de som röstade på Idahoe är ond eftersom Koppen tog upp det i ett inlägg. Vi var tre som röstade på Idahoe den dagen, jag var en av dem, och det är mycket möjligt att någon är ond, jag vet ju bara min egen roll. Men om det är så, varför försökte inte Koppen driva det lite mer, varför höll hon fast vid Shaggy?

Shaggy tar även upp att mina inlägg mest är bekräftande av vad andra har skrivit och det kan nog stämma till stor del. Jag läser det andra skriver och tar upp det som jag funderar på, både om det stämmer med vad jag själv har noterat och sådant som jag inte håller med om. Det här beror på att jag än så länge inte känner mig tillräckligt säker för att försöka analysera vad saker kan betyda utan går hellre på vad som faktiskt står skrivet. Jag hoppas givetvis att jag ska bli säkrare men just nu kör jag på den här taktiken. :)

Det skulle vara väldigt lätt att sätta Shaggy som möjlig ond, speciellt med tanke på Koppens testamente men jag tror att jag avvaktar med att sätta in henne i något fack tills jag har sett mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka