Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Ja, jag menar dag ett och två. :) så himla rörigt att klippa och klistra med paddan, till skillnad från att skriva som går så bra (not, hatar att göra annat än att spela spel på den här!)

Om jag jämför med telefonen så är en padda underbar att skriva på... Det går sååååå långsamt plus att jag inte kan se vad jag svarar på tillslut. :crazy:

Om jag jämför med telefonen så är en padda underbar att skriva på... Det går sååååå långsamt plus att jag inte kan se vad jag svarar på tillslut. :crazy:

Tja, jo, men paddan skriver ju fel hela tiden, ändrar mina ord och så. Och fuckar upp stor bokstav. Och det kan inte handla om handhavandefel, neheeejdå! ;)

Jag funderar lite över @cirkus också. Tyckte hon resonerade lite märkligt igår, men sedan släppte jag henne lite när hon röstade på Lenah med mig, men är hon ond stod det kanske mellan två onda, då är det ingen förlust för en ond cirkus om det är Lena eller koppen som ryker? Eller så är hon god och bara tyckte precis som jag att Lena betett sig skumt?

Jag funderar lite över @cirkus också. Tyckte hon resonerade lite märkligt igår, men sedan släppte jag henne lite när hon röstade på Lenah med mig, men är hon ond stod det kanske mellan två onda, då är det ingen förlust för en ond cirkus om det är Lena eller koppen som ryker? Eller så är hon god och bara tyckte precis som jag att Lena betett sig skumt?
Jag har inte tittat så mycket på Cirkus eftersom det jag läst verkar vettigt. Det finns så många andra som jag är tveksam till. Tillsvidare räknar jag henne till den goda sidan.

Dag 1:
17:05
Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas

Idahoe MAGIKER lynchas
bumpo ULV dras med

Natt 1:
Matmissbrukaren BYBO käkas

Röstlista dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH
21:41 LenaH röstar på Shaggy
21:49 Lobelia röstar på Lilltess
21:53 FiaM röstar på Koppen
21:55 Mammas ändrar sin röst till LenaH
21:57 cirkus röstar på LenaH

Koppen BESSERVISSER lynchas

Sååå, vad kan jag se av detta? Rent spontant: enda möjligheten att både cirkus och Lenah är onda är vad jag kan se om lenah är fåret och cirkus ulv, annars bör de vara en god och en ond eller båda goda. Annars bör inte cirkus ha lagt upp henne för lottning.

Och tja, jag vet inte om jag lyckas lista ut så mycket mer? Enligt samma taktik på första lynchen kan jag bara försöka reda ut saker om mig själv, äh, läser hellre mitt PM från LL där min roll står. :p

Btw, på en utbildning här i förra veckan insåg jag att jag tänker för mycket och att jag är ett kontrollfreak - någon i lekarna som är förvånad? :p

Nej jag har inte kallat det Koppen skrev för testamente. Jag tycker bara det är så luddigt och kan tolkas så brett så det riskerar att påverka leken.
Är det någon som röstat idag? Du kanske menar för tidigare dagar?

Läste om leken, och det gör du faktiskt. :p

Jag som vet min roll kan ju säga att koppens testamente bara innebär att koppen vill hämnas på mig för att jag framförde att hennes teori om vilka som röstat på Idahoe är väldigt långsökt. Hon tog den teorin som att jag misstänkte henne vilket jag inte gjorde vid det tillfället. Misstankarna kom senare bla på grund av hennes starka reaktion på det inlägget.

Min j*vla dag/kväll fuckade upp helt och hållet så jag slänger in en röst nu för att vara på den säkra sidan, om jag hinner så kommer jag att komma in senare och försöka skriva mer.
Men @Lilltess har jag varit fundersam på länge och hon är den som verkar gå mest i försvar just nu. Jag borde formulera mig bättre och jag ska försöka göra det om jag hinner innan DL.

Snurrfian röstar på Lilltess

Puh jag har 'bara' kopierat Snurrfians uttryck. Korkat iom att jag inte ser det som ett testamente utan en tanklös kommentar.

Cirkus får fortsätta som god i mina ögon idag med. Hon har kommit med bra tankar och förklaringar så jag ser ingen anledning att ändra mig när det gäller henne.

Snurrfian håller jag också som fortsatt god. Jag vet att jag och någon (LenaH?) har reagerat på att hon är mindre snurrig än vanligt, det får ligga och mogna i bakhuvudet ett tag till. Som jag ser det behöver det inte betyda att hon är ond och har hjälp utan kan faktiskt bero på ökad erfarenhet :)

LenaH - jag reagerar lite på ett inlägg av LenaH från idag:
Jag kan väl se att min röst igår när jag ser den idag inte ser jättevass ut, dag två är det fortfarande rätt lite att gå på.
Däremot kan jag ju säga att jag tyckte du var något på spåren och bestämde mig helt enkelt för att våga tro på att du hade mer info.

Jag har tidigare blivit skälld på (;)) för att jag gått min egen väg och inte vågat tro på vad andra ser som självklarheter och tänkte väl att nån gång ska man göra annorlunda.
Jag tycker det är lite märkligt: Varför sitta och gissa vem som har fått bakgrundsinfo när man värderar teorier? Man måste ju i första hand utgå från att en teori bygger på det den är sagd att utgå ifrån, inte vem som har mer info? Detta gör mig lite tveksam till LenaH, det känns inte helt gott, det resonemanget.

Lilltess - reagerar lite på hennes teorier om Shaggy, jag håller verkligen inte med Lilltess om att hon inte vill hitta onda, jag tycker att det framgår rätt tydligt att hon vill det?

cirkus - jag blir sjukt nervös över att ingen verkar kolla närmare på henne? Vettiga tankar ja, men det säger ju inget om hennes roll, varför verkar folk så blasé om henne? Det parat med min omedvetna tanke att sätta henne åt det godare hållet när vi delade misstankar om Lena gör mig ännu mer paranoid angående henne.

Shaggy - Verkar vilja vara med och är aktiv, vi håller inte alltid med varann men trots mina frågetecken om det som hände där i början så ser jag i dagsläget inte ågot som får mig att dra på stora varningsflaggan på henne.

FiaM - Är en av de jag funderat kring, tycker att hon är svårplacerad och jag reagerar liksom inte på något när jag läser leken igen. Vet inte om det är bra eller dåligt?

Snurrfian - Har varit nästan misstänkt under radarn för mig. Jag läser hennes inlägg, men jag tycker mig inte kunna läsa något av det? Det sticker liksom inte ut åt något håll.

Lobelia - Håller samman som vanligt tycker jag. Håller henne för neutral just nu.

Jag funderar lite på @cirkus och @Snurrfian . De verkar väldigt samtrimmade och hade det funnits ett tvillingpar i leken hade jag varit bombsäker på att de hade de rollerna. Det får också ihop min tankegång om att Snurris verkar vara rätt lugn och avspänd, det brukar hon vara när hon har någon att lita på, antingen i lyan eller som tvilling eller spöke.

Problemet är bara att jag tycker de resonerar rätt vettigt och det stämmer inte riktigt ihop med de pusselfragment jag tycker mig se.
Dessutom - om de sitter i lyan ihop verkar det rätt vågat att samla sina röster på mig igår och skulle då @Mammas vara fåret? Känns nja.
Fast å andra sidan... :nailbiting:

Nej, avvaktar där till imorgon, jag tror att dagens lynch och ev käk kommer ge fler svar än frågor och visar det sig att min fundering skulle vara korrekt så lär det också visa sig.

Tillägg: Fast när jag läser detta igen så blir jag fundersam över att jag skriver att de resonerar rätt vettigt för vad fåglarna säger de? Uuuh, ett varv till... :banghead:

LenaH - jag reagerar lite på ett inlägg av LenaH från idag:

Jag tycker det är lite märkligt: Varför sitta och gissa vem som har fått bakgrundsinfo när man värderar teorier? Man måste ju i första hand utgå från att en teori bygger på det den är sagd att utgå ifrån, inte vem som har mer info?
Nej det måste man inte. Man "måste" också ta med i beräkningen att vissa spelare vet mer än andra och det ligger till grund för hur jag värderar en teori.

Jahopp.

Spontant så vill jag kolla på de som röstade på Koppen.
Shaggy, Lilltess och FiaM.
Om nu Koppen hade frågat ifall att någon som röstat på Idahoe var ond och då fått svaret ja. Vill jag förstås kolla extra på de som röstade på Idahoe.
Snurrfian, Lobelia och FiaM.

FiaM har ju röstat på bägge dessa och det ser ju lite dåligt ut. Samtidigt så behöver det nödvändigtvis inte betyda att hon är ond.

Lilltess och Shaggy då, jag är ju osäker på Shaggy men tycker att hon taggat ner litegrann, gör snarare pudel än går till attack vilket talar till hennes fördel. Lilltess är jag mycket osäker på, Jag får ju lite ondvibbar.

Sen har vi då LenaH som jag var misstänksam emot igår och jag kan ärligt säga att jag inte ändrat mig där. Nånting skaver och jag tror att det är försvaret av sig själv tillsammans med gårdagens tankar.

Snurrfian röstar på lilltess och jag förstår rösten på sätt och vis, lite tunn förklaring samtidigt som jag också får ondvibbar av lilltess. Det övriga tankebanorna och resonemangen håller jag helt kalrt med om så ingenting har egentligen ändrats från igår. Hon var även med och röstade på Idahoe. Vilket inte är till hennes fördel, men samtidigt har hon inte gjort ngt annat skumt tycker jag

Lobelia ytterligare en som jag inte vet alls var jag har. Om nu Koppens fick veta att någon av de som röstat på Idahoe var ond så är ju Lobelia tveklöst en kandidat. Själva hon har inte gått i något försvar direkt angående det och det kan vara på gott och ont. Kan vara en ond som inte vill snurra in sig i bortförklaringar eller så är hon god. Vet inte.

mammas är lika svår som vanligt, jag skulle kunna kopiera hennes tankar om mig angående henne. Så jag lägger henne lite mer åt det neutrala hållet. Kanske. För stunden.

Nej det måste man inte. Man "måste" också ta med i beräkningen att vissa spelare vet mer än andra och det ligger till grund för hur jag värderar en teori.

Men isf kan du ju lika gärna ta en BOP om vem som är siare och följa den, typ? Alltså det är klart att man ska kolla efter sånt, men att bara helt random när inget tyder på det utgå från att någon har mer info än någon annan känns inte som en taktik som gynnar goda riktigt, vilket gör mig tveksam till dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka