Hållbarhet sojadryck

lizzie

Trådstartare
Jag har precis börjat använda mig av sojadryck. På paketet står ju hållbarheten för oöppnat paket. Men hur länge håller sig ett öppnat paket sojadryck??

/Lizzie
 
Sv: Hållbarhet sojadryck

Vi har haft/har rismjölk och havremjölk till några barn på jobbet. Skulle inte ha ett sådant paket öppet i kylen längre än 4-5 dagar. Antar att det kan vara ungefär samma för sojadryck också!
 
Sv: Hållbarhet sojadryck

OK. Härsknar det annars som typ mjölk. Eller vad händer? Det borde väl lukta och smaka illa om det är dåligt...

Jag har en liter sojadryck som jag öppnade (skruvkork) för 2 veckor sedan. Skruvat på korken, men vet inte om det hjälper.

/Lizzie
 
Sv: Hållbarhet sojadryck

OK. Härsknar det annars som typ mjölk. Eller vad händer? Det borde väl lukta och smaka illa om det är dåligt...

Det är inte lika uppenbart på lukt/smak som vanlig mjölk, däremot så blir det klumpigt på samma sätt. Har även varit med om att ett paket blev som yoghurt i konsistensen, men det hade fortfarande ingen jättedålig lukt.
 
Sv: Hållbarhet sojadryck

+ svar till flera.

Jag hällde ut sojan i måndag. Förpackningen hade skruvkork så förpackningen stod inte helt öppnad. Men jag tog det säkra före det osäkra. Sojadrycken luktade inge konstigt, det var inte heller annorlunda i konsistensen.

/Lizzie
 
Sv: Hållbarhet sojadryck

Håller sig definitivt ett par veckor i kylskåp efter att man öppnat det. Tycker både soja- och havremjölk håller hur länge som helst.
 

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Enya
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 322
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 639
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp