Hållbara leksaker

kolblakkur

Trådstartare
Blir knäpp på mina hundar. I stort sett inga leksaker håller mer än max ett par timmar. Finns det leksaker som håller länge? Vilka märken ska jag leta efter? Material?

Kongs leksaker är kvaddade snabbt. Leksaker i rep/med repdetaljer är inte ens att tänka på. Nästan all plast gnager de sönder med lätthet och leksaker i tyg är ett SKÄMT :arghh:

Nix. Eller faktiskt, jag har en leksak massförstörelsevapnet som är min lilla svarta inte har lyckats tugga sönder men den har jag köpt på en loppis och trots idogt googlande inte hittat något liknande.

Blir knäpp på mina hundar. I stort sett inga leksaker håller mer än max ett par timmar. Finns det leksaker som håller länge? Vilka märken ska jag leta efter? Material?

Kongs leksaker är kvaddade snabbt. Leksaker i rep/med repdetaljer är inte ens att tänka på. Nästan all plast gnager de sönder med lätthet och leksaker i tyg är ett SKÄMT :arghh:

Vad har du för odjur? :D

Men... Leker hundarna ensamma, som sysselsättning? Leker ni inte tillsammans?

Vad har du för odjur? :D

Men... Leker hundarna ensamma, som sysselsättning? Leker ni inte tillsammans?
Små söta dansksvenska gårdshundar som envist tuggar sönder ALLT.
Hundarna leker tillsammans med varandra med leksakerna, lite dragkamp men mest så tjafsar de om vem som ska få förstöra leksaken :D Oftast vill de inte leka med människor med leksakerna, det är mycket roligare att förstöra dem.

Jag har ju Jack Russell så leksaker håller inte så länge här heller :angel:. Men köpte en leksak på Sthlm hundmässa förra året som tydligen är gjord av nån slags brandslang och den är verkligen extremt tålig. Den är med pip och pipen ska fortsätta pipa även om det går hål i den sa de i montern. Tyvärr tycker inte Frank att den är superrolig men det kan ju vara individuellt det där... kommer tyvärr inte ihåg märket dock, men kanske går att googla fram? :)

The black Destructor är 9 år. Jag har ännu inte hittat en leksak som håller.

Han får ha petflaskor. De går också sönder men de är billiga. (Han är en sån som har sönder men spottar ut bitarna).

Jag har ju Jack Russell så leksaker håller inte så länge här heller :angel:. Men köpte en leksak på Sthlm hundmässa förra året som tydligen är gjord av nån slags brandslang och den är verkligen extremt tålig. Den är med pip och pipen ska fortsätta pipa även om det går hål i den sa de i montern. Tyvärr tycker inte Frank att den är superrolig men det kan ju vara individuellt det där... kommer tyvärr inte ihåg märket dock, men kanske går att googla fram? :)
Brandslang är ett av de material som faktiskt håller här hemma, men har bara hittat en enda leksak i det materialet :(

Små söta dansksvenska gårdshundar som envist tuggar sönder ALLT.
Hundarna leker tillsammans med varandra med leksakerna, lite dragkamp men mest så tjafsar de om vem som ska få förstöra leksaken :D Oftast vill de inte leka med människor med leksakerna, det är mycket roligare att förstöra dem.

Aha! Jag har ju deras kusiner, dvärgpinschrar. De har strimlat en del i sina dagar, men de har inte haft leksaker som egen sysselsättning på länge nu. (Det finns visserligen leksaker tillgängliga, men de väljer annat.)

Har du provat att ge tugg i stället? De vill ju uppenbarligen använda tänderna ;) Typ ren- eller hjorthorn att gnaga på och som räcker länge. (Och inte kladdar :up:)

Aha! Jag har ju deras kusiner, dvärgpinschrar. De har strimlat en del i sina dagar, men de har inte haft leksaker som egen sysselsättning på länge nu. (Det finns visserligen leksaker tillgängliga, men de väljer annat.)

Har du provat att ge tugg i stället? De vill ju uppenbarligen använda tänderna ;) Typ ren- eller hjorthorn att gnaga på och som räcker länge. (Och inte kladdar :up:)
Tugg är inte av intresse. Tror att det är själva söndertrasandet som är det roliga :grin: Men ska testa med horn, det kanske är lite mer utmaning :p

Hade gett upp leksaker och gav bara horn ett tag då Sherlock är en helt galen leksaksmördare. Men han vill leka och med våra golv fungerar det inte alls att han efter en stunds gnagande börjar slänga omkring ett hårt horn mitt i natten!
Men så tipsade en kurskamrat om Zogoflex. Köpte "Bumi" och "Zisc" och är supernöjd! Vågar till och med lämna dem framme så att han kan leka precis när han känner för det :) Ziscen har han kommit på att han kan böja och komma åt att nagga kanterna lite, men den höll ändå i ett par månader innan det hände! Bumin är som ny fortfarande.

Tugg är inte av intresse. Tror att det är själva söndertrasandet som är det roliga :grin: Men ska testa med horn, det kanske är lite mer utmaning :p

Mina är likadana. Min trädgårdsslang är delad i 1cm långa bitar. Det enda som håller är Kongs däck. Minns inte vad de heter. Lite tunga men extra roliga när man smetar godis på insidan.

En tjock och stark tätningsring i hårdgummi från byggvaruhuset är den enda leksak som hållit och förblivit fräsch, och det i många år :D Den är äldre än Benji, och han fyller 7!
21767909_10209439841701033_291349716354536865_n.jpg

Jag är mer eller mindre VIP kund på ebay :D Gissa har ff sin drygt 4 år gamla Ikea mus kvar intakt men frallavalparna :banghead::banghead: Dom slaktar det mesta,så nu har dom jeansben,petflaskor och avlagda diskborstar och regniga dagar förgylls det hela med slakt av något gosedjur eller annan ebay leksak.

Hade gett upp leksaker och gav bara horn ett tag då Sherlock är en helt galen leksaksmördare. Men han vill leka och med våra golv fungerar det inte alls att han efter en stunds gnagande börjar slänga omkring ett hårt horn mitt i natten!
Men så tipsade en kurskamrat om Zogoflex. Köpte "Bumi" och "Zisc" och är supernöjd! Vågar till och med lämna dem framme så att han kan leka precis när han känner för det :) Ziscen har han kommit på att han kan böja och komma åt att nagga kanterna lite, men den höll ändå i ett par månader innan det hände! Bumin är som ny fortfarande.
Måste bara tacka för tipset! Min valp har fått en ny favorit! :love:

8Of1H0o.jpg

wwo8J6e.jpg

Har precis beställt tre stycken olika Zogoflexleksaker. Ska bli spännande att se om de håller :)

Konstigt nog håller Ikeas mjukisdjur otroligt bra. I alla fall i jämförelse med djuraffärernas utbud.

Gillar hunden att strimla hade jag köpt en bunt ikeadjur och låtit den göra det (förutsatt att hunden inte äter upp delarna.

Konstigt nog håller Ikeas mjukisdjur otroligt bra. I alla fall i jämförelse med djuraffärernas utbud.

Gillar hunden att strimla hade jag köpt en bunt ikeadjur och låtit den göra det (förutsatt att hunden inte äter upp delarna.
Håller med,Gissa fick en Ikeamus 2013 som valp,den håller än trots att flera andra valpar fått låna den då o då.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 552
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 217
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar