Hallååå alla westernfolk?

Sv: Hallååå alla westernfolk?

Somrig bild på Skips "lille" halvbrorsa....

Emilsnettframtrav2.jpg

Nu har jag fått det bekräftat :D Det var dig som jag var och tittade på ovanstående häst hos i somras :bump: Hur går det med honom och alla andra hästar?

någon som vill ta western ridmärken??

jag har blivit en sån grym data nöörd sen jag kom hem från usa trippen...:crazy: vill igentligen skaffa mig ett liv!:o :D

Bara för att fylla ut tråden lite så kan jag ju berätta att jag på lördag skall på min första ko clinic:banana: :banana: :banana:
fast just nu börjar jag ångra mig lite... vet inte hur hästen ifråga kommer att reagera, kommer hon bli livrädd eller tycka att det är skitkul!:crazy:

:love: Suck...du underbara "lilla" hingst, man blir ju helt salig:love:
Skip han är fin han med!
Säg mig Wrangler, kan man känna hans revben?
Eller är han som det ser ut en mumsig muskelpaket hela han...?
Ibland skulle det varit roligt o ha en häst med en sådan färg, att musklerna syns:crazy:

Ååååh jag som äääälskar elefanter! :love:
Jag har precis köpt en ny liiiiiten rosavit elefant till min lilla samling.
Han kan få bo i mitten :love:

Jösses vad dött här är.
Ska jag berätta nått läskigt?
Ja , de var så här att mitt fullblodsto blev vacc och efter några dar dyk det upp en bula och den bulan blev till slut 20ggr30dm och vetrinären var här och titta och sa den måste mogna sen när den var mogen så ringde jag igen och hon kom ut öppnade upp den och ut kom det massor av var som såg ut som dålig vispadtjock tjock vanilj sås. Blää... och nu var det bara att klippa bort en stor bit av detta och kvar blev ett äckligt stort köttsår som jag tvättar 2ggr om dagen. sen fick det inte bli frost i såret så slängde oss i bilen och köpte en halskrage tjockt. Sen skulle detta rensas rent med vätesupproxid varje dag och sen använde jag Aloverafirstsprayen (skitbra) så det ser jätte fint ut men grejen är den att de bildas fickor som varet kryper in i så idag fik fröken vetrinär komma igen och öppna upp det. Hon är så duktig(hästen alltså) Vi hade bara bräms för hon är ju dräktig oxå så då ska man inte hålla på och spruta dom med olika grejer. Usch det är så synd om henne.:crazy:

Urk.........inte najs.
Vi hade liknande i stallet för nåt år sedan eller två. En av hästarna hade blivit så illa biten av en annan häst så det började som bulor på halsen först som sedan blev stora och hängiga. Sprack upp eller skars upp, massa goja kom ut. Huden dog på vissa ställen och togs bort eller föll bort,,,ungefär som när man fjällar efter en solbränna. Denna häst hade väldigt lång konvalecens.....dels pga. traumat och sedan också skadorna men återhämtade sig helt.

När är det dags för bebis?

Urk.........inte najs.
Vi hade liknande i stallet för nåt år sedan eller två. En av hästarna hade blivit så illa biten av en annan häst så det började som bulor på halsen först som sedan blev stora och hängiga. Sprack upp eller skars upp, massa goja kom ut. Huden dog på vissa ställen och togs bort eller föll bort,,,ungefär som när man fjällar efter en solbränna. Denna häst hade väldigt lång konvalecens.....dels pga. traumat och sedan också skadorna men återhämtade sig helt.

När är det dags för bebis?

I maj ska vi få en fölis.
Det är farligt att sitta här tiden bara rinner iväg. Har ni tagit hem en häst nu Hur går det med unghästen är den hemma eller är stoet hemma.

nej du får jag ta mig samman alla knoppar utom jag. fy.gonatt hörs imorrn kanske.

Han är väldigt fin.......den hade gärna fått vara kvar fast i min ägo istället :p men två räcker gott och väl......särskilt nu när båda aktiveras.

*KL*

min favoritbild sedan i somras
BejbAgusti9.jpg
;)

Jaha det kanske det var... Det går bra, men just nu är det lite för många hästar, förhoppningsvis kommer det hem ett par nya snart. Du skulle nog gilla dom.... ;)

Jaha det kanske det var... Det går bra, men just nu är det lite för många hästar, förhoppningsvis kommer det hem ett par nya snart. Du skulle nog gilla dom.... ;)

Åhåja, vad är det för ena då? :bump:
Edit; Jag såg er i haltern på Harvest, ni var mycket tjusiga :D

Tänkte bidra med några sommarbilder nu i snöslask tiderna :smirk:

Jag och Chagall, min andalusier kille
3337758.jpg0

Mac Attraction, min arab hingst, och vår lilla ponny Texas
2833474.jpg0

Aramis, andalusier hingst, rullar sig på gräsvolten :)
3888297.jpg0

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 485
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 241
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar