Hålla nöjd?

Lamborghini

Trådstartare
Har ett roligt litet "problem" :D Klockan 21 (ja man kan nääästan ställa klockan efter honom) har Elias en gråtperiod. Trodde det hade med magont att göra men det har det inte. Har skrivit en tråd om detta förrut då jag trodde det var lite magknip.

Han är bara nöjd om man håller honom upprätt så han får kika runt o gärna på den som bär, efter ett tag kan man lägga honom ner o så somnar han.

"Problemet" är att jag inte förstår vad som utlöser detta? Det har kommit när han varit vaken, sovit, nyäten... osv. Vi har klarat oss några kvällar men oftast blir han lite ledsen. Håller bara i sig i ett kort tag,20-30 min, men jag är ändå nyfiken!

En kväll när vi slapp så hade vi badat honom vid 19, han fick äta, ligga i babygymmet o mysa i pappas knä. Sen somnade han strax innan 21 o sov sig igenom några timmar. Inget gråt.

Har ni varit med om liknande och löst problemet? Kan han vara understimulerad o sällskapssjuk bara? Fast även om man sätter sig i soffan blir det ett liv, trots man håller honom i samma ställning.

Vi tycker bara att han är skitsöt när han är så men ändå :D Kan vara intressant o veta om någon förstår sig på det här. Har hört att dom flesta bebisar har en period på dygnet som är lite kinkiga?

Sv: Hålla nöjd?

Har ett roligt litet "problem" :D Klockan 21 (ja man kan nääästan ställa klockan efter honom) har Elias en gråtperiod. Trodde det hade med magont att göra men det har det inte. Har skrivit en tråd om detta förrut då jag trodde det var lite magknip.

Han är bara nöjd om man håller honom upprätt så han får kika runt o gärna på den som bär, efter ett tag kan man lägga honom ner o så somnar han.

"Problemet" är att jag inte förstår vad som utlöser detta? Det har kommit när han varit vaken, sovit, nyäten... osv. Vi har klarat oss några kvällar men oftast blir han lite ledsen. Håller bara i sig i ett kort tag,20-30 min, men jag är ändå nyfiken!

En kväll när vi slapp så hade vi badat honom vid 19, han fick äta, ligga i babygymmet o mysa i pappas knä. Sen somnade han strax innan 21 o sov sig igenom några timmar. Inget gråt.

Har ni varit med om liknande och löst problemet? Kan han vara understimulerad o sällskapssjuk bara? Fast även om man sätter sig i soffan blir det ett liv, trots man håller honom i samma ställning.

Vi tycker bara att han är skitsöt när han är så men ändå :D Kan vara intressant o veta om någon förstår sig på det här. Har hört att dom flesta bebisar har en period på dygnet som är lite kinkiga?

Melker gjorde lite liknade som Elias, vid 21-tiden började han kinka, inte direkt så han skrek men han var missnöjd och gnällde. Blev bättre om jag tog honom och bar runt på honom men det fungerade inte med pappan.

Vår tanke var att han var trött trots att han sovit bra innan och inte varit vaken så länge. Sedan två veckor tillbaka har vi lagt därför lagt om hans rutiner. Vid 19-19.30- tiden (beroende på när han vill ha mat) ammas han och sedan får han somna i sin säng (tidigare i vår säng). Innan dess är det lek/mys och bad. Har fungerat riktigt bra för oss, Melker somnar på en gång och sover fram till mellan 00-02 då han vill ha mat. Det enda som har ändrats är att han nu äter fler gånger på natten mot en gång tidigare. Han vaknar sedan för dagen någongång mellan 6-8.

Vet inte om detta kan vara något att testa för er, det fungerar för oss just nu.

hur gammal är han?
När mina har varit så en period på kvällarna så har det hjälpt att ge dem extra mkt närhet tidigare på dagen, att man inte la ner dem något alls direkt utan hade i sjal/sele/i famnen massor. Det hjälpte för våra som sagt, men kan ju vara helt annat för andra..

Emilia har gnälltid ungefär mellan 19-21, då vill hon blir buren, men helst ligga på magen över armen. Vi har kommit fram till att hon gnäller för att hon är trött men inte har riktigt ro att somna. Det är samma sak på dagarna när hon är trött, då är det också gnälligt innan hon somnar.

Men jag kan inte förstå det där med att det inte duger att man sitter när, även om man håller i samma ställning som när står eller går. Emilia är likadan.

Kan det vara så att hans mamma äntligen slog sig till ro i soffan framåt nio på kvällen när liten låg i magen?;)
Det brukar vara så att den tid man som gravid satte/lade sig och tog det lugnt är den period när bebis är som mest vaken och aktiv den första tiden.

Det beror på att när liten låg i magen så vaknade hen då och gör följaktligen det sin första tid utanför magen med.

Har ni varit med om liknande och löst problemet?

Ja, vi hade det likadant med båda barnen. Men det var tiden som fick lösa problemet.

Minstingen (som nu är 18 månader) började sin skrikperiod vid midnatt. Jag kände som du, att man kunde ställa klockan efter honom. Oftast höll det på i knappt två timmar, men några gånger fortsatte han ända till 04.00!!:eek:

Efter ca fem veckor började han varva skrik-nätter med helt lugna nätter. När han var två månader var han ytterst sällan ledsen på natten, och i så fall bara en kort stund.

Första bebisen behövde oxå fem, sex veckor för att hitta dygnsrytmen.

Båda barnen började sova HELA NÄTTER helt av sig själva när de var drygt två månader. Det vände så fort att min kropp inte hann med. Jag fick gå upp mitt i natten och pumpa ur lite.

Det brukar vara så att den tid man som gravid satte/lade sig och tog det lugnt är den period när bebis är som mest vaken och aktiv den första tiden.

Aha...ja, det kan nog stämma. Lite jobbigt för mig, som är en nattuggla alla andra perioder FÖRUTOM när jag är nyförlöst. :crazy:

När jag väntade minstingen var jag ganska aktiv. Jag red bland annat två distansritter på 8 mil. Det kanske var därför han sov hela dagarna de första två månaderna. Han sov förresten nästan hela dygnet - förutom mellan 00-02 mitt i natten.

Svarar lite blandat :)

Ja det kanske var den tiden jag satte mig i soffan och tog det lugnt, men jag tyckte inte att jag gjorde annat än o satt på arslet :rofl:

Igår så fick vi till det igen utan pip vid 21!! Han sov fram till 18.30, sen åt han. Badades efter en stund, babygym och umgicks (han älskar o ligga på en kudde i knäet mot mig och kolla). Sen var det inga problem att lägga honom!

Vi har inte börjat med att han sover i egen säng än... Däremot ligger han i en Snuggle Nest i våran säng så han ligger ganska själv. Så behändigt att ha honom nära när han äter på natten *lat*. Tänkte prova lägga den insatsen i hans spjälsäng till o börja med första sovpasset när han sover runt 4 timmar. Får vi se om han godkänner det!

Ville bara saga att mina var precis likadana :) jattenojda och glada under dagen men varje kvall sa blev det kinkigt i ett par timmar. Det gick over med tiden :laugh:

Det nästan måste ha med övertrötthet att göra, för när han har sina tupplurer på förmiddagarna och råkar bli såpass störd att han inte kan somna om så är det samma visa. Märkt det ett par gånger.

Fast han är bara kinkig ett kort tag.. som tur är inga "timmar" :D Ja det känns som en sak som går över med tiden.

min elias har oxå sånna perioder men tack o lov under dagen/kvällen och inte natten:) oftast sover han från 20-22 ända fram till 4-6 någongång:) för det mesta har allt "gnäll" berott på övertrötthet eller bara närhetsbehov, men nu är det 2 framtänder på g oxå konstaterade vi igår, har laddat med bitringar som ligger förberedda o kylda nu. han är 10 veckor så tänderna kommer tidigt :cool:

Ja det kanske var den tiden jag satte mig i soffan och tog det lugnt, men jag tyckte inte att jag gjorde annat än o satt på arslet :rofl:

Igår så fick vi till det igen utan pip vid 21!! Han sov fram till 18.30, sen åt han. Badades efter en stund, babygym och umgicks (han älskar o ligga på en kudde i knäet mot mig och kolla). Sen var det inga problem att lägga honom!

Vi har inte börjat med att han sover i egen säng än... Däremot ligger han i en Snuggle Nest i våran säng så han ligger ganska själv. Så behändigt att ha honom nära när han äter på natten *lat*. Tänkte prova lägga den insatsen i hans spjälsäng till o börja med första sovpasset när han sover runt 4 timmar. Får vi se om han godkänner det!

Vi började med egen säng igår, tycker egentligen att det är smidigare att ha honom i sängen eftersom han äter på natten men har märkt att vi stör varandra för mycket. Tar en evighet för honom att somna om efter matningen ... Funkade bättre i natt då han fick mat och sen flyttade tillbaka till sig, somnade direkt! Fast vid sista matningen fick han ligga kvar hos oss bara för att det är så mysigt :love:

En sådan har vi också, hade grymt mycket nytta av den när Isak var spädbarn.

Han skrek också på kvällarna ibland, kunde vråla rejält i ett pat tre timmar och det enda som hjälpte var att bära. han skrek för att han var övertrött

Vi började med egen säng igår, tycker egentligen att det är smidigare att ha honom i sängen eftersom han äter på natten men har märkt att vi stör varandra för mycket. Tar en evighet för honom att somna om efter matningen ... Funkade bättre i natt då han fick mat och sen flyttade tillbaka till sig, somnade direkt! Fast vid sista matningen fick han ligga kvar hos oss bara för att det är så mysigt :love:

Å jag vet inte om jag vill börja med egen säng :D Ena katten hoppar alltid upp i hans spjälsäng, usch vill inte att han ska bli mos heller! :eek:

Vi stör inte varandra alls och han somnar alltid direkt efter maten. Eller matningen runt 5 kan vara lite segare att somna vid men han gör det alltid. Om jag inte orkar vänta - för han ligger gärna o sprattlar i sin snuggle nest - så lägger jag honom brevid mig och då somnar han direkt.

Men jag måste ju testa låta honom sova själv snart... Fast det känns så smidigt som vi har nu. Egen säng i våran säng.

Ja det är superbra med den! Vi har den i soffan och i sängen. Nu har han en vana att somna i babygymmet på morgonen :rofl: Men annars har han alltid sovit i den på dagtid fast i soffan. På kvällarna somnar han i den o så bär vi in den i sovrummet med honom sovandes i den - behöver inte väcka/störa honom. Jätteskönt.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 679
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 727
Senast: Shark
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 972
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar