Dags för en uppdatering från mitt håll! Sålde ju världens finaste Bulle i höstas och köpte en "liten" unghäst, Pyret
Dressyrnörd som jag är så ägnades hösten åt att sätta grunder i dressyren, väldigt korta pass på banan. Men framförallt så red vi ut, klättrade och hittade bjudning! Han var ganska omusklad när jag köpte honom, så det har behövts mycket rumpmuskler för att stabilisera honom att klara några snabbare gångarter. Femgångare med mycket pass, så traven har behövt mycket arbete...
Innan vilan var han väldigt pigg på ridturerna, musklat på sig en hel del och klarade svängar utan att välta runt innerbogen
Innan vilan hann han även med att testa en ofrivillig passläggning, kompisen låg fortfarande bredvid i galopp. Kort sagt- väldigt klar för vila! Nu har han vilat sen slutet av november och planen är till 9/2, hur jag ska klara det, börjar bli väldigt ridsugen!
(har dock en medryttarhäst, men 1-2 ggr/vecka jämfört med 2-4 hästar/dag i höstas märks...!) Har joggat med honom för hand sen oktober, vilket gjort enorm skillnad på traven! Senaste passen har han längt ut överlinjen, börjat vila på steget och gunga igenom i ryggen
Sen blir det lite markarbete med, men inte riktigt så mycket som tänkt sista månaden i 15-30 minusgrader...
Nu ska han snart igång ett par månader innan jag ska på semester. Februari-april är väl mest tänkt att fortsätta styrkearbete och klättring samt befästa svängarna ordentligt. Han verkar iaf lika taggad som jag och kryper lycklig ner i grimman varje gång jag kommer.
Förutom det så är jag fullt upptagen med Instruktörsutbildningen inom Logisk ridning, väldigt spännande att se vart det leder! För er som inte vet vad det är så rekommenderar jag
www.lindah.se
"Lillhästen" har växt ännu mer och mognat i kroppen under vilan. Jag är 176 cm...
Med polarna i hagen! Har en superflock med en 18-årig hingst (Pyrets pappa) som är en fantastisk ledare, Bullen och 3 st 5-6 åriga busfrön