Håll oss Uppdaterade - Igen!

@Gimlan - visst är det din "gamla" "Spöket" som ligger ute till salu?
Det är det! Hoppas hon kommer till en bra människa. Det är en fantastisk häst, till ett riktigt bra pris. Har försökt komma på någon som letar häst, för hon är verkligen trevlig, trevligare än jag fattade när det begav sig...

Har lekt med tanken att köpa tillbaka, men två är en för mycket...

Fröken ser ut som en jävla banan när hon blir sommarfet. :angel::laugh:
IMG_1289.jpg

Jag har dock lite namnproblem. Hade ju väntat mig en hingst, så stonamn har jag liksom inte riktigt tänkt på så mycket... Måste dessutom vara på O, vilket krånglar till det hela. ;)

Orka är mitt klara favoritnamn av stonamn på O, men det har ju mamman tagit i beslag. Olga gillar jag också, men tycker verkligen inte att hon ser ut som en Olga?

Är väl just nu mest inne på Orða (lite kul med föräldrarnas namn dessutom) eller Ólympia (för att fortsätta på grekiska temat, förra årets heter ju Ómega). Föredrar nog Orða som namn, men tycker på nåt sätt att hon ser mer ut som en Ólympia? Problemet är att hon då behöver leva upp till namnet också. :D Och om man orkar använda Ólympia i vardagen, eller om det blir Olle eller Limpan av det istället... :rofl:
Ofelia!!

Om du tröttnar på henne så skicka PM till mig :)

Jag har dock lite namnproblem. Hade ju väntat mig en hingst, så stonamn har jag liksom inte riktigt tänkt på så mycket... Måste dessutom vara på O, vilket krånglar till det hela. ;)

Orka är mitt klara favoritnamn av stonamn på O, men det har ju mamman tagit i beslag. Olga gillar jag också, men tycker verkligen inte att hon ser ut som en Olga?

Är väl just nu mest inne på Orða (lite kul med föräldrarnas namn dessutom) eller Ólympia (för att fortsätta på grekiska temat, förra årets heter ju Ómega). Föredrar nog Orða som namn, men tycker på nåt sätt att hon ser mer ut som en Ólympia? Problemet är att hon då behöver leva upp till namnet också. :D Och om man orkar använda Ólympia i vardagen, eller om det blir Olle eller Limpan av det istället... :rofl:

Óratoría! Romerskt, nära grekiskt. ;) Eller Orrusta kanske. :)

Ósk? :)

Frenja går så otroligt fint nu :love:
Även om hon är lite väl stark å het ute å går på som ett ånglok väger hon upp det med hur fint hon arbetar inne i paddocken nu :love:

Imorse var det en räsertur ut, men fint gick hon, om en lite för överladdad å speedad.

Har haft lite stiltje här i tre dagar - eftersom jag varit och ridit SM för fjordhästar.
Resultaten där har inte varit lysande - men det var en till erfarenhet. Och roligt var det.

Ena hästen skötte sig väldigt bra på unghästklassen i dressyr, men kom tvåa (och vinnaren var definitivt i en klass för sig) med ganska god marginal till dem som hamnade efter oss (och det var nog också rättvist; min skrutt är inte så illa).
Andra hästen var ganska olydig i första delstarten i SM-klassen i dressyr och det blev några ganska katastrofala missar som kostade massor av poäng. Andra delstarten gick bättre om än inte bra, och det "räddade" ju det hela något. Dock inte i närheten av placering.
Bruksridning - påminner om TREC - var kul men knepig bana och rätt dålig placering (20 av 34 startande) och där finns det rätt mycket att träna vidare på.

Ber om ursäkt om uppdatering om fel ras, men det är som sagt förklaringen till stiltjen här hemma.

Karl och Aldar har blivit vaccinerade, första av grundvaccinationen, och jag ska jobba lite extra med dem framöver för att troligen starta dem i tävling under 2017. Vi är inte färdiga för att ge oss på tävling innan dess.

Idag har Frenja trampat av sig En sko, bläääää så tråkigt :(
Jag som är såååååå ridsugen. Får hoppas hovis kan komma inom kort. :)

Idag har jag ridit kurs för Frida Dahlén.
En trevlig upplevelse.
Jag hade med Karl, Aldar och Undri och alla tre skötte sig utmärkt.
Vi ska tydligen "satsa" på att få Undri till en tävlingshäst inom passgrenarna, kan ju vara en kul utmaning. Och jag gör som Frida säger - så länge det inte är konstigare saker än så.

Hon lät nöjd med de andra två herrarna också, kul. Fått förslag att testa boots på Aldar och se vad som händer med frambensaktiviteten i tölten, och med takten i traven.
Idag påbörjade vi samlande jobb, och visst blev han lite frustrerad i början, men tog det hela väl. Ganska lätt-tränad häst, det där.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Ajda
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 524
Senast: Lilla
·
Svar
2 001
· Visningar
98 464
Senast: pepp
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama