Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi verkar hålla till i samma område! Jag stod vid Sinntorp för typ 100 år sedan. "Granne" med Raudhetta ju :)

Har inte du varit på Navåsen också? Har för mig att jag sett en häst där för ett par år sen som var lik din.
Jag håller till lite söderut, har häst utanför varberg. :) Så vi fick samla ihop en liten grupp för att locka hit Louise, hoppas nu att vi ska lyckas få ihop en grupp som tränar regelbundet.
 
Min häst har blivit en sån där som man bara kan sitta och njuta av, om man vill. :D Vi jobbar på med temporegistret i tölten och rider jag bara bättre så är hon taktren i högre tempon även direkt från kort tölt upp i mellantempo.
Hon tycker det är riktigt riktigt roligt att få "gasa" lite. Man känner att hon blir taggad och glad och efter några tempoväxlingar frustar hon så nöjt och känns väldigt mjuk och fin, och glad! Ibland vill hon för mycket, jag orkar inte riktigt sitta emot liksom och det går för fort och då slår hon upp i galopp, men vi börjar få koll på det nu hyfsat.

Har även märkt att hon blir mycket finare i galoppen om jag fattar från kort tölt istället för att fatta från trav. Samt att traven blir bättre om jag tar ned från tölt till skritt och sedan tar trav, än om jag gör en övergång tölt-trav direkt. Bra lärdomar till tävlingsbanan tänker jag. :p

I helgen är det dags för kurs för Elsa A. Ska bli skitkul! Sedan nästa helg tävlar vi igen. :o

För övrigt - Min häst tycker faen det är dags för betessäsong nu. :grin::mad:


(De försökte flytta över henne tillbaka till flocken tre gånger men hon bara sprang över till beteshagen, så nu får hon väl gå där då.. De andra kommer om någon dag.)
 
Min häst har blivit en sån där som man bara kan sitta och njuta av, om man vill. :D Vi jobbar på med temporegistret i tölten och rider jag bara bättre så är hon taktren i högre tempon även direkt från kort tölt upp i mellantempo.
Hon tycker det är riktigt riktigt roligt att få "gasa" lite. Man känner att hon blir taggad och glad och efter några tempoväxlingar frustar hon så nöjt och känns väldigt mjuk och fin, och glad! Ibland vill hon för mycket, jag orkar inte riktigt sitta emot liksom och det går för fort och då slår hon upp i galopp, men vi börjar få koll på det nu hyfsat.

Har även märkt att hon blir mycket finare i galoppen om jag fattar från kort tölt istället för att fatta från trav. Samt att traven blir bättre om jag tar ned från tölt till skritt och sedan tar trav, än om jag gör en övergång tölt-trav direkt. Bra lärdomar till tävlingsbanan tänker jag. :p

I helgen är det dags för kurs för Elsa A. Ska bli skitkul! Sedan nästa helg tävlar vi igen. :o

För övrigt - Min häst tycker faen det är dags för betessäsong nu. :grin::mad:


(De försökte flytta över henne tillbaka till flocken tre gånger men hon bara sprang över till beteshagen, så nu får hon väl gå där då.. De andra kommer om någon dag.)
Aaaaw :love:
 
20150508_095947_zpsv1rivixh.jpg


Bjuder på mer av min häst pga jag är så kär i henne. :love:
Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet då jag köpte henne, men i början var jag orolig att jag kanske köpt mig en för svår häst. Men med mycket hjälp från bra tränare och mycket slit har det blivit så fantastiskt jäkla bra! Hon är fantastiskt rolig att rida, börjar kännas som en välutbildad och trevlig ridhäst och jag litar på henne till 100%. Mitt hjärta. :heart Hon är en sån där man har kvar hela livet tror jag. Vissa djur är bara extra stora kärlekar. Tyra, och min hankatt Rustie är sådana djur. Bästisarna liksom. :D
 
Oooookej.
Nu kan jag väl släppa lite info då efterslm hon dansat igenom besiktningen :D

Jag har ju funnit mej en ny häst :love:

Frenja från Gibraltar. Född 2009.
Haft 3 föl. En charmig och pigg häst. Mjuk som smör att rida. Trevliga gångarter. Inte så Mycket utbildad men det gör jag gärna själv. :)
Underbara rådjursögon som man smälter för när hon tittar på en. :love:
Detta är en STOR Donna på hela 152 cm.
Mycket häst men attans så trevlig :)
 
Oooookej.
Nu kan jag väl släppa lite info då efterslm hon dansat igenom besiktningen :D

Jag har ju funnit mej en ny häst :love:

Frenja från Gibraltar. Född 2009.
Haft 3 föl. En charmig och pigg häst. Mjuk som smör att rida. Trevliga gångarter. Inte så Mycket utbildad men det gör jag gärna själv. :)
Underbara rådjursögon som man smälter för när hon tittar på en. :love:
Detta är en STOR Donna på hela 152 cm.
Mycket häst men attans så trevlig :)


Grattis! Så fin hon är :)
 
Nu har jag haft Töfradis hemma en vecka. Hon är verkligen en supergo häst på alla sätt.
Här är en liten filmsnutt från idag när jag red på banan.

Det är med blandade känslor som jag lägger upp videon. Mestadels för att jag ser så stor och bumlig ut. Dessutom behöver jag verkligen sitsträning. Här snackar vi hösäck. Men Töfradis är fin som vanligt. Behöver rida lektion ser jag... ;)

 
Nu har jag haft Töfradis hemma en vecka. Hon är verkligen en supergo häst på alla sätt.
Här är en liten filmsnutt från idag när jag red på banan.

Det är med blandade känslor som jag lägger upp videon. Mestadels för att jag ser så stor och bumlig ut. Dessutom behöver jag verkligen sitsträning. Här snackar vi hösäck. Men Töfradis är fin som vanligt. Behöver rida lektion ser jag... ;)



Hon ser ju superhärlig ut, både att rida och som person. :) Verkar vara en charmig tös.
 
@Elina8 Det är hon verkligen. Mjuk som en gummiboll och försöker alltid göra sitt bästa. Hon är verkligen positiv hela tiden, även om det är mycket jobbigt att ta i ;). Så otroligt go både att hantera och rida :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
354
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 716
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 778
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp