Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår flyttade Frenja hem hit :love:
Stod som ett ljus hela vägen hem, och gick rätt på transporten. :D

Hästen blev dock lite dyrare en jag tänkt mig då jag för första gången blev stoppad av polisen på vägen upp, å hade väl kört liiiite för fort på motorvägen med transporten.... 2800:- i böter. Ajajaj!!:arghh::banghead:
Hem gick det inte en km över 80 kan jag säga :meh:
 
Idag övade jag och flugan lång och låg. Trots longering före var hon ett energiknippe, så det tog tid och många frustrerande och sjuuuukt tråkiga övningar innan tant faktiskt slappnade av och inväntade signaler utan att bli irriterad. Vi avslutade med lite mjuk travjogg på volt, då var jag så nöjd att hon fick sluta. Min knasiga fluga:love:
10517214_10152887612272029_5304344599817250708_o.jpg

(Förlåt för samma bilder överallt. Jag är så dålig på att fota!)
 
Antar att det är några här som vart på pay and ride tävlingar? Hur var upplägget? Veckodag?

Skulle vilja ordna nåt sånt i min klubb men vill ha lite mer skinn på näsan när jag läggee fram ett konkret förslag till mina styrelsekollegor :)
 
Liten blir stor och stor blir... enorm!
Dreitill var ju stor redan som nyfödd, och han växer så det knakar. Dessutom är ju mamma och tant Krás sååååå tråkiga. Han har varit ganska skygg, men idag kom jag nära! :)
Han har börjat beta, och har tänder både uppe och nere. Jag tycker han är tidig?! Han är ca 3 veckor.
11079146_10152907071877029_9142904877350024822_o.jpg

Krás blir större och större, idag är hon +1 dag och imorse hade juvret vuxit en aning så jag hooooppas att hon fölar innan lördag då jag åker igen, även om jag tror hon drar över betydligt mer. Hon är fortfarande duktigt busig, och vill gärna leka i hagen. Jag hoppas busigheten inte försvinner bara för att hon blir mamma:love:
11270626_10152907070637029_7204761306560358131_o.jpg
 
Liten blir stor och stor blir... enorm!
Dreitill var ju stor redan som nyfödd, och han växer så det knakar. Dessutom är ju mamma och tant Krás sååååå tråkiga. Han har varit ganska skygg, men idag kom jag nära! :)
Han har börjat beta, och har tänder både uppe och nere. Jag tycker han är tidig?! Han är ca 3 veckor.
11079146_10152907071877029_9142904877350024822_o.jpg

Krás blir större och större, idag är hon +1 dag och imorse hade juvret vuxit en aning så jag hooooppas att hon fölar innan lördag då jag åker igen, även om jag tror hon drar över betydligt mer. Hon är fortfarande duktigt busig, och vill gärna leka i hagen. Jag hoppas busigheten inte försvinner bara för att hon blir mamma:love:
11270626_10152907070637029_7204761306560358131_o.jpg

Vilken söt fölis :love:
 
Japp så idag lekte Brun hoppeponny.:D Hela 40cm flög vi över, felfritt.:love: Aningens vingliga anridningar i varierad gångart.:angel: Så nu ska jag skaffa hoppsadel o träna lite till nästa gång.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
image
Nyss hemkommen från en jättehärlig runda i skogen med världens bästa tränare. Har tränat på att hitta rätt tempo i trav och tölt inför tävling. Är ju helt annorlunda än att rida paddock!! Häst är bäst! Får lyckorus bara på att tänka på min pälskling!
image.jpg
 
Vilken trevlig ridbild! :love: Så härligt att se en ryttare med framåttänkande hand, vilket väl speglar sig i Andis framåttänkande näsa, trevligt höjd rygg och ryttare i härlig balans :love: Otroligt trevligt att se! :up:

Vad glad jag blir, Tack! Har ju tränat min sits för dressyrtränare "hela våren" o det har gjort nytta! Den sadeln är dock lite svår för min rumpa är eg lite för stor för sitsen ;) men det går med nöd o näppe...
 
Hoppar rätt in med en fråga ;)
Vad är det för hoppsadel (hoppsadlar) du har @kvandi ?

Och vad trevlig din häst ser ut :love:

Jag har en "märkeslös" gammal hoppsadel jag fick av grannen (de har fem hopponnys), den e dock lite väl smal i bomvidd. Och så har jag ärvt en fantastisk fantastiskt skön pessoa! Den hade nåt mer namn, kan ha varit Legacy? Så den hoppar jag i nu med en fårskinnspadd under. O så har jag just lämnat in min wintec hoppsadel för försäljning i en butik. Den köpte jag för något år sedan o har fungerat ok, men ingen idé att äga tre hoppssadlar när man har islandshäst ;)

Sist jag försökte hoppa med min vanliga ridsadel så åkte den runt i en skarp kurva o jag fick tugga grus ;) Det blir stor skillnad att sitta med manken som stöd...
 
Idag har vi lagt ut 16 ton grus till ovalbanan. Jag och en kille till. BARA! :nailbiting:
Har bränt ex antal kalorier men sitter med en skadad axel nu :cry: så mycket för det styrkepasset...
Men avslutade dagen med en underbar uteritt med en stallkompis!
Viltaren och ipren är det som gäller nu. Tävling på söndag ju! :nailbiting:
 
Vad glad jag blir, Tack! Har ju tränat min sits för dressyrtränare "hela våren" o det har gjort nytta! Den sadeln är dock lite svår för min rumpa är eg lite för stor för sitsen ;) men det går med nöd o näppe...
Mäh, du kan ju inte rida för en dressyrtränare när du har Islandshäst? :angel:
Skämt och sido. Jag är grymt sugen på att jaga tag i en dressyrtränare jag med. Vi bor ju i närheten utav varandra! Vem är det du rider för? Du får jätte gärna PM:a. :bow:
 
Ihoppsläpp hade vi här om dagen. Går väl okej, de är inte riktigt klara med reglerna sinsemellan ännu dock. Frenja verkar dock klar, hon vill inte bestämma ;)



Igår var vi även ute på vår första tur här hemma och hon skötte sig så bra :) Pigg å framåt, lite misstänksam mot världen men inga större händelser och på vägen hem fick vi en enorm traktor med vägskrapa framför oss som lät enormt mycket, men det var inga reaktioner :)


 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
358
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 723
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 778
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp