Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag red jag ut med stallkompisen till våran längsta grusväg, den är några kilometer, så man kan tölta på ett bra tag. :) Och det var första gången på länge som hon kom in i den där totalt avslappnade och härliga "örongungartölten". Hennes öron blir liksom helt slappa när hon kommer in i ett flyt i tölten där hon bara tickar på avslappnat, det är så härligt och lätt att rida då. Hade ju inte varit helt fel om hon kunde tänka sig att bjuda på sån lyxtölt på en träning, men det kommer troligtvis inte att hända. För paddocken är ju inte lika rolig och piloten tänker alldeles för mycket på träningarna. Jag passar på och njuter allt jag kan när den väl bjuds. :D
 
Fick ett infall att vi ska åka på P&J på torsdag, då ovalbaneträningen blev inställd, så tänkte det var bäst att prova hoppa lite bana, har bara hoppat uppsuttet 2ggr på honom :p
Hoppning%20(2015-05-10)%20(2).jpg

Aningen osmidigt att hoppa i islandssadel men på 40cm så blir det inga jätteskutt :D
 
Kul med pay n jump @Snurre! Kveikja o jag var iväg på det för typ två veckor sedan, jättekul! Jag har dock valt att införskaffa en hoppsadel(eller just nu har jag tre! :S) jag hänger inte med i svängarna i islandssadlarna...

Fin hon är @Alfakrulls!

O så dagens uppdatering -
wpid-dsc_0399.jpg

Red Andi med bett för första gången sedan tandläkarens tråkiga besked. Det gick bra! Kände ingen skillnad mot tidigare. Kommer göra det med jämna mellanrum för att "känna efter".

O idag får jag en ny inackordering! Skall bli kul! Så är stallet fullt igen. Dessutom ligger Snöggur ute på annons nu efter många års veleri. Han behöver ha mer uppmärksamhet, att bara gå i hagen o skrota tycker han är fasligt tråkigt! Inte en kotte som varken ringt eller mejlat på två veckor... Är hästmarknaden så död? Eller finns inga "rutinerade ryttare med skinn på näsan" som söker häst?
 
Kul med pay n jump @Snurre! Kveikja o jag var iväg på det för typ två veckor sedan, jättekul! Jag har dock valt att införskaffa en hoppsadel(eller just nu har jag tre! :S) jag hänger inte med i svängarna i islandssadlarna...

Fin hon är @Alfakrulls!

O så dagens uppdatering -
wpid-dsc_0399.jpg

Red Andi med bett för första gången sedan tandläkarens tråkiga besked. Det gick bra! Kände ingen skillnad mot tidigare. Kommer göra det med jämna mellanrum för att "känna efter".

O idag får jag en ny inackordering! Skall bli kul! Så är stallet fullt igen. Dessutom ligger Snöggur ute på annons nu efter många års veleri. Han behöver ha mer uppmärksamhet, att bara gå i hagen o skrota tycker han är fasligt tråkigt! Inte en kotte som varken ringt eller mejlat på två veckor... Är hästmarknaden så död? Eller finns inga "rutinerade ryttare med skinn på näsan" som söker häst?
Marknaden är otroligt trög just nu. Eller, den vanliga fritidsryttaren/ala Svensson vill ha en ung, inriden, fräsch häst, utbildad och alla gångarter på plats... Och den får inte kosta mer en 20.000:- typ :grin:O_o
Folk vill inte betala för kvalité, där är ett stort problem. :cautious:
 
Idag red jag ut i blåsten på en sockerhög (?) och extremt tittig häst. Så det blev blandade småhopp (som inte är särskilt små egentligen, snarare jämfotahopp till andra sidan vägen) Började med att hoppa högt i hagen när jag kom med bilen, och när jag stängde bildörren. Sen fortsatte hoppandet när vi skrittade från gården. Tydligen spöken överallt. Hade tänkt rida bort till sandslingan och galoppträna, men det blev mestadels tölt fram och tillbaka på grusvägen istället. Kändes inte som en bra dag att ge sig ut i trafiken. :o
Men skönt att tölten har kommit tillbaka i sin normala form i alla fall. Och hoppen är jag så van vid, och hon gör det så smidigt så det är inget som bekymrar mig, så länge hon håller sig på grusvägen och inte hoppar ut i åkrar eller trafik.
Efter ett tag tröttnade jag på hoppandet och började sjunga lite, då blev hon lugnare och mer fokuserad, så jag nynnade nästan hela vägen hem. Utöver hoppandet var hon otroligt lyhörd och trevlig att rida. Ibland är det helt ok att de är lite extra känsliga och på tårna. :p
 
Jag blir så förbannad! :banghead:
Har försökt kontakta Equ******* om att skriva ut avmaskningsmedel men jag kommer ALDRIG fram!
Det är alltid för lång kö och då hänvisar dom till att jag ska försöka senare. Om och om igen tills att telefontiden är över.
 
Sæta: Sluta hacka på dig själv! Du ser INTE stor och bumlig ut och rider fint, du har heller inte en katastrofsits. Hästen ser supertrevlig ut och ni är ett fint proportionerligt ekipage!

Alfkrulls: Grattis till hästköpet! Ser också jättetrevlig ut!

Askur: Prova kontakta på mailen, jag fick besked på SMS som jag kunde visa på apoteket för att få maskmedel, om jag inte missminner mig. Minns inte viken firma det var, men tror att det var E-någonting med hästen som logga. Alltså antagligen samma som du använt.
 
@kvandi håller med att det är lite vingligt i islandssadel, tur så brukar han inte göra så mycket oväntat, hemma ialla fall :crazy: En hoppsadel står på inköpslistan men har under våren letat dressyr/island till mina båda så det har fått gått före. Tror dock vi är nöjda med våran Karslund kontakt 2:) så får åka till hästshoppen o spana in deras hopp sortiment. (har nog provat varenda bredare dressyr hos dom innan:angel:)
Fin Andi är:)

@Askur går det inte att få resept från din vanliga veterinär istället?
 
Åååhhh va fin min häst va ikväll!! Mjuk och fin och visade mig fyra fina gångarter som var lätta att jobba i :love:
Glad att han bara tappat muskler och kondis pga min graviditet och inget annat :)
 
Kul med pay n jump @Snurre! Kveikja o jag var iväg på det för typ två veckor sedan, jättekul! Jag har dock valt att införskaffa en hoppsadel(eller just nu har jag tre! :S) jag hänger inte med i svängarna i islandssadlarna...

Hoppar rätt in med en fråga ;)
Vad är det för hoppsadel (hoppsadlar) du har @kvandi ?

Och vad trevlig din häst ser ut :love:
 
Mitt sto blir tjockare för varje dag som går nu, väntar spänt på fölet men får allt vänta till Augusti innan det är dags.. :nailbiting::love:

Igår hoppade min medryttare Räkan lite, o jädrar vad han hoppade. Hindrena låg på 50-70cm Så kul att se.:love:
143145378946984500_resized.jpg

143145378855836900_resized.jpg
 
Är det någon här inne som använder bombersbetten förresten?
Jag har 2 st, ett 2-del lock-up och ett barrel. Köpte dom för jag ville ha smala bett 10mm till min ponny som har låg gom(hade velat haft ett rakt men de var 3-mån leverans så hoppades på lock-up ist). Han gillade dock dem inte,trots att barrel är typ som ett rakt.

Isisen har dem nu och han går bra på båda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
355
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 721
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 778
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp