Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nu är den uppe iaf ;):D

b148296.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Med all respekt, det tillhör inte tråden hur man laddar upp bilder då får man vända sig till rätt forum där det finns en beskrivning hur man gör.

Boj/moderator
 
Vi har tävlat idag. Jag är så fantastiskt nöjd med hur lugn och fin mitt lilla popcornhuvud har blivit! Sover i hagen, kan skritta omkring på långa tyglar, känns verkligen cool och bekväm i situationen. Det är dagens positiva!

Här är lite bilder från v5:

Skarmavbild%202015-05-16%20kl.%2017.20.21_zpsv6yuprrd.png


Skarmavbild%202015-05-16%20kl.%2017.20.50_zpsicmwqxpj.png


Skarmavbild%202015-05-16%20kl.%2017.25.42_zps1c8izrrp.png


Är nöjd med både tölten, som ständigt blir bättre, men som fortfarande kräver mycket jobb, traven och vår bästa gångart-skritten. :) Poängen blev mellan 4.5-6 för det mesta. (6:or för skritt) En domare gav lägre för tölten dock. Sedan gjorde vi såhär:

Skarmavbild%202015-05-16%20kl.%2017.28.07_zpsrzpdjcw7.png

(Tappade snokremmen också.. Sitter lite för löst kanske.)

Vi måste ut och träna mer på att rida på ovalen med fler ekipage. Hon var så fin och trevlig i de andra gångarterna och sedan bara exploderar hon iväg i vilken galopp som helst, fel här som ni ser och blir övertaggad och svårnådd. Vi har inte alls samma problem om vi rider ute i skogen med kompisar, inga problem att reglera och bryta av, byta galopp osv då. Hon blir inte stressad av att andra galopperar iväg när vi är ute i skogen. Men, på tävling. Så nu ska jag släpa med mig kompisar till ovalen och träna galoppmoment. Tre veckor till nästa tävling! tagga!
 
Någon här som har erfarenhet av sadelknutor?

Fil har fått en knöl på sidan av ryggraden, ungefär som en 5-krona. Hård knöl som inte ömmar, han reagerar inte heller när man rider/sadlar. Tänkte först att det kanske var ett bett, men nu har han haft den i ca 2 veckor och den försvinner inte.. Kan det vara sadelknuta? :(
 
Någon här som har erfarenhet av sadelknutor?

Fil har fått en knöl på sidan av ryggraden, ungefär som en 5-krona. Hård knöl som inte ömmar, han reagerar inte heller när man rider/sadlar. Tänkte först att det kanske var ett bett, men nu har han haft den i ca 2 veckor och den försvinner inte.. Kan det vara sadelknuta? :(
Hade såna för många år sen på ett halvblod. Vi tvättade ryggen noga och ryktade noga. Lade ett rent skynke under vojlocken varje gång vi sadlade. Det gick bra med kökshanddukar, lätta att tvätta. kommer inte ihåg hur länge vi höll på, men det gav sig till slut. Kort sagt, rent under sadeln.
 
Bästa viktbootsen?
Några som sitter stilla och fast gärna ;)

Top Reiters Magic Boots utan tvekan!!
Passar alla mina och sitter där dom skall alla gånger.
G boots har min ena häst lyckats få blödande skav av, den andra åker dom av och sitter inte stilla.
Veredus bootsen passar inte min ena häst alls.

Sen har jag fått lära mig att vikterna sitter olika på bootsen,
På topreiters sitter dom framtill,
G bootsen sitter dom baktill och jag kan tycka att dom är klumpiga för det buktar ut ganska mycket baktill.
 
Var ute på en träningsrunda i regnet med Laukur igår. Vi har börjat hitta tillbaka efter vilan båda två även fast det finns en del överflödiga kilon både på mig och honom ;)

Han slarvar gärna i traven och bara paddlar på, för trava kan han ju :p Så jag trycker på honom så han ska ta i och trava ordentligt med balans och energi utan att smida och det är ju svinjobbigt tycker han! Han till och med tog tölten självmant igår när jag ville ha trav :D Det är på sitt sätt ett framsteg för honom så varit så extremt svårtöltad :p
 
Bästa viktbootsen?
Några som sitter stilla och fast gärna ;)
Gillar Topreiters allra bäst :) sitter bra på de flesta hästar ( om de inte har megasmå hovar..) och är mjuka o smidiga :) G-bootsen blir lite för styva och ger lätt skav tycker jag :) Veredus är jag ingen fan av, två gånger har "ögat" trillat av under ridning och om du inte hittar "ögat" så gäller det inte som reklamation.. o utan "ögat" så ger det inte så mycket skydd :(
 
Fick nya Islandshästen idag, tidningen alltså ;)
Snaps gör sig så himla bra som kändis :love:

@Reykur jag hade såna på hästen jag tävlade 2010. Han fixade inte att ha vikter. Tror dom väger runt 90-100g. Planen är att vänja in snaps på såna såsmåningom men änsålänge så märks det redan vid tunna neoprenboots så det dröjer nog innan han viktas :rofl:
 
@Reykur jag hade såna på hästen jag tävlade 2010. Han fixade inte att ha vikter. Tror dom väger runt 90-100g. Planen är att vänja in snaps på såna såsmåningom men änsålänge så märks det redan vid tunna neoprenboots så det dröjer nog innan han viktas :rofl:

Tyra blir lätt travtaktig och orkar inte riktigt tölta ordentligt med viktboots på. Har bara testat en gång med 125g men det kändes inte alls bra. Hon behöver ha mer styrka först! Lyft har hon ju en del naturligt. Vanliga tunna klockor för skydd töltar hon som vanligt i, så då kanske sånna här kvartsboots eller vad det heter funkar. Ska ta och beställa ett par!

Kanske är fåfängt av mig men jag tycker det ser snyggt ut med vitt på fötterna på tävling. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
360
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 735
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 781
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • hästens kroppshållning

Omröstningar

Tillbaka
Upp