Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade såna för många år sen på ett halvblod. Vi tvättade ryggen noga och ryktade noga. Lade ett rent skynke under vojlocken varje gång vi sadlade. Det gick bra med kökshanddukar, lätta att tvätta. kommer inte ihåg hur länge vi höll på, men det gav sig till slut. Kort sagt, rent under sadeln.

Tack för tipset! Ska duscha honom och prova med rena kökshanddukar under och se om det ger med sig :)
 
Gillar Topreiters allra bäst :) sitter bra på de flesta hästar ( om de inte har megasmå hovar..) och är mjuka o smidiga :) G-bootsen blir lite för styva och ger lätt skav tycker jag :) Veredus är jag ingen fan av, två gånger har "ögat" trillat av under ridning och om du inte hittar "ögat" så gäller det inte som reklamation.. o utan "ögat" så ger det inte så mycket skydd :(

*tihihi* Megasmå :D

Jag gillar också Top Reiters Magic-boots bäst. G-bootsen är lite högre i bakkant och är lite hårdare och ger på en del hästar skav i karleden.

/Malin
 
Idag hämtade jag hem min unghingst Mozart som varit hos Eyjo och Vigdis i en månad för inridning/träning. Han ser lovande ut och det skall bli kul att få fortsätta med honom och så får vi se till hösten om han skall sparas som hingst eller hur det blir :love:
 
Jag har den senaste månaderna uppmärksammat ett fenomen.
Pass då jag känt att Tyra gått sådär EXTRA bra, så vill hon inte släppa bettet efter passet. Vad beror det på? Det har bara varit efter de här passen då man kliver av och typ strålar och allt funkat och man fått igenom övningen super.

20150520_181259_zps0nixybxm.jpg
 
Dom senaste passen har det hänt nåt med tölten. Har varit passtaktig ett tag men nu känns den annorlunda utan att bli energifattig, så frågan är nu om en e travtaktig eller fyrtaktig :p
Tur så ska vi på kurs för Trausti i helgen( ni har väl läst Islandshästen;) )
 
Varit ute och galopperat en massa nu ikväll! Bra för fläsket, kondisen och mattes core muskler! Väldigt roligt också! Det gynnar tölten och hästen blir pigg (are)! Bara bra saker alltså :D
 
Efter onda aningar har jag bokat tid för en kiropraktor imorgon.
Ska bli väldigt spännande och se vad hon säger om hans rygg.
Nu kan jag ingenting om sådant här men min magkänsla säger att det är något lurt med ryggen - Troligtvis efter sadeln. :( Återstår att se!
 
Jag har den senaste månaderna uppmärksammat ett fenomen.
Pass då jag känt att Tyra gått sådär EXTRA bra, så vill hon inte släppa bettet efter passet. Vad beror det på? Det har bara varit efter de här passen då man kliver av och typ strålar och allt funkat och man fått igenom övningen super.

20150520_181259_zps0nixybxm.jpg
Hon vill kanske också hålla kvar den där extra bra känslan ett tag ?... :D
 
Blir ingen kurs till helgen, jag som sett fram emot det :(
Ajja vi får kämpa på med kondis och fettförbränning själva nån vecka till så ska jag boka privatlektion med en tränare som bor bara nån km bort från mig sen :)
 
024893_563a640dc8304489820d2f98787f4ac9.jpg_srb_p_1235_989_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb


Ni som har följd vår Oskar nu är han bedömd öppna bedömningen är kvar.
Kan säger tårarna bara rann när han gick på banan, kan knappt fatta att han är vår uppfödning.

Totalt: 7,98 som fyrgångare öppna bedömningen kvar kanske han kan höja sig över 8 redan nu.

Exteriör: 8,06
Ridegenskaper: 7,93


Huvud: 8,0
4) Rak noslinje

Hals-Manke-Bog: 8,0
5) Smidig D) Bred hals

Rygg och kors: 8,5
8) Bra rygglinje

Proportioner: 8,0
1) Välproportionerad

Ben (kvalitet): 8,5
4) Kraftiga senor 5) Rikligt med hovskägg 6) Torra ben

Benställning: 7,5
Kommentar på framben: D) Fléttar

Hovar: 8,0
7) Välvd sula

Man och Svans: 7,5

Tölt: 8,5
2) Bra takt 3) Hög aktion 6) Smidig

Trav: 8,5
2) Bra takt 5) Hög aktion

Pass: 5,0

Gallopp: 9,0
2) Bra sträck 3) Bra sväv 4) Bra aktion

Spirit: 9,0
2) Mycket framåtbjudning

Helhetsintryck: 8,5
2) Välrest 4) Mycket aktion

Skritt: 7,0
D) Flýtir sér

Långsam tölt: 8,5

Canter: 9,0

 
Vi har tävlat I helgen :crazy: Första efter 1 ½ år av skada, operation och rehab. Hade anmält oss till V5 och T8, målen var lågt satta, att hålla oss kvar på banan var ett av dem :angel: Vi blev ju diskade på en tävling för att Dropi beslöt sig för att hoppa in till domarna I mitten :banghead:

Man kan väl lugnt säga att Dropi var taggad. Så fort jag satt upp började han studsa, försökte sig på att ställa sig på bakbenen, hoppade sidvärtes för ljud och hästar bakifrån, var allmänt stökig och fick ingen kontakt :mad: Körde en lång uppvärmning för att lugna ner honom men när vi väl kom ut på banan var jag spänd och han likaså. Poängen var rättvis och speglade précis vad jag kände, styv var det återkommande ordet :( Traven vågade jag inte trycka på så den blev energifattig... Totalpoängen blev 4,0 om jag minns rätt (med en 5,5 för skritt av en domare, nöjd!)
I T8an "dog" vi båda två :( Jag red urkasst och Dropi tyckte inte alls det var kul.

Nåväl; vi höll oss på banan!
Lärdom är att bara ställa upp I en gren, satsa ÄNNU mer tid på lösgörande arbete och träna, träna träna på lydnaden :arghh: Det som sitter hemma sitter tydligen inte borta. Vi KAN bättre och SKA prestera bättre!

Kul avr det iallafall! :p
 
Min bebis är utan tvekan helt jävla fantastisk.
b149756.jpg

b149758.jpg

b149759.jpg

b149771.jpg

b149772.jpg

b149760.jpg

b149763.jpg


Är det detta som kallas ridglädje? :love:
b149762.jpg

b149764.jpg

b149765.jpg


Slut på bildbomb..
Däremot så skos snaps av idag och inom kort kommer han köras på bete.
Pga min bristande ekonomi så blir det ingen visning iår. Tråkigt men han är så värd en rejäl semester!
 
Igår hade vi heldagskurs i stallet och jag var med på Frenja :love:
Första träningen och jag fick visat upp henne för alla, och det återkommande ordet var: JISSES va stor hon är :eek: :laugh:
Tränaren sa det nog är den största islandshäst hon sett ;)

Det gick i alla fall riktigt bra och tränaren tyckte jag köpt en mycket trevlig och fin häst som såg ut att passa mig och min ridning riktigt bra :)
Det fanns en hel del att utveckla och hon trodde detta skulle bli riktigt bra :bump: :
Det är något speciellt med henne, när man sitter på hennes rygg ler man hela tiden, så här: :D , ridglädjen är enorm och att känna hur hon dansar fram och hennes underbara mjukhet i kroppen är fantastisk. :love:

Fina fina Frenja :love:






 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
360
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 735
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 781
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp