Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom att jag inte har något bättre för mig blir det en liten tur på plutten idag. :)
Tur att man har häst när man inte har något annat att göra. :D
 
Vi har en tappsko och hovslagaren kunde först på måndag. Blir en liten minivila på fyra dagar, det kan hon väl vara värd sessan så som hon utvecklas! Vi har börjat kunna jobba med tölten på böjt spår, och bitvis söker hon sig framåt nedåt, frustar nöjt, går hyfsat bärigt och känns mjuk genom kroppen. :love: Hon orkar hålla gångarten, hon är lätt och fin för hjälperna och verkar förstå vad jag menar. :D

Men nu som sagt, tappsko och lite långhelgsledigt. Nyhalmad ligghall och det kunde inte bli mycket bättre hälsar Tyra. :love:


20141107_131930_zpse1xg9ufo.jpg
 
Min pålle var så pigg och glad idag. Töltade/travade några km för att sen gå över i galopp i frisk tempo i skogen i ca kilometern. Han låg hela tiden på en aningens, räckte med att lätta liite så öka han. :love: Ponnyn sprang på bredvid i snöret. Så duktig att det knappt märks att han är med :)

Dock mulnade humöret lite när vi var nästan hemma och en lastbil kom. Lille brun gillar dom inte så vi gick ut ett par meter på en öppen plätt vid vägen. Trots detta reste han sig o drog upp i skogen några meter :( Måste hitta tee bra sätt att träna lastbilar på..
 
Snappe bara vilar, hade tänkt longera lite idag men då hade lilleman passande nog dragit av sig en sko. Så vilan håller i sig 1-2v till iallafall. Men såhär söt var han idag när han rockade sin nya grimma!
b124670.jpg

b124669.jpg

b124665.jpg

b124673.jpg

b124674.jpg
 
Blev ingen ridning igår - Pållis har tappat två framskor i hagen... :arghh: :cry:
Nu får minusgraderna gärna smyga sig på för nu är jag trött på vatten och gyttja!
 
Passade på att maskin träna lite idag :) Traktor med harv gick bra efter ett tag men grävmaskinen var läskig när skopan svepte i luften och vi stod lite närmare.
DSC_0525.jpg
 
Här är det också tappsko, jäkla lera!!!! Vart är min vinter!?

Hoppas hovslagaren har tid SNART! Vet ju aldrig när jag måste sluta rida pga graviditeten så jag vill passa på så mycket det går fram tills dess!
 
Vill också ha vinter! Vi har visserligen turen att ha lerfria hage. Stoooooor som bara den, hållbar mark och bara två småttingar så de trampar inte sönder nånting alls. Men lilla skrutt går barfota och även om hon inte ömmar alls så sliter hon lite mycket fötter på grusvägarna. SJÄLVKLART skos hon på om det behövs (har varit skodd en period nu innan när hon slitit sig kort och behövde växa på sig) men det är smidigt att ha henne barfota när det går. Sliter hyfsat jämt så hon behöver verkas sällan.

Och inte minst: det är ju så grått och FULT ute :(
 
Jippi! Påfyllning i bebisligan @Eskosaurus :love:
Älskar mörkbruna isisar! Min VAR mörkbrun tills den dagen han fick klartecken att jag aldrig skulle sälja honom. :devil:
 
Hästarna fick stå kvar inne idag för hovslagaren kommer sen! :banana: Slänger ut dom när jag är hemma hos hunden på lunchen. så ikväll ska jag riiida! :D
 
Imorgon ska hästen besiktigas...hoppas hoppas han går igenom!!!!:nailbiting:

Han gjorde inte det för 2,5 vecka sedan.:cry: Visade en hälta på ett framben, som bara syns vid böjprov. Men nu kan man absolut inget se så hoppas det bara var otur just den dagen.

Odinn har oxå tappat sko å vi väntar in Hovis i slutet på veckan.... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 541
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp